- Ime:
- Putnička agencija Ati
- Lokacija:
- Pula
- Uređenje:
- Dragan Dragojević
- Kontakti:
- www.ati.hr
Vlasnik je imao potrebu proširiti i renovirati ured. Konačnu viziju nije imao, ali je znao da u konačnici želi dobiti prostor koji će zračiti, prostor s karakterom koji će biti moderan i čist, ali i ugodan za cjelodnevni rad – priča nam dizajner Dragan Dragojević, naš stalni suradnik u D&D-u, dok ulazimo u urede putničke agencije ATI u Puli. Dragan potpisuje uređenje ovih ureda i, kako kaže, jako je ponosan na projekt. – Sam prostor čini prizemlje zgrade s dva stana koji su imali zajednički ulazni prostor sa stubištem. Cilj je bio spojiti ta dva stana u jednu cjelinu. Ured danas ima centralno stubište koje služi kao ulazni prostor. Središte svega je dugačak hodnik koji vodi u urede smještene s obje strane hodnika. Na taj su način svim prostorijama omogućeni prirodni dotok svjetla i prirodno prozračivanje. Simetrično, na krajevima hodnika, napravljene su zatvorene niše za dokumentaciju, garderobu i servere – priča Dragan. Dodaje kako je u ovom projektu imao tri glavna izazova. Prvi je bio napraviti kompletnu rekonstrukciju u kojoj su se kopali i podovi unutar zgrade te radile nove podloge izolacije i ploče.
Sve to trebalo je, pak, napraviti tako da ured nema niti jedan neradni dan! – Unutar samog prostora koji smo kompletno obnovili, veličine oko 200 četvornih metara, konstantno je deset ljudi radilo svoj posao. Navečer bi se selili namještaj i oprema za rad za sljedeći dan – otkriva dizajner. Drugi izazov bio je dizajnerskog tipa. Točnije, kako napraviti ured u kojem je osjećaj “kao doma”, a pritom zadržati potrebnu visoku energiju ureda. Radilo se na psihološkim efektima da se zaposlenici usjećaju ugodno, ali ipak ne opušteno. – Energiju je trebalo držati na radnom nivou.
Tu su stvarani kontrasti jačih tonova boja unutar smirujuće, čiste atmosfere. Korišteni su naglasci jakih boja poput crvene i zelene, ali prigušenih nijansi. Izbjegavao se ‘vrišteći efekt’, s tendencijom da se zadrži retro elegancija – objašnjava Dragan. Treći izazov, možda i najveći, bila je rasvjeta. Njome se trebalo postići dva suprotna efekta: ured i dom. – Postigla se sinergija gdje kombinacija jednog i drugog načela projektiranja rasvjete zadovoljava oba uvjeta.
Korištena su Guzzinijeva najrazvijenija rasvjetna tijela u idejnom načinu razmišljanja te razna dizajnerska rasvjetna tijela u dekorativnom smislu. Sve je to moralo funkcionirati kao jedno. Danas je moguće postići raspon atmosfere u jednom prostoru od službenog ureda do intimne zone za odmor – priča Dragan. – Nakon ‘otvaranja’ zgrade odlučeno je da ćemo sačuvati sve što se može sačuvati. Predivni svodovi, koji su bili zaštićeni spuštenim stropovima, minimalno su restaurirani. Proces je nazvan ‘Oblačenje stare dame’. Htjeli smo izraziti njezinu dob, njezine bore, njezino vrijeme.
Htjeli smo ostaviti dojam njezine elegancije i tradicije. Vizualno eliminirajući bijelim ravnim linijama neke elemente, usmjeren je naglasak na ono što sam smatrao najbitnijim. Kao kad gumicom brišete višak s crteža da naglasite ono što želite. Do samog kraja procesa prostor je izgledao sterilno, bijelo, prazno. Bjelina je bila posvuda. Kao slikarsko platno na koje se u završnoj fazi dodaju elementi boja – zaključuje Dragan.
Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijelite!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....