VREMEPLOV

Supersportaš za pamćenje: Fantastične Cizete V16T iz 1990-ih se danas malo tko sjeća, evo i priče

Cizeta V16T, također poznata kao Cizeta Moroder V16T, imala je svoj blistavi debi sredinom 1990-ih kad je osvojila svijet superautomobila

Cizeta Moroder V16T

 RM Sotheby‘s

Kad kažemo "superautomobili iz 90-ih", odmah nam na pamet padaju modeli poput Lamborghinija Diabla i Ferrarija Testarosse, dva kultna superautomobila koji su zapravo u to vrijeme imali još jednog manje poznatog konkurenta.

Cizeta V16T, također poznata kao Cizeta Moroder V16T, imala je svoj debi sredinom 1990-ih kad je osvojila svijet superautomobila pomičući granice koje su postavili Ferrari i Lamborghini. U vrijeme svog debija, Cizeta V16T je bila jedini proizvodni automobil sa 16-cilindričnim motorom. Maksimalna brzina preko 320 km/h i tipični dizajn 1990-ih bili su njena posjetnica.

Međutim, financijska strana nije bila naklonjena proizvođaču automobila, pa je proizvedeno malo jedinica. Ti modeli koji su dospjeli u proizvodnju danas su među najtraženijim primjercima automobilskog supersporta, a cijene im sežu i više od pola milijuna eura. I to ako uopće uspijete pronaći jednog koji je na prodaju.

image

Cizeta Moroder V16T

RM Sotheby‘s

Ali što se događa kada u razvoju sudjeluju glazbeni producent nagrađen višestrukim Oscarima, nekolicina dizajnera iz Lamborghinija i bogati talijanski poznavatelj superautomobila? Nešto što je bilo desetljećima ispred svog vremena. I upravo je to priča o Cizeti.

Tvorac i suosnivač Claudio Zampolli krenuo je na put razvoja vlasnika superautomobila 1990. Zajedno s financijskom potporom poznatog skladatelja Giorgia Morodera i dizajnerskim vještinama Marcella Gandinija iz slavne ere Lamborghinija, Claudio je pokazao prototip V16T na raznim salonima automobila i događanjima.

Međutim, ubrzo nakon početka proizvodnje, odnos između Claudija Zampollija i Giorgia Morodera se pogoršao, zbog čega su se razišli u ranim fazama proizvodnje modela. Bez financijske stabilnosti koju je osiguravao svjetski poznati skladatelj, Claudio je uklonio naziv "Moroder" iz naziva modela i nastavio proizvodnju sve dok ga je tvrtka mogla financijski podržavati.

image

Cizeta Moroder V16T

RM Sotheby‘s

Međutim, gubitak financijske potpore Giorgia Morodera značio je da je talijanska automobilska tvrtka konačno proizvela samo devet primjeraka. Karoseriju su pomno izradili isti dizajneri i majstori koji su pomogli izraditi originalni Lamborghini Countach. I to je dovoljno za reći.

Široki međuosovinski razmak nije pružio samo agresivan izgled koji se dobro slaže s istaknutim usisnicima zraka, već i stabilnost i prianjanje potrebno za otključavanje punog potencijala V16 motora. 6,0-litreni V16 motor sa 64 ventila bio je prvi takve vrste koji je ušao u proizvodnju, što je samo pridonijelo ekskluzivnosti superautomobila.

image

Cizeta Moroder V16T

RM Sotheby‘s

Prije lansiranja, tvrdnje da Cizeta može premašiti 320 km/h bile su iznimno važne jer se natjecala s Diablom i Testarossom. Motor je proizvodio 540 KS pri 8000 o/min i 544 Nm okretnog momenta pri 6000 o/min, više nego dovoljno da se Lamborghini i Ferrari "oznoje" u direktnom srazu.

Dizajneri Cizete V16T sa središnjim motorom također su uzeli u obzir snagu zaustavljanja potrebnu za držanje superautomobila pod kontrolom, tako da su masivni trkaći Brembo diskovi od 332 milimetra i čeljusti s dva klipa stavljeni iza kotača.

image

Cizeta Moroder V16T

RM Sotheby‘s

Ovjes je dokaz čistog automobilskog talenta koji stoji iza dizajna i proizvodnje ovog automobila. I prednji i stražnji koriste krakove izrađene po narudžbi nejednake duljine, ali dok su prednji amortizeri konvencionalno povezani s krakovima, stražnji amortizeri smješteni su unutar stražnjih kotača.

Kao što smo naveli, ukupno je proizvedeno samo devet primjeraka, a samo četiri od njih danas su u ispravnom stanju, što ga čini jednim od najrjeđih vozila na svijetu. Od četiri V16T koja još rade, tri su smještena u muzejima, uključujući jedini kabriolet.

Za Cizetu V16T mnogi stručnjaci kažu da je bila ispred svog vremena. Uz ludu pažnju posvećenu detaljima i majstorski dizajnerski tim, Cizeta je jedinstven automobil u svakom pogledu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:12