motocikli

Vozili smo Moto Guzzi Stelvio: Šarmira izgledom, zvukom i suverenim enduro nastupom

U okolici Venecije isprobali smo novi putni enduro Moto Guzzija s poprečno postavljenim V-twinom od 1042 ccm sa 115 KS i 105 Nm

Moto Guzzi Stelvio

 Marco Campelli

Putni enduro motocikli sve su traženija roba. Uvidjeli su to i u talijanskoj Piaggio grupi te ponovno ponudili Moto Guzzi Stelvio, kojega smo premijerno vidjeli na prošlojesenskom salonu motocikala u Milanu. Podsjetimo, Stelvio se svom prvom izdanju prodavao od 2008. do 2017., da bi bio izostavljen tijekom sezone 2018. No, sada ponovno stiže na ceste.

image

Moto Guzzi Stelvio

Marco Campelli

Dijeljenje njegovog tekućinom hlađenog V-twin motora od 1042 ccm i većine glavnih dijelova s V100 Mandello znači da Stelvio pruža sličan osjećaj. Međutim, drugačiji je, s pustolovnijom prirodom zbog 19-inčnog prednjeg kotača i čvrste gume, povišenog položaja upravljača te zaštite pomoću poboljšanog električno pokretanog vjetrobranskog stakla. To smo se i sami uvjerili tijekom vožnje talijanskom autocestom, nakon što smo krenuli iz mjesta Noale put alpskog područja i jezera Santa Croce.

image

Moto Guzzi Stelvio

Marco Campelli

I moramo priznati kako su talijanski inženjeri napravili dobar posao. Jako dobar. Stelvijeva pogonska jedinica je zrazito voljna izvršavati vozačeve naredbe. Upravljanje je iznimno jednostavno i umirujuće, a sam motocikl vrlo udoban. Naravno, isprobavali smo go tijekom samostalne vožnje. U mnogim je područjima Stelvio na razini konkurencije, a ono što mu daje prednost nad mnogima svakako je šarm brenda Moto Guzzi. Ima ono nešto u radu motora, ponašanju u vožnji, detaljima i zvuku, što mu daje poseban karakter.

image

Moto Guzzi Stelvio

Marco Campelli

Da se već na prvi pogled Stelvio razlikuje od brojne konkurencije pokazuje i dnevno LED svjetlo, izvedeno u obliku logotipa Moto Guzzija, orla raširenih krila. Stoga se lako i jednostavno prepoznaje dok vam dolazi u susret. Lakoću upravljanja motora koji se željno vrti i iznad 8000 okretaja dokazuje i činjenica kako je 82 posto okretnog momenta dostupno pri samo 3500 okretaja u minuti. Prava je uživancija koristiti ga u području od tri do sedam tisuća okretaja. Testni je primjerak bio opremljen i quickshifterom, jedinom opcijom s popisa dodatne opreme. Dobro je pogođen i omogućava bržu izmjenu stupnjeva prijenosa, u oba smjera.

image

Moto Guzzi Stelvio

Marco Campelli

Ovisno o želji vozača, odziv na gas, a time i performanse motora, odabiru se kroz pet načina vožnje - Rain, Tour, Road, Sport i Off Road. Promjena je lagana pomoću malog, ali intuitivnog TFT zaslona dijagonale pet inča. Bez obzira na izabrani način rada, odziv gasa je uglađen.

Stelvio je prvi Moto Guzzi opremljen PFF Rider Assistance Solutionom. Birate li osnovnu verziju Stelvija ona stoji 17.899 eura, dok uz PFF stoji 800 eura više. Ova vrhunska platforma za pomoć u vožnji izgrađena je na tehnologiji 4D Imaging Radar, a razvio ju je Piaggio Fast Forward, sestrinska tvrtka zadužena za robotiku sa sjedištem u Bostonu, u Americi.

image

Moto Guzzi Stelvio

Marco Campelli

Ovo je prvi put da su takvi radarski senzori (jedan se nalazi iznad sklopa prednjih svjetala, a drugi ispod sklopa stražnjih svjetala) implementirani za upotrebu na motociklu. Primijetili smo da nudi drugačiju dinamiku u usporedbi s automobilom, sa značajnim varijablama kuta nagiba u zavojima. Prednosti, u usporedbi s tradicionalnim ultrazvučnim senzorskim sustavom pomoći u vožnji, leže u iznimno širokom vidnom polju i pouzdanom nadzoru bez obzira na osvjetljenje i uvjete okoline.

image

Moto Guzzi Stelvio

Marco Campelli

Ovi uređaji igraju ključnu ulogu u području aktivne sigurnosti, pružajući funkcije upozorenja na prednji sudar (FCW), sustav mrtvog kuta (BLIS) i pomoć pri promjeni trake (LCA). Prednji radarski senzor također omogućuje ugradnju aktivnog tempomata (FCC), dostupnog na popisu dodatne opreme.

Ovaj motor s vodenim hlađenjem veliki je odmak od tradicionalnih proizvoda Moto Guzzija, što će svakako privući i novu publiku. U konačnici, Stelvio puca od talijanskog šarma i već se nalazi u domaćim prodajnim salonima.

image

Moto Guzzi Stelvio

Marco Campelli

Ukratko

Svidjelo nam se sjedalo postavljeno na visinu od 83 centimetra. Električno pokretano vjetrobransko staklo pruža jako dobru zaštitu od vjetra i tijekom brže vožnje autocestom

Ne bi bilo loše kada bi na raspolaganju bio nešto veći TFT zaslon od 5-inčnog, iako instrumentna ploča pruža dosta informacija, a nudi i USB priključak

Za pogon je zadužen tekućinom hlađen motor obujma 1042 ccm. Dolazi u poprečnoj V-twin konfiguraciji od 90°. Spremnik goriva broji čak 21 litru

Sprijeda su postavljene Sachsove vilice od 46 mm, dok je straga smješten KYB monoamortizer hoda 170 mm s tipkom za prednaprezanje, što sve zajedno vozaču ulijeva sigurnost

TEHNIČKI PODACI

Motor 2 cilindra, poprečni V-twin 90°

četverotaktni motor s 4 ventila po cilindru,

hlađenje tekućinom

Obujam 1042 cm3

Provrt i hod 96 x 72 mm

Snaga 84,6 kW/115 KS pri 8700 /min

Okretni moment 105 Nm pri 6750 o/min

Mjenjač 6 stupnjeva prijenosa

Spojka višelamelna

Okvir čelični cjevasti okvir

Ovjes upside-down teleskopska

vilica Ø46 mm, straga aluminijski KYB

podesiv monoamortizer

Kočnice dvostruki disk 320 mm/280 mm

Gume sprijeda 120/70 R 19

straga 170/60 R 17, Michelin Anakee Road

Spremnik goriva 21 litara

Dužina 2195 mm

Širina 945 mm

Visina sjedala 830 mm

Međuosovinski razmak 1520 mm

Težina (mokar) 246 kg

Cijena 17.899 eura

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 23:29