Sigurno ste nekad čuli za Michelinove zvjezdice, no lako ste mogli pomisliti da je riječ o nečem ili nekom drugom od poznatog proizvođača guma, jer zašto bi netko tko se bavi automobilskim gumama imao veze s objektima koji poslužuju hranu?
Štoviše, priča o tome kako je Michelin postao stručnjak za "fine dining" zapravo je povezana s njegovim ambicijama kao tvrtke za proizvodnju guma, kao što izvještava Adam Ragusea u svojem novom YouTube videozapisu. U suštini, Michelin je na mnogo načina počeo recenzirati restorane kako bi francuski automobilisti imali kamo otići.
Kako Ragusea kaže, unatoč tome što su danas automobili "čuda mobilnosti", u svojim ranim danima oni nisu mogli ići tako daleko jer nisu bili baš toliko pouzdani. Među razlozima za to bila je i činjenica da su se prve gume morale lijepiti na kotače. Kada su braća Michelin počela prodavati gume kakvima ih znamo danas, omogućili su ljudima da putuju dalje.
Andre Michelin, stariji od dvojice braće koji su vodili tvrtku na prijelazu u 20. stoljeće, danas je slavljen kao pionir neizravnog marketinga. Shvaćajući da će tržište guma ostati malo dok tržište za prijevoz ne postane veće, nastojao je plasirati automobilistički stil života. To je uključivalo sponzoriranje utrka, prve poduhvate u zrakoplovstvu, promicanje nacionalnog sustava numeriranja cesta u Francuskoj, izradu karata i izradu Michelinovog vodiča, koji je prvi put objavljen 1900. godine.
Michelinov vodič zapravo je sadržavao informacije o svim vrstama stvari o kojima bi vozači trebali znati, uključujući lokacije servisa, benzinskih postaja i, naravno, restorana. Zapravo, uspon automobilskog stila života u Francuskoj bio je isprepleten s usponom gastronomije.
Kako su druge tvrtke koje se bave proizvodnjom guma postale sve veća konkurencija, Michelin se povezao s pokretom francuskog nacionalizma ohrabrujući Parižane da odu u provincije i jedu u restoranima diljem zemlje, i tako pomogao da se učvrsti reputacija Francuske kao glavne države fine hrane.
Čak i danas, vodič se još uvijek fokusira na Zapadnu Europu i mjeri druge restorane s europskim finim gastronomijama, nešto što vodiču daje neke slijepe točke i otvara ga kritikama. Unatoč tome, ipak, ostaje fascinantan pogled na to kako se automobilski svijet razvijao tijekom posljednjih stotinu godina.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....