Znate za njih, ali opet ih se nekako ne sjećate. Govorimo o automobilima koji su ostali toliko neupadljivi da ih danas poznaju samo zagriženi ljubitelji. Takvi modeli možda nisu nužno bili neuspješni, ali su prošli ispod radara prosječnog kupca automobila.
Kada ste zadnji put vidjeli drugu generaciju Lancie Delte na cesti? U šest godina proizvedeno je ukupno 138.000 komada. Dok je njegov prethodnik, posebice u Integrale izvedbi, još uvijek vrlo prisutan u mislima mnogih, Type 836 (kako su ga interno zvali) brzo je otplovio u zaborav.
Prije 30 godina Delta II zamijenila je prvu Deltu iz 1979. nakon dugih 14 godina. Neobično dugo, no Lancia je o nasljedniku razmišljala mnogo ranije. Godine 1988., pod vodstvom Vittorija Ghidelle, Fiat je predstavio platformu Tipo Due, koja je u sljedećem desetljeću bila osnova za gotovo sve kompaktne modele Grupe.
Prvi izdanak Tipa Due bio je Fiat Tipo s pet vrata, a druga Lancia Dedra sedan predstavljena 1989., koja je zamijenila prethodnu Prismu. Iako se moderna Dedra brzo etablirala i donijela profit tvrtki, Lancia u početku nije slijedila taj primjer na istoj osnovi. Umjesto toga, prva serija Delte ostala je u ponudi do 1993., u nekim posebnim verzijama čak do 1994.
Nastavila se dobro prodavati, ne samo zahvaljujući reklamnoj učinkovitosti brojnih reli uspjeha Integrale verzije i njenih varijanti. Razvoj druge Delta generacije započeo je tek 1988., kada je Dedra s četvera vrata već bila spremna za serijsku proizvodnju. Kao osnova poslužila je spomenuta platforma Tipo Due.
Nakon četiri i pol godine razvoja, model je debitirao u proljeće 1993. Relativno dugo vrijeme razvoja značilo je da je Delta od samog početka imala niz sigurnosnih značajki, koje je stariji Fiat Tipo dobio tek kasnije. Tijekom gotovo sedam godina proizvodnje, Nuova Delta samo je malo modificirana.
Oblik Nuova Delta, koja se u početku nudila samo s pet vrata, od 1995. Stiže i s troja vrata, a dizajn potpisuje torinskia I.DE.A pod vodstvom Ercolea Spade u suradnji s Centro Stile Lancia. Konkretno, visoki stražnji kraj s kratkim prepustom, ravna krovna linija i plastični paneli u C-stupovima, koji stilizirano odražavaju profil vrata, smatraju se citatima dizajna prve generacije.
S druge strane, Delta 836 imala mnogo toga zajedničkog s drugim Lancijinim modelima. Dijelila je četiri vrata vjetrobransko staklo i bočne prozore s Lanciom Dedrom. Horizontalno postavljena stražnja svjetla ugrađena su i u Kappu Coupe iz 1997.
Ipak, Delta II oblikom ne izgleda tako uspješno kao prethodnik, više podsjeća na skraćenu Kappu.
Osim toga, nedostajali su legendarni Integrale modeli plus zasluge u motosportu. Početni model imao je oko 75 KS iz 1,4-litrenog motora. Snažnije verzije proizvodile su 90, 103 i kasnije 131 KS, no najsnažnija bila je Delta 2.0 16V HF od 193 KS. Dizelaši su dobili motor od 90 KS. Pogon na sve kotače pritom nažalost nije bio u ponudi
Veliki problem s Lanciom Delta II bila je cijena: kada je lansirana u proljeće 1993. Godine diljem Europe, cijena za najslabiji motor (1.6 i.e.) bila je oko 25.500 njemačkih maraka, a verzija s 1,8-litrenim motorom koštala je oko 30.800 maraka, što je za oko 3000 maraka bilo skuplje od Golfa ili 4000 maraka skuplje od Fiata Tipa i to u Njemačkoj.
Tadašnji test vozači popularnih auto magazina bili su prilično impresionirani: 1994. ADAC je vozio Deltu 1.6 LE za 28.750 maraka i potvrdio da ima dobru standardnu opremu. Vozna svojstva ocijenjena su kao "sportska, ali udobna". Jedino je motor od 75 KS djelovao "malo grubo i izmučeno" pri velikim brzinama, no 13,8 sekundi do 100 km/h bilo je dovoljno za "svakodnevnu upotrebu".
Danas je druga generacija Delte već pomalo zaboravljeni model...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....