Kroz povijest je Porsche pomogao u razvoju velikog broja modela drugih proizvođača prije nego li je sam postao ekskluzivni proizvođač kakav je danas. Partnerstva u razvoju modela s proizvođačima kao što su Opel, Audi, Renault, Seat ili Mercedes-Benz nisu neobična, no veliku pozornost je privukla suradnja s ruskom Ladom 1976. godine kada je stvoren rijedak i jedinstven prototip VAZ-Porsche 2103.
Proizveden je samo jedan primjer koji će Sovjeti kasnije odbaciti, no unatoč tome, ova Lada dizajnirana u Porscheu čudan je automobil koji nadilazi bilo koji koncept vozila na kojem je Porsche ikad radio. Inače, vlasnik marke Lada ruski proizvođač AvtoVAZ osnovan je 1966. godine nakon sklapanja ugovora s Fiatom za proizvodnju licencne verzije njihovog modela 124.
Prvi model bio je VAZ 2101 poznat kao "Žiguli", a 1970. godine u proizvodnju ulazi i karavanska varijanta VAZ 2102. Model je ubrzo postao najbolje prodavani automobil u Sovjetskom savezu, popularan i šire u zemljama "istočnog bloka" pa VAZ koji je model izvozio pod markom Lada, lansira i novi model VAZ 2103.
Novi VAZ 2103 kako se nazivao u Rusiji nastao je na osnovi Fiata 124 Special, a na drugim tržištima bio je poznat kao Lada 1200, 1300 i 1500.
Viktor Poljakov koji je bio direktor AvtoVAZ-a je Ernstom Fuhrmannom, tadašnjim predsjednikom Porschea 1975. potpisao trogodišnji sporazum o suradnji kojim je AvtoVAZ isporučio pola milijuna njemačkih maraka njemačkoj tvrtki kako bi pomogla Ladi u razvoju novog modela. U Porscheu su prototip nazvali VAZ-Porsche 2103 koji je zamišljen kao unaprijeđena inačica modela 2103.
Zadržana je Fiatova šasija i konfiguracija sa stražnjim pogonom i sprijeda smještenim motorom, a Porscheovi inženjeri su dodali niz poboljšanja. Ovjes je tako bio dorađen za bolju stabilnost pri velikim brzinama te je stavljena i bolja izolacija kabine. Dodani su i novi moderniji kokpit s novim instrumentima, upravljač inspiriranim onim s Porschea 928, te nove kontrole grijanja i hlađenja.
Motor je prerađen kako bi vozio i na nisko oktanski benzin, a dodane su i neke aluminijske komponente kako bi se uštedjelo na težini jer je za razliku od originala Fiata 124 Special, VAZ 2103 težio 100 kilograma više. Vizualno, uklonjeni su svi kromirani detalji, a poznata karoserija je dobila novu moderniju plastičnu prednju masku i odbojnike. Ispod haube Porsche nije napravio nikakva poboljšanja: ostao je 1,4-litreni motor od 75 KS, koji je bio najsnažniji u standardnoj ponudi.
Kada je Porsche Rusima predstavio konceptni VAZ-Porsche 2103, predložio je i mogućnost ugradnje vlastitog motora, međutim, bilo je prekasno. AvtoVAZ je odbacio projekt jer su prihvatili vlastiti, usporedno razvijan za model VAZ 2106 koji je završen samo nekoliko mjeseci kasnije.
Taj jedan jedini prototip "Lade-Porschea" danas se nalazi u privatnoj garaži jednog bivšeg zaposlenika Porschea. No, tu nije prestala suradnja Porschea i Lade na razvoju vozila. Nijemci su Rusima pomogli kod unaprijeđivanja modela Niva, te na razvoju Samare.
Tako su se vlasnici Samare mogli pohvaliti kako je na razvoju motora njihovog limenog ljubimca radio upravo Porsche. Isto tako Porsche je Ladi pomogao i u motosportu: Razlog: Lada Samara T3 Paris-Dakar nastupila je s Porscheovim pogonom 4x4 iz modela 959 te 3,6-litrenim boxerom iz modela 911...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....