Crni eliksir

Jednu naviku vezanu za kavu ima 58 posto Hrvata: Otkrijte nam gdje ju vi najviše volite piti

 Božo Radić/Cropix
Način na koji pijemo kavu puno govori o nama kao o osobi. Stoga radimo istraživanje navika čitatelja

"Radije bih dobila kavu nego kompliment", pisala je kultna književnica Louisa May u svojim „Malim ženama“, a njezina rečenica savršeno ilustrira činjenicu da se u svijetu dnevno popije nevjerojatnih 2,25 milijardi šalica kave.

Hrvatima je kava jedno od najvažnijih pića, a i puno više od toga. Crni eliksir kod nas je i sinonim za odmor, opuštanje, slobodno vrijeme i društvenu interakciju.Upravo zbog velike kulturološke važnosti koju dajemo ovom napitku bismo možemo pretpostaviti da smo kao nacija u samom vrhu svjetske konzumacije kave. Prema podacima koje objavljuje International Coffee Organization istina doista jest takva. Iako nismo u prvih pet zemalja u kojima se pije najviše kave, i dalje smo bliže vrhu nego začelju te liste.

image
De‘Longhi

Na prvom mjestu je Finska gdje se godišnje popije čak 12 kilograma po stanovniku. Slijede Norveška sa 7,2 kilograma, Nizozemska s 9,9, Island s 9 pa Danska s 8,7. Po pitanju drugih zemalja iz naše regije, Bosna i Hercegovina se s 6,1 kilogramom po stanovniku smjestila na 11. mjsesto, dok je Hrvatska s 4,9 kilograma na i dalje vrlo konkurentnom 19. mjestu. Svjetski prosjek je, zanimljivo je, dva kilograma kave godišnje po glavi stanovnika, a europske zemlje zauzimaju 19 od 20 zemalja u kojima se pije najviše kave, što nas čini kontinentom pravih kavopija. Jedina među njima koja nije u Europi je Kanada.

Nove navike

Specifičnost kulture ispijanja kave kod nas je i u tome što smo nacija koja voli sjedenje u kafićima, pa je brojnim strancima koji dolaze živjeti u Hrvatsku šok kad vide pune terase čak i u radno vrijeme. Hrvati naočigled uživaju u društvenom aspektu rituala ispijanja kave, no zanimljivo je primijetiti da istovremeno pratimo i svjetske trendove koji se kreću u smjeru povećanja konzumacije kave doma. Konkretno, procjenjuje se da će tržište aparata za kavu godišnje do 2028. godine rasti oko 2,5 posto.

Brojni kavoljupci svoju prvu jutarnju kavu najviše vole popiti u miru svojega doma. Anketa koju je na svojim društvenim mrežama proveo De‘Longhi pokazala je da čak 72 posto ljudi više voli piti kavu kod kuće, a jednoglasno su odlučili da ih nimalo ne privlači ispijanje kave kako to rade u nekim drugim kulturama – na putu do posla ili drugog odredišta.

image
Shutterstock

Jedan od razloga zbog kojih nam je sve privlačnije pripremanje kave u vlastitom domu je svakako promjena navika koju nam je donijela pandemija. Brojni su se ljudi dijelom ili u potpunosti zadržali na pandemijskom načinu života te počeli provoditi značajno više vremena doma. U prošloj godini je 12 posto ljudi u potpunosti svoj posao obavljalo od kuće, dok je 28 posto imalo hibridni model rada. No, nije samo promjena lifestylea ono zbog čega su i u Hrvatskoj sve popularniji aparati za kavu, već i činjenica da coffee tehnologija rapidno napreduje i nudi iskustvo i okus profesionalno pripremljene kave, u čemu prednjače De‘Longhi aparati.

Mjesto na kojem najčešće pijemo kavu u svojoj govori neke stvari o nama i našoj rutini. Osobe koje piju kavu u kuhinji mogu biti domaćinski nastrojene i uživati u pripremi kave vlastitim rukama, koristeći različite metode pripreme. Njih će sigurno oduševiti brojne mogućnosti Rivelije. Ono što je posebno kod ovog aparata za kavu je što on ima i model koji će učiniti da se svatko pri pripremi kave osjeća kao profesionalac jer nudi mogućnost funkcionalnost prilagođavanja intenziteta kave prema ukusu onoga tko je priprema.

Aparat koji poznaje cijelu obitelj

Kavoljupci koji najčešće piju kavu u dnevnom boravku također vole udobnost svojeg doma, ali preferiraju još opušteniju atmosferu od one iz kuhinje i vjerojatno svoje prve jutarnje trenutke rado dijele s drugima – prijateljima ili obitelji. Zanimljivo je da je De‘Longhi anketa pokazala kako 71 posto ljudi kaže da pije kavu radi opuštanja, dok ostatak ističe kako im je glavni motiv društvo. No, jedno je teorija, a drugo praksa, pa 58 posto ljudi ipak kaže da više voli popiti kavu u društvu nego da to čine sami. Za njih je zato idealna Rivelia s intuitivnim zaslonom u boji koji nudi 16 napitaka, ali i uči navike svojih korisnika. Ovaj aparat, naime, pamti rutinu onih koji na njemu pripremaju kavu te tijekom dana prilagođava svoj izbornik ovisno o tome koju kavu korisnik najčešće konzumira u određeno vrijeme. Pri tome aparat radi na čak četiri profila, zbog čega je idealan da ga koristi cijela obitelj.

image
De‘Longhi

Ljudi koji kavu pak piju na svojoj terasi ili balkonu obično su vrlo opušteni, cijene mir i znaju uživati u trenutku te upijati ljepotu prirode oko sebe. Vole svježi zrak i oaze u kojima mogu razmišljati, a upravo je kava idealan začin za promatranje onoga što se događa oko nas i u nama.

S druge strane, kava je često i naše pogonsko gorivo, što najbolje znaju ljudi koji je piju u radnoj sobi ili za radnim stolom. Obično se radi o fokusiranim i predanim ljudima posvećenim postizanju ciljeva. Oni su nerijetko vrlo fokusirani i dobro organizirani te pomno planiraju svoje vrijeme.

U tom je okruženju važno da je naš aparat za kavu brz, pouzdan i praktičan, a jedna od takvih zanimljivih značajki koje ima Rivelia zove se LatteCrema Hot te isporučuje glatku bogatu toplu mliječnu pjenu uz automatsko čišćenje jednim dodirom gumba. Ovakva samodostatnost aparata omogućuje nam da se posvetimo svojem radu i produktivnosti, i to uz maksimalni fokus i budnost koje nam daje naša kava.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i De‘Longhi Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. studeni 2024 09:17