Mitsubishi se sramežljivo počeo pojavljivati na europskom tržištu potkraj 1970-ih, a u sklopu agresivnijeg marketinškog nastupa tada kod nas još nepoznata japanska marka postala je službeni dobavljač vozila za dvije najveće sportske priredbe održane u Jugoslaviji, Zimske olimpijske igre u Sarajevu 1984. i Univerzijadu u Zagrebu 1987.
Marta Šerić i Berislav Topol nisu znali mnogo više od toga kada su kupili ovaj kombi – a onda se priča počela odmotavati neslućenom brzinom i identitetom. On je od tinejdžerskih dana u svijetu oldtimera, no bavio se samo Mercedesima, poglavito kombijima serije T1.
Ona je Sarajka s Ilidže, koja se preselila u Zagreb nakon što je upoznala Beru. Životni stil im je posvećen odlascima u prirodu i kampiranju, te su poželjeli neki manji, praktičniji kombi od glomaznog T1 4x4.
Prisjetili su se Mitsubishija L300 4WD iz 1983., koji je jedan njegov prijatelj kupio prije nekoliko godina. Kako je nakon kupnje kombi samo stajao na livadi, par ga je prošle godine otkupio i počeo pripremati za uređenje.
Nije bilo teško shvatiti da je ovaj primjerak uistinu bio među službenim vozilima ZOI’84, sačuvan je i dio izvornih naljepnica, no što su više počeli otkrivati njegovu povijest, to su bili fasciniraniji. Izvorno je registriran u Sarajevu 1983., te je vjerojatno jedan od primjeraka koji su služili već u pripremi Igara.
U Zagreb je došao za Univerzijadu, gdje je očigledno također bio službeno vozilo, tijekom uređenja pronašli su i naljepnice s tog natjecanja, tri dana prije čijeg je početka dobio prvu ZG registraciju.
Kasnije priče nisu potvrđene, navodno je u Domovinskom ratu bio policijsko vozilo – pronađeno je i nekoliko rupa od metaka koje bi mogle potjecati iz tog razdoblja. Kasniji su privatni vlasnici prelakirali kombi, održavali ga na razne načine, te je došao do našeg para u vrlo umornom stanju.
Nova saznanja znatno su im promijenila planove. I dalje je ideja bila urediti ga tako da im kasnije ne bude žao ići s njim na nepristupačne terene i voziti ga po divljini, no sada je prioritet bio spasiti čim više izvornih dijelova, a vizualno ga urediti da izgleda kao u veljači 1984.
Premda imaju i drugi kombi za dijelove, koji je u boljem stanju, s njega su iskoristili samo stražnja vrata i još neke sitnice, kako ne bi pretvorili izvornik u repliku. Mitsubishi je lakiran izvornom nijansom, ali akrilnom bojom, tako da ostavlja dojam patine, a ne svježe obnove. Naljepnice su minuciozno rekreirane, mehanika dovedena u posve pouzdano i funkcionalno stanje, a unutrašnjost uređena u stilu koji čim više podržava original. Sve je to značajno podiglo i trošak obnavljanja, koji je premašio realnu tržišnu vrijednost kombija.
Radovi su bili intenzivni i svakodnevni, jer je sve moralo biti napravljeno za samo tri mjeseca, kako bi ostvarili plan i s kombijem došli u Sarajevo na vrijeme za proslavu četrdesete obljetnice Igara. Krenuli su na put neposredno nakon što su pričvrstili posljednji vijak. Nadali su da će se L300 svidjeti Sarajlijama, no nisu bili pripremljeni na razinu oduševljenja.
Ljudi su im stalno prilazili, pričali priče iz vremena ZOI, počeli davati poklone. To se nastavilo i kada su počeli posjećivati hrvatske oldtimer skupove, a u međuvremenu su upoznali i vodeće regionalne i svjetske kolekcionare memorabilija. Ispostavilo se da su ZOI’84, za razliku od većine ostalih zajedničkih uspomena bivše države, i danas upamćene samo u pozitivnom svjetlu, te izazivaju lavinu lijepih uspomena. Napravili su već oko 7000 kilometara, što po skupovima, što na svojim izletima u prirodu.
Prije 40 godina osvojena je samo jedna domaća medalja, srebro Jureta Franka u veleslalomu, no nema nikakve dileme da zato ovaj kombi danas, gdje god da se pojavi, dobiva zlatnu medalju u disciplini navlačenja osmijeha na lice.
Ukratko
Na kombiju su trenutno kotači od 15 cola, no imaju i originalne od 14, za koje zasad nisu uspjeli nigdje pronaći odgovarajuće terenske gume
Motor je originalan, ne baš štedljiv 1.8-litreni benzinac od 82 KS. Tijekom obnove je repariran, no nisu bili potrebni veći zahvati
Marta i Berislav shvatili su da ovaj Mitsubishi, čiju su povijest obilježili i Vučko i Zagi, savršeno simbolizira i njihovu sarajevsko-zagrebačku vezu
Na vrhu vjetrobrana je sačuvana izvorna naljepnica, a ostale su reproducirane uz fanatičnu posvećenost ispravnim RAL kodovima, dimenzijama i pozicioniranju
Svako je vozilo na ZOI imalo radio stanicu s vlastitom frekvencijom, a vlasnici imaju i jednu od tadašnjih službenih iskaznica
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s CVH
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....