TEST

VOLVO XC60 D5 AWD Plemeniti SUV sa sjevera zategnuo bore

Premium SUV XC60 u novom izdanju odmiče se od offroaderskog prema otmjenom izgledu

Nakon dosadašnjeg markantnog, pomalo robusnog izgleda prednjeg dijela, koji je pogledom u retrovizor znao izazvati i strahopoštovanje, švedski premium SUV stigao je s klasičnijim krojem prednjeg dijela, limuzinskog štiha i naglašenije elegancije po uzoru na S60. Novo lice ostavlja otmjeniji dojam, posebice u bijeloj boji, koja izvrsno pristaje nježno klinastoj liniji karoserije i jedinstvenim stražnjim svjetlima poznatima s originalnog XC60 iz 2008.

A pet zvjezdica već pet godinama zaslužuje i glamurozna izvedba unutrašnjosti. Sada je još dojmljivija, s novom dozom svježine udahnutom suvremenijom digitalnom instrumentnom pločom s prikazom stupnja korištenja snage motora, kao i nježno dotjeranom središnjom konzolom, tankom poput tableta. I svi ostali detalji interijera dotjerani su s mjerom. Oduševljavaju i kvalitetni materijali, bez obzira je li riječ o plastici ili koži (jedino su podne obloge od tekstila), pa je uz bezobrazno bogatu opremu, čiji popis se za testni primjerak proteže kroz četiri gusto ispisane stranice, vlasnicima švedskog automobila doista lako pozavidjeti.

U skladu s tradicijom, na sigurnosnoj straži stoji niz pomagala, međ ostalim, automatsko kočenja u gradu i uređaj za držanje vozača budnim. Prostranost i preglednost nisu glavne odlike (XC60 se iznutra doima pomalo zbijenim), ali nisu ni mane, dok nas je temeljita zvučna izolacija gotovo u potpunosti odvajala od buke vanjskog prometa i tek nešto manje od grlenog peterocilindarskog 2,4-litrenog dizelaša D5 sa 215 KS i 420 Nm, koji pri jačem ubrzanju potmulo grglja, pa neumoljivo podsjeća na brodski motor. A turbodizelaš je zapravo moćniji na papiru nego u praksi.

Razlog? Težina od čak 1,9 tona, koja se najviše osjeti prilikom kretanja, silovitog, ali ne i eksplozivnog, kao i otpori koje stvaraju povišena karoserija, promjenjivi 4x4 pogon s Haldex spojkom i automatski mjenjač s mogućnošću ručnog šaltanja, ali bez polugica na upravljaču (s ručnim mjenjačem cijena je niža za 43.000 kuna!). Šalta fino i uglađeno, ali pomalo lijeno. Zbog svoje visine XC60 najbolje se snalazi kao krstarica na brzim otvorenim cestama, dok je u zavojima donekle limitiran naginjanjem i ne osobito izravnim upravljačem. Ponašanje koje se iz temelja mijenja uz doplatno, automatski prilagodljivo podvozje Four C, s postavkama ovjesa prebačenim u završni stupanj tvrdoće Advanced (uz Comfort i Sport).

Uglavnom, redizajnirani XC60 teška je šminka u svojoj klasi, koja ostavlja dojam i u vožnji i dok parkiran čeka vlasnika, doduše više na asfaltu nego terenu. Cijena jest paprena s ovakvom opremom Summum, ali još uvijek niža od njemačkih suparnika (Audi Q5, BMW X3 i Mercedes GLK), dok manje probirljivima na izbor stoji osnovni dizelski 2.0 D3 sa 136 KS i prednjim pogonom, za 328.875 kuna. Gušt jest pritom nešto manji, ali atraktivnost ostaje.

VOLVO XC60 D5

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, 5 cil.

Obujam 2400 ccm

Snaga 156 kW/215 KS pri 4000/min

Moment 420 Nm pri 1500-3250/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 463x189x171 cm

Osovinski razmak 277,5 cm

Prtljažnik 495/1455 litara

Gume 235/55 R 19, Continental

Masa 1825 kgCo2 ispuh 169 g/km

Brzina 203 km/h

0-100 km/h 9,0 sekundi

Potrošnja 9,3 l/100 km

Cijena 457.745 kn

S doplatama 581.400 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 18:42