
Narodne novine drugo su ime za najdugovječniju knjižaru i papirnicu u Hrvatskoj, a neki od njihovih prodajnih prostora na najatraktivnijim su lokacijama u Zagrebu. Među njima svakako se ističe onaj na Trgu žrtava fašizma 15, koji krasi čak osam impozantnih izložbenih prozora, okrenutih prema ulici, a koji su nedavno osvanuli u zaista neobičnom ruhu.
Neutralni i zlatni tonovi i minimalistički izbor izloženih artikala posebno su atraktivni noću, kad ove prigušeno osvijetljene niše djeluju poput izloga najluksuznijih proizvoda pa smo se zapitali kako je inače vizualno "strog i propisan" brend Narodne novine pristao na ovakav zaokret i tko je za to zaslužan.
Odgovor smo našli kod Mateja Kuševića, dizajnera interijera i vlasnika zagrebačkog studija M1st design, koji je na ovom projektu radio posljednjih pola godine da bi izlozi Narodnih novina konačno zasjali onako kako ih je, zajednički s njihovim menadžmentom, zamislio i izradio. Trenutno su, osim velikog prostora na Trgu žrtava fašizma, u istom tonu preuređeni i izlozi Narodnih novina u Jurišićevoj ulici u najužem centru grada, a lancu je u planu u dogledno vrijeme ujednačiti vizualni identitet na svim prodajnim mjestima.
- Zamislio sam izlog koji izgleda toliko dobro da može biti posve prazan i nisam odustajao od te ideje dok ju nisam ostvario. Ovo je zapravo bio prvi put da osmišljam izgled i identitet izloga jednog ovako velikog lanca, pa sam morao sve detaljnije proučiti te sam inicijalno predložio sedam različitih koncepata. Bilo nam je stoga prilično teško odabrati samo jedan te smo na kraju išli s elementima iz više njih - priča nam Matej, koji je inspiraciju za koncept iz kojeg su najviše dijelova odabrali za finalno rješenje pronašao na putovanju u Rim.
- To se najviše očituje u tubusima u zlatno-brončanoj nijansi, koji izlozima daju umjeren dojam ‘starog luksuza‘. Pozadine su izrađene od posebno češljanog metala, čime je dobivena grublja tekstura, koja je također doprinosi eleganciji čitavog ovog prostora - pojašnjava nam Matej, koji se odlučio za minimalizam i kako bi zaokružio odmjerenu vizualnu priču pomoću koje sad tradicionalna knjižara izvana djeluje poput prodavaonice nekih svjetskih luksuznih brendova.
PROČITAJTE VIŠE Knjižara uselila u kultnu zgradi u Rijeci
Ovaj je dojam još izraženiji noću, kad strateški pozicionirane lampe stvaraju jedinstvenu igru svjetla i sjene, stavljajući minimalan naglasak na logo i sam proizvod u izlogu, zbog čega prolaznici zastajkuju sa zanimanjem, a oni koji ne znaju da se nalaze ispred kultne knjižare i papirnice, provirivanjem pokušavaju doznati što se nalazi iza upečatljivih metalnih panela.
Kreativno priznanje domaćem stvaralaštvu i naznaka da se iza ovih impozantnih prizora "skriva" hrvatska tvrtka vidljivo je u ilustracijama velikana poput Ljudevita Gaja na jednoj, te Stjepana Radića na drugoj, već uređenoj lokaciji, odnosno na početku Jurišićeve ulice tik do Trga bana Jelačića koja je, simbolično, ujedno bila i prva njegova knjižnica u Zagrebu.
- Nakon što smo odabrali željeni smjer uređenja, tek je uslijedio pravi izazov, onaj vezan uz produkciju - otkriva nam Matej. U izlozima se, naime, prozori ne mogu otvoriti, a dio njih je smješten na visini od nekoliko metara pa je bilo potrebno zatvoriti čitavu donju razinu poslovnice da bi napunili dio bočnih izloga.
- U unutrašnji dio prostora morali smo postaviti skele kako bismo mogli dosegnuti otvore za izloge pa je uređenje isprva djelovalo poput pravih građevinskih radova. Budući da su neki od ovih dijelova teški jer smo birali čvrste materijale od kojih nismo htjeli odustajati, morali smo ih dobro usidriti sa stropova kako bi, jednom kad su postavljeni, bili stabilni i sigurni - objasnio je Matej i dodao da je, unatoč operativno zahtjevnom procesu, uređenje izloga na Trgu žrtava fašizma bilo posebno zadovoljstvo jer se radi o jednom od rijetkih prostora koji ima toliko velikih izložbenih prozora, zbog čega je svoju inicijalnu ideju o "najljepšem praznom izlogu" mogao provesti u djelo i istovremeno ostaviti dovoljno jedinica za klasično izlaganje prodajnih artikala.
- Tu smo metalnu policu prilagodili klasičnom izgledu izložbenog prostora prodavaonice, ostavivši naglasak na minimalizmu, ali s potpisom, pa ako se bolje zagledate, možete vidjeti da se radi o obrnutom logu Narodnih novina. Na nju se može izložiti više artikala, a također je sajlama pričvršćena sa stropa kako bi bila bolje stabilizirana - objasnio je Matej, koji se ovim poslom bavi već sedam godina, a osim upečatljivog izloga, u posljednje je vrijeme uredio i jedan neobični IT ured te nekoliko stambenih objekata.
Uskoro će se upustiti, kaže nam, i u temeljito dizajniranje interijera ovećeg građanskog stana u najužem centru grada jer upravo u različitim projektima nalazi inspiraciju za svaki sljedeći, baš kao i u putovanjima, povijesti i prirodnoj baštini, koje na jedinstven način povezuje sa zadanim prostorom.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....