VREMEPLOV

Ovaj Ferrari 250 Europa Vignale jedan je od samo dva na svijetu, a njegov V12 Lampredi izveden je iz bolida F1

Netko je njegov V12 zamijenio Corvetteinim V8 i prelakirao ga u ljubičastu. Zatim je srećom dobio pedantnu restauraciju

1953. Ferrari 250 Europa Vignale

 YouTube Screenshot

Vrlo je vjerojatno da nikada prije niste vidjeli ovaj automobil, s obzirom na to da je riječ o samo jednom od ukupno dva primjerka poznate karosernice Vignale. Samo ova činjenica čini ga izvanrednim, ali ispod haube krije se pravo iznenađenje.

Naravno, to je Ferrarijev V12. Međutim, poznavatelji talijanskih klasika znaju i za drugačiji pogonski V12 od Colomba V12. Ovu 250 Europu pokreće Lampredi V12 koji je izveden iz Ferrarijevih trkaćih bolida Formule 1 tog doba. Malo je "downsize-an" na 3,0 litre i okrunjen s tri Weber rasplinjača - proizvodio je hrapav i agresivan zvuk, što mižete čuti u ovom videu.

Video također dijeli priču ove konkretne 250 Europe, za koju se kaže da nosi broj šasije 0313EU. Proizveden je krajem davne1953. godine i predstavljen na Sajmu automobila u New Yorku godinu dana kasnije.

Dok moderna debitantska vozila na sajmu automobila obično nisu dostupna za kupnju barem nekoliko mjeseci, ovaj Ferrari otišao je svom prvom vlasniku u Massachusetts ubrzo nakon sajma. Tamo je ostao do 1958., a tada je otišao novom vlasniku u New York i na kraju završio u Kaliforniji.

image

1953. Ferrari 250 Europa Vignale

YouTube Screenshot

Tu priča postaje divlja, jer je u nekom trenutku Lampredi V12 motor zamijenjen starim Corvettinim V8 s kompresorom. Također je bio prelakiran u ljubičastu boju, a zatim je na kraju dobio sloj crvene, nakon čega je desetljećima stajao u garaži. Kada u obzir uzmete činjenicu da je riječ o nevjerojatno rijetkom Ferrariju s V12 trkaćim motorom iz F1, to se čini nepravedno.

Prema videu, kolekcionar Ferrarija iz Švicarske saznao je za automobil 2009. godine i kupio ga. Uslijedio je pedantan proces restauracije, pri čemu je klasični GT vraćen u izvorno stanje u kojem je bio 1954. godine na Sajmu u New Yorku.

image

1953. Ferrari 250 Europa Vignale

YouTube Screenshot

Kao što video pokazuje, stari Ferrari izgleda i zvuči apsolutno fantastično. Za ručni mjenjač se kaže da predstavlja čisto "mehaničko" iskustvo, motor zvuči točno, a vanjski izgled izgleda vrhunski u svojim klasičnim bojama. Budući da većina starih Ferrarija ima Pininfarininu karoseriju i Colombo motore, Vignale s Lampredijem svakako se ističe svojom pogonom i potpisom na karoseriji...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 09:56