Dizajnerski projekt: osmisli izgled motocikla i učini ga originalnim

Dizajneri Martina i Robert Bajs iz tvrtke IO DECOR redizajnirali su raritetni oldtimer iz 1996. godine

Dizajneri Martina i Robert Bajs iz zagrebačke tvrtke IO DECOR, koja se bavi dizajniranjem, projektiranjem, proizvodnjom namještaja i izvođenjem luksuznih objekata, uspješno su izveli projekt industrijskog dizajna prerade custom motocikla. – Za bazu prerade koristio se model choopera Suzuki Intruder iz 1996. godine koji je sam po sebi raritetni oldtimer model koji je u našem vlasništvu. Za nas je ovo bio velik izazov jer smo se okušali u potpuno nepoznatoj materiji, ali opet relativno sličnoj našem baznom poslu.

Prije početka projekta morali smo razraditi kompletno idejno rješenje i smjer u kojem će se prerada odvijati. Imali smo dvije smjernice koje smo koristili prilikom određivanja preuređenja, a to su ispričati jednu originalnu priču te tu istu priču integrirati u jedinstven dizajn. Jedna je bila posveta našem najmlađem članu i ujedno nasljedniku tvrtke, a druga je bila izgled i oblik motora koji smo našli u 40-im godinama prošlog stoljeća, u bezvremenskom Jeep Willisu – pričaju dizajneri i otkrivaju kako su samom početku restauracije i prerade prethodili dani priprema, dizajniranja, projektiranja te izbora boja i tonova koji će biti korišteni.

Umjetničko djelo

– Kada je cjelokupna razrada idejnog i izvedbenog projekta bila gotova, krenuli smo s demontažom motocikla do najsitnijih detalja i dijelova. U cijelosti je uklonjen stražnji dio motocikla, skinuti su svi suvišni dijelovi, a ostatak je rastavljen do zadnjeg vijka. Tijekom obnavljanja i proizvodnje novih dijelova dosta je vremena utrošeno za studiozno proučavanje materijala i njihovu obradu. Kao i kod uređenja interijera, nužno je poznavanje materijala i njihovo korištenje te utjecaj na sam prostor.

Tako su na motociklu korištene gotovo sve tehnike obrade metala, poput lijevanja, valjanja, kovanja, zavarivanja, pjeskarenja, cinčanja, niklovanja, plastificiranja, lakiranja i kromatiranja. Samo mali broj obrada radio se strojno, dok je kompletno oblikovanje rađeno u potpunosti ručno, čime i ovaj motocikl, prema našem mišljenju, predstavlja umjetničko djelo – kažu dizajneri. Većina dijelova koji su morali biti atestirani i homologirani naručena je iz SAD-a, i to iz najpoznatijih i najprestižnijih tvrtki poput Biltwella, Orange County Cyclesa i Harley Davidsona.

Specijalne naljepnice

Oni su uključivali unikatno ručno izrađeno kožno sjedalo s posebnim prihvatnim oprugama, “Z bar” volan, retro retrovizore, produžene nogare komande mjenjača i kočnica, nosač registarske oznake, prednju i stražnju gumu posebnih dimenzija i boje, LED pokazivače smjera, LED stražnje svjetlo itd. Ostali metalni karoserijski dijelovi, poput stražnjeg blatobrana i nosača, izrađivali su se ručno starim tehnikama čekića i nakovnja. – Priprema svih rađenih dijelova i dostava naručenih te finalna proba od samog početka restauracije i prerade trajala je skoro šest mjeseci.

Kada su svi potrebni dijelovi dobavljeni i izrađeni, motor je u cijelosti skopljen kako bi se ispitalo da svaki dio paše na svojem mjestu. Nakon toga je ponovno motocikl u cijelosti rastavljen i svaki dio poslan na svoju obradu cinčanjem, niklovanjem, pjeskarenjam, kromiranjem, plastificiranjem ili lakiranjem. Nakon toga radila se montaža koja je iziskivala potpunu preciznost i strpljenje kako bi svaki dio sjeo na svoje mjesto. Zadnja faza, koja je i najvažnija za osobnost motocikla, bila je oslikavanje motocikla specijalnim naljepnicama kojima se stvorio konačni originalni izgled motocikla – zaključuju dizajneri.

Ako vam se svidio ovaj članak, molimo vas da ga podijlite!

Related content
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
10. studeni 2024 01:30