Dom bi trebao biti vizualni izraz osobe koja u njemu živi, zar ne? Iako to može biti istina većinu vremena, ovaj savjet bi se mogao promijeniti kada je u pitanju prodaja vaše kuće. Prema novoj studiji koju je proveo Zillow, određene boje boje mogu dovesti do toga da se vaša kuća proda lakše i za više novaca - a neke nijanse mogu čak imati suprotan učinak. "Ljudi ne kupuju domove svaki dan, pa pokušavaju brzo obraditi mnogo složenih informacija u području u kojem nemaju puno iskustva", objasnila je Amanda Pendleton, Zillowova stručnjakinja za kućne trendove te dodala - Ta neizvjesnost je vjerojatno razlog zašto se kupci oslanjaju na boju kao snažan vizualni signal da je dom moderan ili da je star i da mu je potrebno održavanje.
Prema izvješću, koje se temelji na ispitivanju 4700 nedavnih i potencijalnih kupaca kuća diljem SAD-a, tamno sivi zidovi povezani su s višim cijenama ponude u svakoj proučavanoj prostoriji: kuhinji, dnevnom boravku, kupaonici i spavaćoj sobi. Duboka grafitna boja u kuhinji može pomoći da se dom proda za procijenjenih 2000 eura više od sličnih. Odlučite se za sivu u srednjim tonovima i ponuda bi mogla porasti još više. Bijele kuhinje, s druge strane, mogle bi rezultirati time da kupci ponude do 500 eura manje.
"Kupci su bili izloženi tamno sivim prostorima kroz TV emisije o poboljšanju doma i njihove feedove na društvenim mrežama", rekao je u izjavi Mehnaz Khan, stručnjak za psihologiju boja i dizajner interijera iz Albanyja, New York. Međutim, razlog zbog kojeg siva boja može učiniti vaš dom skupljim može biti povezan s više podsvjesnih razloga. "Dok izlazimo iz pandemije i vraćamo se užurbanom životu, kupci žele da im dom bude utočište. Žele se povući i pobjeći od neizvjesnosti vanjskog svijeta, a sobe obavijene tamnosivom bojom mogu stvoriti taj osjećaj sigurnosti", dodao je Kahn za Architectural Digest.
Unatoč tome, potpuni sivi makeover nije ključ za brzu prodaju. Sivi podovi mogli bi naštetiti prodavačima, a istraživanje Zillowa pokazuje da bi potencijalni kupci ponudili procijenjenih 3000 eura manje. Također je vrijedno napomenuti da su podaci pokazali da kupci više vole crna ulazna vrata od onih obojenih u sivo.
Iako postoje brojni čimbenici koji pridonose prodajnoj cijeni kuće, bojanje je prilično jednostavan DIY koji bi se mogao pokazati korisnim pri stavljanju nekretnine na tržište. "Boja je relativno pristupačna i laka promjena, ali ipak ima ogroman utjecaj na kupčevu percepciju doma", dodao je Pendleton. "Taj prvi dojam pridonosi njihovim ukupnim osjećajima o domu i, u konačnici, tome koliko su spremni platiti za njega."
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....