
Niti jedan trend - kad je u pitanje uređenje doma - ne traje zauvijek, ono što je danas moderno i poželjno, već za nekoliko godina smatrat će se zastarjelim. Sjetite se samo domova svojih baka i djedova, koji su imali neki svoj šarm kad smo bili mali, ali sumnjamo da je itko po uzoru na njih uredio svoj dom kad je odrastao.
A baš tako kako smo mi gledali na domove svojih baka i djedova, sad mlađe generacije gledaju na naše domove. Na ono što mi zovemo ‘bezvremeskim dizajnom‘, naši potomci nerijetko samo okreću očima. Ukus se razlikuje od čovjeka do čovjeka, ali određena razdoblja donose i određene stilove, koji se izmjenjuju. Ono što je nama i pripadnicima naše generacije lijepo, pripadnicima mlađih generacija ne mora nužno biti.
I nije - barem tako tvrde rezultati nedavno objavljenog istraživanja tvrtke Talker Research, provedenog za Realty ONE Grupu. U istraživanju je sudjelovalo 2,000 vlasnika nekretnina, pravilno raspoređenih između različitih generacija (500 pripadnika generacije Z, 500 milenijalaca, 500 pripadnika generacije X i 500 boomersa).
Između ostalog, istraživanje je donijelo i zanimljive poglede na uređenje doma generacije Z (svi rođeni između 1997. i 2012. godine), u odnosu na pripadnike drugih generacija. Evo kojih 11 stvari genaracija Z mrzi vidjeti u domovima pripadnika starijih generacija...
Morski motivi u interijeru
Istraživanje je pokazalo da postoje neke ključne generacijske razlike između načina na koji generacija Z pristupa uređenju svojih domova u usporedbi sa starijom demografijom. Dok su životinjski uzorci i stil sredine stoljeća jednako privlačni generaciji Z, morski stil - jedan od popularnijih u domovima starijih generacija - njima se ne sviđaju.
Dok je 23 posto ispitanika generacije Z još uvijek za nautičke teme u svojim prostorima, ostatak Z-ovaca tu estetiku naziva ‘ribarskom‘, kako u uređenju doma, tako i u modi. Galebovi, ribarske mreže, sve u nijansama plave - gen Z je sklon izbaciti prvom prilikom iz svoje kuće (ili one koju naslijede).
Hrapavi strop
Sjećate li se onih hrapavih stropova, koji su bili vrlo popularni 60-ih i 70-ih godina prošlog stoljeća? Upravo je takav strop pri vrhu stvari koje generacija Z mrzi u domu. Matthew Coates, vlasnik tvrtke Coates Design Architects + Interiors, tvrdi da je takav dizajn stropa dijametralno suprotan minimalističkom stilu kojeg gen Z najviše voli.
Ali to nije najveća tragedija s takvim stropom: Coates tvrdi da je hrapave stropove teško održavati i čistiti, što su dvije kvalitete koje generacija Z naročito cijeni. Njima je bitno da dom, bila to kuća ili stan, izgleda dobro, ali isto im je tako važno da ga je lako održavati čistim, bez nepotrebnog naprezanja.
Podovi obloženi tapisonima
Prostorije podovi kojih su od zida do zida obložene tapisonima nisu popularne ni među boomerima, jer je njih čak 40 posto ustvrdilo da to ne bi bio njihov izbor iz više razloga. Generacija Z je, pak, gotovo jednoglasna: pripadnici najmlađe generacije ne žele vidjeti tapisone u svojim domovima, zbog izgleda, održavanja i posljedica koje mogu imati po zdravlje.
Iako im se i dalje sviđaju neki tradicionalni detalji, poput tapeta, parketa i atraktivnih tepiha, generacija Z ne želi u svojim domovima tapisone od zida do zida - i zbog estetskih, ali i funkcionalnih razloga.
Rustikalni stil
Samo je 28 posto pripadnika generacije Z priznalo da u svojim domovima ima rustikalne detalje, a većina se žestoko protivi takvom stilu. To jasno pokazuje da su rustikalni elementi, tako česti u domovima starijih generacija, sve manje poželjni u životu (i životnom prostoru) generacije Z.
Ono što mnogi boomeri, pa i neki pripadnici generacije X, vole u svojim domovima - stvari i namještaj koji podsjećaju na život na selu, što uključuje masivno drvo i detalje od grubog metala - generacija X smatra zastarjelim i previše povezanim s ruralnim načinom života.
Privid luksuza
Unatoč tome što im se sviđa moderni stil iz sredine 20. stoljeća, generacija Z pokazuje otvoreni prezir prema ‘modernom luksuzu‘ u svojim prostorima. Bilo da se radi o blještavo uokvirenom zrcalu, savršeno bijelom namještaju ili baršunom presvučenim trosjedima, pripadnici mlađe generacije takve komade jednostavno ne žele u svom domu.
Umjesto toga, mnogi se odlučuju za namještaj manje poznatih dizajnera, usredotočujući se na starinske, rabljene i unikatne komade, a ne na komade koji pokušavaju stvoriti privid luksuza - jer takav stil ne odgovara ni njihovom prostoru ni ukusu.
Neutralne boje i interijeri
Dok su pripadnici generacije X i obitelji baby boomera usmjerene na sivu i bijelu estetiku u svojim domovima - dajući prednost jednostavnosti, ponekad do te mjere da interijer postane sterilan - generacija Z zauzela je radikalno drugačiji pristup opremanju svojih prostora.
Od živih boja zidova do jedinstvene umjetnosti i zabavnog namještaja, mlađe generacije su više predane stvaranju prostora koji je odraz njihove energije i identiteta nego pokušajima da se uklope u određenu rigidnu estetiku.
Osobito s obzirom na dostupnost tehnologije i tendenciju generacije Z da provide više vremena kod kuće nego starije generacije, važno im je da imaju prostor koji djeluje kao odraz njih samih, pomažući im da se osjećaju ugodno i sigurno kod kuće.
Plastični dekor i namještaj
Imajući na umu da je riječ o jednoj od ekološki najsvjesnijih generacija, fokusirana na održivost, nije iznenađujuće da generacija Z mrzi sve ono što u domovima starijih generacija nije ekološki i održivo. Od papirnatih proizvoda do plastičnih ukrasnih predmeta i općenite prekomjerne potrebe za zatrpavanjem prostora gomilanjem namještaja i dekora, boomeri i generacija X manje su svjesne koliko je takav pristup uređenju ekološki pogrešan.
Pripadnici generacije Z, pokazuje istraživanje, više su usredotočeni na potragu za jedinstvenim komadima namještaja i već rabljenim predmetima za ukrašavanje svojih domova. Njima je sama ta potraga i uzbuđenje koje pronalaze u potrazi za savršenim kaučem ili umjetničkim djelom puno draža od odlaska u trgovinu, ‘peglanja‘ kartica i gomilanja suvišnog namještaja i dekora.
Podrumski prostor
Istraživanje je pokazalo još jedan zanimljiv podatak - odbojnost generacije Z prema podrumskim prostorima. Razloga je više, ali jedan od najbitnijih leži u činjenici da će malo tko iz te generacije kupiti ili graditi kuću, tako da o podrumskom prostoru generacija Z, čini se, uopće i ne razmišlja.
Kad bi i postali vlasnici kuće, pripadnici generacije Z ne bi imali vremena spravljati zimnicu, a ni novca da si priušte kupovanje velike količine namirnica odjednom - barem ne u količinama u kojima su to činile starije generacije, naročito boomeri.
Društvene i financijske razlike među generacijama utjecale su na to da generacija Z mrzi podrume i podrumski prostor u domovima starijih generacija. Osim toga, pripadnici generacije Z su ustvrdili da im podrumski prostor stvara nelagodu i tjeskobu, stoga su u startu precrtali mogućnost izgradnje kuće s podrumom.
Pretrpani prostori
Rezultati istraživanja pokazuju da generacija Z i nije previše osjetljiva na nered kojeg stvaraju nagomilane drangulije, starinski predmeti i komadi kućnog dekora sentimentalne vrijednosti, ali im se ipak gade namještajem i stvarima pretrpani prostori starijih generacija.
Bilo da se radi o njihovim roditeljima ili bakama i djedovima, sklonost gomilanju u svrhu ‘čuvanja stvari za kasnije‘ ne samo da izaziva tjeskobu ionako tjeskobnoj generaciji, već nije ni održiva. Malo je vjerojatno, stoga, da ćete kod pripadnika generacije Z pronaći maticu određene veličine koja vam baš treba - takve stvari u metalnim kanticama na policama garaža i podruma čuvaju još samo pripadnici generacije X i boomeri.
Zastarjela tehnologija
Bilo da se radi o jedva funkcionalnom stolnom računalu ili ultra sporoj WiFi vezi, mnogi pripadnici generacije Z ne mogu funkcionirati u domovima ljudi starijih generacija. Općenito gledajući, pripadnici starijih generacija uistinu u svojim domovima imaju tehnologiju koja nije baš ‘posljednji krik‘, za portal Your Tango piše Zayda Slabbekoorn. S druge strane, generaciji Z moderna je tehnologija na vrhu ljestvice prioriteta, naročito s obzirom na njihova hibridna radna mjesta, trendove online učenja i svakodnevno korištenje društvenih mreža i online alata.
Čak i kad se radi o nečem tako jednostavnom kao što je potreba za punjačem za mobitel u kući njihovih baka i djedova, zastarjela tehnologija može otežati generaciji Z da se osjeća ugodno u tuđim prostorima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....