PREKINUO TRADICIJU

Generacija 996: Prije 25 godina su vodeno hlađenje i ‘moderni‘ farovi sablaznili ljubitelje 911

Najveća revolucija događala se straga. Porsche se po prvi puta odlučio za vodeno hlađenje zbog strožih propisa o emisijama

1997. - 2006. Porsche 911 (996)

 Porsche

Svaka poznata serija automobila u svojim redovima ima barem jednu "crnu ovcu" koja nikada nije dobila razinu poštovanja kao njegovi prethodnici ili nasljednici. Neke stvari jednostavno nikad ne prerastu u legendu. Za to imamo i primjere - Mercedes E-Klase E210, Ford Mustang iz 1974., ili Porsche 911 generacije 996, koji je predstavljen prije 25 godina.

image

1997. - 2006. Porsche 911 (996)

Porsche

1997. godine, Porsche je s petom generacijom 911 (996) raskinuo sa zračnim hlađenjem. Zamislite, nakon 34 godine, proizvođač sportskih automobila s novim 911 provodi sveobuhvatno preoblikovanje svoje ikone. Fokus je bio na smanjenje proizvodnih troškova koji su započeli s prethodnikom, putem maksimalne moguće kompatibilnosti dijelova s drugim serijama modela, kao što je Boxster.

image

1997. - 2006. Porsche 911 (996)

Porsche

Također se više nije koristio izvorni dizajn 911-ice, već je klasična linija reinterpretirana, i odlikovala se niskim koeficijentom otpora zraka od 0,30. Najupečatljivija značajka dizajna bila su prednja svjetla s integriranim pokazivačima smjera koji su bili izvedni kao i kod spomenutog roadstera Boxter.

image

1997. - 2006. Porsche 911 (996)

Porsche

Dimenzije su u odnosu na 993 porasle. Novi 911 bio je duži za 18,5 centimetara, a po drugi put u povijesti serije produljen je i međuosovinski razmak. Karoserija je također bila šira za 3 centimetra, a unutrašnjost je od toga imala koristi. 996 je nudio više prostora za laktove i prostraniji osjećaj općenito.

image

1997. - 2006. Porsche 911 (996)

Porsche

Armaturna ploča je također bila nova - pet okruglih instrumenata "stapalo" se jedan u drugi, što je bio još jedan raskid s tradicijom. Osim toga, koristile su se viseće umjesto stojećih pedala.

image

1997. - 2006. Porsche 911 (996)

Porsche

Međutim, najveća revolucija događala se straga. Kao što smo već naveli, Porsche se po prvi puta odlučio za vodeno hlađenje zbog strožih propisa o emisijama. I performanse su bile bolje - 3,4-litreni šestocilindrični motor s četiri ventila proizvodio je okruglih 300 KS - isto koliko je nekada imala Turbo izvedba 911. Nakon facelifta povećan je obujam motora na 3,6 litre, a on je proizvodio 320 KS. 2003. je ta brojka ponovno dignuta na 345 KS.

image

1997. - 2006. Porsche 911 (996)

Porsche

Moćna GT2 izvedba razvijala je čak do 483 KS i imala je keramičke kočione diskove kao standardnu opremu. Oni su bili 50 posto lakši od čeličnih kočionih diskova i trajali do 300.000 kilometara, dok je model 911 GT3 najavio novu eru 2003. godine. Uz jedan redizajn, između 1997. i 2005. godine Porsche je proizveo ukupno 175.262 primjeraka 996 što je respektabilna brojka.

Sada nakon 25 godina ova generacija postaje sve zanimljivija čak i najzagriženijim ljubiteljima 911 jer je već pravi moderni klasik koji ima svoju priču, makar u početku s negativnim kontekstom.

Cijene su ovoj generaciji još koliko, toliko pristupačne ako želite posjedovati jedan 911, ali samo za modele s početka ponude, što se nažalost više ne može kazati i za one najsnažnije i sportskije, s vrha nekadašnje ponude.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 19:06