Nova godina uvijek znači nove rođendane za slavlje. U automobilskom svijetu također ima puno razloga za slavlje u 2023. - bilo da se radi o 125 godina Renaulta, 100 godina utrke 24 sata Le Mansa ili 20 godina Tesle. Zato smo odlučili kronološki prikazati pet automobila koji vas tjeraju na razmišljanje o prolaznosti vremena.
50 godina VW Passata
Originalni Passat iz 1973. je zapravo modelirani Audi 80. To je uštedjelo vrijeme i novac tijekom razvoja, stvari kojima Volkswagen ranih sedamdesetih nije imao u izobilju. U početku je Volkswagen na umu imao ime "511" jer je Passat zapravo naslijedio 411.
No, tvrtka se ipak predomislila jer nije htjela podsjećati kupce na taj model. U siječnju 1974. VW je predstavio Passat Variant. Proizvedeno je dobrih 2,5 milijuna vozila prve generacije, a deveta generacija trebala bi biti predstavljena 2023. godine.
50 godina Opel Kadetta C
Uredan obiteljski automobil s praktičnim vratima prtljažnika ili natjecateljski sportski automobil u ratnoj boji - Kadett C imao je mnogo lica. Od 1973. do 1979. proizvedeno je ukupno 1,7 milijuna modela. Kadett C s pogonom na stražnje kotače debitirao je u kolovozu 1973. s jasno definiranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima.
Karakteristične značajke dizajna bile su ravna rešetka hladnjaka, poklopac motora s naborom tipičnim za marku i prednja pregača dizajnirana kao spojler. Kadett C je automobil "koji ne samo da se ugodno dobro vozi, već je i savjesno konstruiran i čisto dovršen, koji je također jednostavan za održavanje i popravak i ekonomičan za vožnju", pohvalili su ga novinari 1973. godine.
GT/E predstavljen je 1975., a njegov 1,9-litreni motor s L-Jetronic ubrizgavanje iz Boscha isporučivao je 105 KS i bio je sposoban okrenuti 184 km/h s masom praznog vozila od samo oko 900 kilograma.
40 godina Fiata Una
Oko 1970. Fiat je bio najveća automobilska grupacija u Europi u gotovo svakom segmentu. Ali do ranih 1980-ih, marka sa sjedištem u Torinu je "zaglavila" - loša kvaliteta, česti štrajkovi i loše promišljena politika modela uzrokovali su odlazak kupaca. Spas početkom 1983. bio je samouvjereni Uno, kojeg je dizajnirao Giugiaro.
Godinu kasnije, Uno je proglašen "Automobilom godine" u Europi, a dugi niz godina tamo je bio najprodavaniji auto. Proizvodnja u Italiji završila je 1995. U Brazilu se Fiat Uno proizvodio kao "Mille" do 2014. godine. Ukupno je s proizvodne trake sišlo preko 8,8 milijuna primjeraka.
40 godina VW Golfa II
Godine 1983. Volkswagen je predstavio drugu generaciju svog popularnog kompakta. Taj automobil pokazao se svjetskim uspjehom - Volkswagen je proizveo 6,3 milijuna jedinica, prije nego što je zamijenjen 1991.
Otpornost na hrđu Golfa II također je postala legendarna: dok je Golf I često radikalno propadao, VW je Seriju 2 preplavio s toliko voska da je vosak koji je istjecao straga gotovo postao zaštitni znak. Osim toga, postojala je automatska proizvodnja s industrijskim robotima. Njegova robusnost osigurala je da ga dan danas vidimo na prometnicama.
30 godina Mercedes C-Klase
Ono što se interno samo trezveno nazivalo "serija 202" nije ništa više od prvog Mercedesa C-Klase. Model je naslijedio 190 1993. godine i bio je prostraniji od njega, ne samo zahvaljujući stražnjim sjedalima koja su se konačno mogla preklopiti.
Po prvi put tu su bile i davno etablirane linije opreme "Esprit", "Elegance" i "Avantgarde", s tim da je "Esprit" prilično kričav i šaren.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....