Prvi Superb predstavljen je na Salonu automobila u Frankfurtu, u rujnu 2001. godine. Sve je to bio pravi retro-spektakl, nakon što je Škoda na događaj dovezla restauriranu crnu Superb 3000 limuzinu iz 1939. godine – automobil koji je 'predao baklju' modernom Superbu.
Prva generacija imala je izdašan međuosovinski razmak od 280 centimetara te vanjske dimenzije od 480 x 177 x 147 centimetara, koji su obećavali više nego dovoljno prostora za putnike i njihovu prtljagu. Videozapis u nastavku vraća nas na početak ovog tisućljeća, kada je započela priča modernog Superba.
Prva serijska Škoda Superb proizvodila se u tvornici Kvasiny, a cijeli projekt modernizacije koštao je oko 200 milijuna eura. Prve godine (2001.) proizvedeno je 581 primjeraka, a prve isporuke stigle su godinu poslije. Iste godine Škoda je počela nuditi i 'Mobilno jamstvo', uslugu kojima će vlasnicima, ako imaju problem na cesti, poslati besplatno službeno vozilo, uključujući vuču do ovlaštenog servisa.
Uz svoju visoku prostranost i praktičnost koja je iz nje proizlazila, prva generacija Superba pokazala se izrazito štedljivim automobilom, posebice ako govorimo o osnovnom 1,9-litrenom TDI-u od 130 KS (96 kW). Opcija je nudila prosječnu potrošnju goriva od 5,7 litara na 100 kilometara. Najsnažnija dizelska opcija bio je 2,5-litreni TDI od 155 KS (114 kW), uparen sa šeststupanjskim mjenjačem s izravnim prijenosom. Tu je bio i opcijski automatski Tiptronic s pet stupnjeva.
Superb je asortimanu češkog proizvođača dodao i niz sigurnosnih značajki, poput kočionog sustava sa standardnim ABS-om, EDS elektroničku blokadu diferencijala i ASR sustav protiv proklizavanja. Šestcilindrični motori serijski su dolazili s ESP elektroničkim stabilizacijskim sustavom pomoći pri kočenju.
Uz navedeno, putnike su štitila četiri standardna zračna jastuka. U opciji su bila i biksenonska prednja svjetla s peračima, dok su vrh ponude predstavljala elektronički-podesiva grijana prednja sjedala, Climatronic sustav automatske klimatizacija i navigacijski sustav sa zaslonom u boji.
Nakon nekog vremena asortiman ponude je nastavljao rasti. Redizajn 2005. godine dobio je 'značajno povećanje varijabilnosti interijera' – nasloni stražnjih sjedala su podijeljeni, tako da se prtljažni prostor mogao povećati s 480 litara na 945 litara Proizvodnja prvog modernog Superba završila je sedam godina nakon premijere, 17. ožujka 2008. godine, a ukupno je proizvedeno 136.068 jedinica. Osim glavne tvornice u Kvasinyju, model se proizvodio i u Kini, Ukrajini i Kazahstanu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....