Vremeplov

Od 190E kabrioleta, do čudnovatih kreacije Pininfarine: Ove Mercedese vjerojatno nikada nećete vidjeti na cesti

Bilo kao tvornički prototipi, bilo kao poznati modeli oplemenjeni karoserijama s potpisom, ili tek radovi samoukih majstora

Mercedes-Benz 190 E 2.6 Cabriolet, Prototyp (W 201, 1990)

 Mercedes-Benz AG

Mercedes 190E svakako je jedan od najpoznatijih i najpopularnijih modela u posljednjih 40 godina i prvi Baby-Benz kojem se u startu nije proricala osobito uspješna budućnost. No milijunska je naklada pobila sva očekivanja skeptika. A sada pogledajte ovo: Mercedes 190E 2.6 Cabriolet prototip iz 1990. godine! Nažalost, zauvijek je ostao koncept i nikada nije izašao na megdan BMW-u serije 3 kabrio.

Šteta... Jer oku je vrlo privlačan, mogao je komotno prevesti četiri putnika, a ispod poklopca je kucao 2,6-litreni redni 6-cilindraš od 160 KS.

image

Mercedes-Benz 190 E 2.6 Cabriolet, Prototyp (W 201, 1990)

Mercedes-Benz AG

Zapravo je ovaj prototip poslužio tek kao proba funkcioniranja krova za broj veću E klasu Cabrio (W124) koja je predstavljena 1991. godine. Ako se vratimo još malo u prošlost, od posebnih bi modela mogli izdvojiti Mercedes 230 SL "Pagoda" (W113, 1963. –1971.) kojeg je ugledna karoserijska karoserijska radionica Frua 1966. godine prekrojila u nevjerojatni Mercedes 230 SLX Shooting Brake. Izrađen je samo jedan primjerak.

image

Mercedes 230 SLX Shooting Brake by Frua

Frua, Mercedes-Benz

Slično je i s jedinstvenim Mercedesom 230 SL Pininfarina Pagoda. Predstavljen je 1964. na Salonu automobila u Parizu s potpisom vrsnog talijanskog majstora dizajna, premda se već i serijski model predstavljen samo godinu ranije (dizajnirao ga je Paul Bracq) smatrao dizajnerskim remek-djelom.

image

Mercedes 230 SL Pagoda Pininfarina

Pininfarina

Još jedan vrlo, vrlo, rijedak Mercedes nosi Pininfarinin amblem na boku. Izrađen je tek jedan (cijelo vrijeme u posjedu vlasnika iz Nizozemske), a riječ je o Mercedesu 300 SEL 6.3 Pininfarina Coupe, ali o kojem (ako pogledate fotografije shvatit će te i zašto) i u Mercedesu i u Pininfarini nerado govore. Izrađen je 1969. godine na osnovi W108/109 generacije (1965. - 1972.) sa željom Pininfarine da izradi najposebniji coupe ikad...

image

Mercedes 300 SEL 6.3 Pininfarina Coupe

Pininfarina

Sa stražnjim krajem poput BMW-a i prednjim krajem (kasnije pokazanog) Rolls-Roycea Camargue, ovaj je model s licem koje je najbolje zaboraviti možda i najlošija kreacija Pininfarine svih vremena.

U kategoriju posebnih i malobrojnih posebnih modela svakako bi upao i Mercedes 190 E 2.6 City Schulz iz 1991. godine. Ideja?

image

Mercedes 190 E 2.6 City

Schulz

Skratiti "Stodevedesetku" na praktičnog kompakta za gradske potrebe. Uz ovih pet navedenih prerada, diljem svijeta brojni su samouki majstori ili ozbiljnije radionice Mercedese svih generacija prekrajali u pick-upove, karavane, produžene limuzine, Landaulette, shooting-brakeove ili coupe modele, ili pak kombinirali karoserije i detalje različitih generacije poput stanovitog Brace Tuninga... Uglavnom kroz desetljeća bilo je tu svega...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. veljača 2025 18:59