KAKVI GENIJALCI

Japanci osmislili novine koje nakon čitanja posadite u zemlju i dobijete cvijeće ili začinsko bilje

 /SHUTTERSTOCK

Ako ste nedavno prošetali užurbanim gradskim središtem, vjerojatno ste primijetili novine razbacane po javnom prijevozu, napuštene na klupama ili čak kako lepršaju pločnicima. Ova pojava izaziva zabrinutost zbog čistoće gradova i održivosti okoliša. U nastojanju da se pozabavi tim problemima, a istovremeno potakne ekološka svijest, japanski dnevni list predstavio je The Green Newspaper (Zelene novine), prenosi lovepaper.org.

Prvotno objavljene 4. svibnja 2016. u čast Dana zelenila (Greenery Day), The Green Newspaper predstavljale su revolucionarni iskorak u izdavaštvu. Za razliku od tradicionalnih novina, ovo posebno izdanje tiskano je na 100 % biorazgradivom papiru pomoću biljnih tinti. No ono što je ovu novinu učinilo uistinu inovativnom bila su ugrađena sjemenja unutar stranica. Kada bi se zasadile, novine bi mogle izrasti u cvijeće koje privlači leptire i oprašivače, a u nekim slučajevima čak i u začinsko bilje pogodno za konzumaciju.

image
/SHUTTERSTOCK

Izum The Green Newspaper nije bio samo zanimljiva ideja, već nužan odgovor na sve veći problem otpada i zagađenja odbačenim novinama. Iako su tradicionalne novine reciklabilne, često završavaju kao otpad ako nisu pravilno zbrinute. Ugradnjom sjemenja u svoje stranice, The Green Newspaper pretvarao je smeće u izvor novog biljnog života, učinkovito smanjujući količinu otpada i potičući zelene urbane prostore.

PROČITAJ VIŠE Preskočite faze sjetve i klijanja te ubrzajte rast biljaka

Novine su dugo bile ključni alat za širenje informacija, no s porastom digitalnih medija njihova relevantnost je dovedena u pitanje. Ipak, tiskani mediji i dalje imaju snažan utjecaj. Prema istraživanju Newsworks Print vs Digital Advertising iz 2020. godine, učinkovitost brendiranja u tiskanom oglašavanju je 185 % jača u usporedbi s digitalnim medijima. Uvođenjem stranica koje se mogu zasaditi, tiskane novine dobile su dodatnu ekološku prednost, čineći ih privlačnijima u digitalnom dobu.

Koncept papira s ugrađenim sjemenjem nije bio nov, ali njegova primjena u novinskoj industriji bila je pionirska. Papir sa sjemenjem, izrađen od biorazgradivih materijala, ranije se koristio za ekološke posjetnice, čestitke i promotivne materijale. No, integracija ovog koncepta u dnevne novine zahtijevala je ravnotežu između održivosti i praktičnosti.

Japanski dnevni list surađivao je s ekološkim znanstvenicima i proizvođačima papira kako bi osigurao da novine ostanu funkcionalne za čitanje, a istovremeno sposobne za rast biljaka kada se zasade. Upotreba biljnih tinti osigurala je da u tlo ne prodru štetne kemikalije, čineći proizvod sigurnim za okoliš.

Osim ekološkog učinka, The Green Newspaper služio je i kao edukativni alat. Svaki primjerak sadržavao je upute o tome kako poderati i zasaditi stranice, omogućujući svakome da doprinese održivosti okoliša. Angažirajući čitatelje na interaktivan i smislen način, novine su pomogle u razvoju ekološke svijesti među građanima.

PROČITAJ VIŠE Zašto biste trebali staviti sjeme lavande u hladnjak?

Ova inicijativa bila je usklađena sa širim japanskim zalaganjem za održivost. Japan je dugo bio predvodnik u upravljanju otpadom i očuvanju okoliša, s politikama koje promiču reciklažu i odgovornu potrošnju. Pretvaranjem uobičajenog otpada u alat za zeleni razvoj, The Green Newspaper savršeno se uklopio u ovu kulturu održivosti.

image
/SHUTTERSTOCK

Nakon uspjeha The Green Newspaper, slične inicijative pojavile su se diljem svijeta. Ostale publikacije i marketinške kampanje usvojile su koncept papira sa sjemenjem, proširujući njegovu primjenu na časopise, brošure i promotivne letke. Tvrtke i oglašivači inspirirali su se ovim ekološki prihvatljivim pristupom kako bi stvorili održive alternative tradicionalnim tiskanim medijima.

Štoviše, ekološke organizacije iskoristile su ovu ideju za podizanje svijesti o krčenju šuma, gubitku biološke raznolikosti i održivom urbanom planiranju. Škole i obrazovne institucije također su prigrlile koncept novina koje se mogu zasaditi kao praktičnu metodu poučavanja učenika o ekološkoj odgovornosti.

S porastom digitalnih medija, tiskane novine suočile su se s padom naklade. Međutim, inicijative poput The Green Newspaper pokazuju da se tiskani mediji mogu prilagoditi suvremenim ekološkim izazovima. Integracijom održivosti u tradicionalno izdavaštvo, novine mogu zadržati svoju relevantnost i istovremeno pozitivno doprinijeti planetu.

Budućnost održivih tiskanih medija leži u inovacijama. Koncepti poput biorazgradivih tinti, recikliranog papira i interaktivnih tiskanih rješenja, poput QR kodova koji vode do digitalnog sadržaja, mogli bi dodatno unaprijediti vrijednost tiskarskog novinarstva. Kako svijest o zaštiti okoliša nastavlja rasti, potrošači će vjerojatno podržavati proizvode koji su u skladu s njihovim ekološkim vrijednostima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
15. veljača 2025 21:36