U okviru 120-godišnje proslave povijesti automobilskog sporta, Škoda se prisjetila 1100 OHC-a, trkaćeg automobila koji je izrađen krajem pedesetih s ciljem nadmetanja u legendarnih 24 sata Le Mansa.
Zbog politike, to se nikada nije ostvarilo. Točnije, ‘teška politička situacija‘ krajem 50-ih i početkom 60-ih, poznata kao ‘Hladni rat‘, omogućavala je 1100 OHC-u da se natječe isključivo u komunističkim zemljama, gdje se trkaći automobil pokazao veoma uspješnim.
Razvoj trkaće Škode započeo je godinu prije – 1956., a 1958. 1100 OHC već je odnio pobjedu na stazi Mlada Boleslav. Izrađena je na rešetkastom okviru od čeličnih cijevi s tankim stijenkama, i koristila je uzdužno postavljeni 1,1-litreni motor spojen na petbrzinski mjenjač. Iako je četverocilindraš proizvodio samo 92 KS, 1100 OHC sposoban je bio doseći 200 km/h zbog izuzetno male težine od 555 kilograma.
Osim toga, bitan čimbenik Škodine ‘poletnosti‘ bilo je aerodinamičko kućište od plastike ojačane staklenim vlaknima koje je dizajnirao Jaroslav Kindl. Samo dva primjerka s ovakvim karoserijama izrađena su 1957. i 1958. godine, dok su godinu nakon izrađena još dva coupea od aluminija. Nažalost, oba izvorna automobila nastradala su u nesreći, no Škoda je uspjela jednog ‘dovesti nazad u život‘.
Što se tiče aluminijskih izvedbi, obje se nalaze u Škodinom muzeju u Mladi Boleslav u Češkoj, te još uvijek sudjeluju u povijesnim utrkama. Jedan od njih u vlasništvu je Škode UK.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....