Pred točno 19 godina, u srpnju 2001., Yamaha je predstavljanjem T-Maxa 500 u japanskoj Iwati i Napulju ispisala povijest motociklizma - rođena je nova kategorija maxi-skutera, u stvari spoj najboljih osobina skutera i motocikla, koji je preko noći osvojio srca ne samo ljubitelja skutera, nego i vozača automobila. Dokaz? Do danas je diljem svijeta prodano više od 275.000 primjeraka, najviše u Italiji, Španjolskoj i Francuskoj.
Proljetos je u salone stigla već sedma generacija maxi-skutera iz Iwate. Japanci, naime, ne spavaju na lovorikama. Nikad. U proteklih šest generacija rasplinjače su zamijenili elektroničkim ubrizgavanjem, čelični okvir aluminijskim, lančanik remenicom, 38-milimetarsku prednju vilicu 41-milimetarskom upside-down, 14-colne kotače 15-colnima... Čak je i motor s početnih 500 prvo narastao na 530 ccm da bi u novoj generaciji Yamahini inžinjeri otišli korak dalje i dvocilindraš digli na 560 ccm.
Novi T-Max 560, koji kod nas stoji 93.500 kuna, izgleda vitkije i agresivnije od prethodnika iz 2017. Puno su, međutim, važnije promjene ispod oklopa. Vodom hlađeni redni dvocilindraš s većim usisnim ventilima, novim klipnjačama i brizgaljkama, laganijom radilicom i klipovima od kovanog aluminija - čiji je promjer narastao za 2 milimetra, pa obujam motora sad umjesto 530 iznosi 562 ccm - razvija samo 2 KS više nego dosad (47,5 KS) da bi T-Max i dalje ostao u kategoriji A2, ali već na prvi okret ručice gasa osjeća se da brže reagira i odlučnije povuče u niskim okretajima, što i ne čudi s obzirom na rast okretnog momenta za 3,2 Nm (55,7 Nm).
Sasvim je to dovoljno da se ni na autocesti ne osjećate kao uljez i da uz malo strpljenja dohvatite krajnjih 170 km/h. Bez neugodnih vibracija i uz potrošnju od 5,5 litara, što znači da će vam 15-litarski spremnik biti dovoljan za autonomiju od 270 kilometara.
Položaj za upravljačem je sjajan. Trokut sjedalo-upravljač-oslonci za noge dobro je odmjeren i za jurnjavu i za opuštenu vožnju s gotovo ispruženim nogama i donjim dijelom leđa oslonjenim o stepenicu na dvodjelnom sjedalu. Barem ako ste visoki 190 cm. Nižima će poteškoće i dalje zadavati visoko i široko sjedalo, premda primjetno uže nego na T-Maxu iz 2017.
U vožnji je zahvaljujući motociklističkoj građi, s daleko naprijed umjesto na stražnjoj vilici kao na skuterima ugrađenim dvocilindrašem, T-Max kao i prethodnih 19 godina nevjerojatno upravljiv i miran, pogotovo s odličnim gumama Bridgestone Battlax SC. Zahvaljujući nijansu tvrđe podešenoj upside-down vilici i monoamortizeru upravljač je još precizniji, a prebačaji iz jednog u drugi krajnji položaj još su lakši nego na prethodniku.
I ostaje nevjerojatno miran pri ubrzavanjima i kočenjima. Već nakon pet minuta vožnje zavojima jasno je da je T-Max 560 uvjerljivo najsportskiji maxi-skuter na tržištu (s izuzetkom manje skutera, a više motocikla Honde X-ADV). Dodatnu sigurnost ulijevaju serijska kontrola proklizavanja i ABS. I nije ništa izgubio na udobnosti, čak ni u gradu, kroz koji se lakoćom provlači zahvaljujući ne pretjeranoj širini (76,5 cm). Pripaziti valja tek na retrovizore...
Tehnički podaci
Motor dvocilindarski, redni, hlađen vodom,
elektroničko ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru
Obujam 562 ccm
Provrt i hod 70x73 mm
Snaga 35,0 kW/47,5 KS pri 7500 o/min
Okr. moment 55,7 Nm pri 5250 o/min
Mjenjač automatski s centrifugalnom spojkom
Prijenos remenicom
Okvir dvostruki, aluminijski
Ovjes sprijeda upside-down vilica ø41 mm,
straga monoamortizer podesiv u predopterećenju
Kočnice sprijeda dva diska ø267 mm
s 4-klipnim radijalnim kliještima,
straga disk ø282 mm s 1-klipnim kliještima, ABS
Gume sprijeda 120/70-15, straga 160/60-15
Spremnik goriva 15 litara
Visina sjedala 80 cm
Međuosovinski razmak 157,5 cm
Duljina 220 cm
Širina 76,5 cm
Težina 218 kg
Cijena 93.500 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....