Koliko ste puta vidjeli prazna hotelska predvorja, neiskorištene zone za sjedenje ili za rad u hotelskim hodnicima te prazne hotelske barove? Umijeće uređenja hotela krije se upravo u prepoznavanju potreba i navika samih korisnika te dizajniranju prostora u skladu s istima. Iskustvo korisnika mora biti na prvom mjestu, a to se često u potrazi za estetikom zaboravlja. Unatoč svojevrsnom hotelijerskom boomu na našem tržištu, uređenje koje stavlja korisnika i njegove potrebe u fokus, mora biti imperativ kako dizajnera tako i investitora.
Primjeri uređenja hotela, koje je zagrebačka tvrtka DC&T realizirala u Dubaiju, pokazuju kako se prilikom dizajniranja može voditi računa o multifunkcionalnosti prostora, što je posebno važno za hotele u kojima se organiziraju razni društvo-kulturni eventi, konferencije i slični događaji. Niti jedan investitor ne želi plaćati prazne kvadrate, a u hotelima često gledamo neiskorištene prostore što u konačnici predstavlja trošak.
- Detaljna analiza podataka iz raznih projekata pokazuje da se u hotelima, koje smo dizajnirali i razvili, oko 15-20% ukupnog prostora ne koristi na najučinkovitiji način. Ova statistika ne uključuje samo očite prostore poput predvorja, već i često previđene dijelove kao što su hodnici, prostori za sastanke, barovi i restorani. Ovi "prazni kvadrati" ne predstavljaju samo neiskorištenu imovinu, već i izgubljenu priliku za stvaranje dodane vrijednosti i povećanja zadovoljstva gostiju", ističe konzultant za uređenje poslovnih interijera i vlasnik tvrtke DC&T Timi Kovačević.
S obzirom na financijski kapacitet i strateški značaj ovih prostora, neučinkovita upotreba istih može imati ozbiljne posljedice na poslovanje. Pored toga, neučinkovitost prostora može negativno utjecati na korisničko iskustvo, smanjiti povrat investicija i potencijalno umanjiti ukupnu vrijednost objekta.
- Ovi podaci su ključni za naše klijente i investitore, jer identificiraju potrebu za optimizacijom prostora koja može dovesti do znatnih ušteda i povećanja rentabilnosti. Naš tim koristi ovu vrstu informacija kao osnovu za inovativne intervencije u dizajnu i izgradnji, ciljajući na transformaciju ovih "praznih" prostora u profitabilne i funkcionalne zone", pojašnjava Kovačević koji sa svojim timom na svim projektima koristi novodostupne AI alate kako bi korištenje prostora bilo što funkcionalnije.
- Upotreba AI tehnologije danas više nije novost nego koristan alat za nas koji se bavimo istraživanjem i analizom ponašanja korisnika te projektiranjem prostora na temelju unaprijed definiranih potreba tih korisnika. Izbjegavanje neiskorištenog prostora zahtijeva metodički pristup koji je temeljen na podacima i ljudskom ponašanju. Naš tim koristi niz tehnika i alata, uključujući AI analize, promatranje korisničkog ponašanja i prometne tokove, kako bismo stvorili modele korištenja prostora. Ovi modeli pomažu u identifikaciji ‘praznih kvadrata‘ i sugeriraju načine njihove optimizacije - ističe Kovačević.
Jedna od ključnih taktika je dizajniranje multifunkcionalnih prostora koji mogu lako prelaziti iz jedne funkcije u drugu. Na primjer, lobi hotela može se koristiti kao poslovni centar tijekom dana, a navečer se pretvara u društveni prostor za druženja i razne evente zabavnog tipa. Ovakvi pristupi osiguravaju da prostor nije samo visoko iskoristiv, već i estetski privlačan i u skladu s očekivanjima gosta. Kovačević je s DC&T timom tijekom proteklih godina realizirao niz hotelijerskih projekata u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, a posebno u Dubaiju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....