TEST

VOLVO V40 Cross Country Mišićav izgled - zgodan lažnjak

Off-road šminka i povišena karoserija nude dašak avanture, no i 'terenski' Volvo cilja isključivo na asfalt

Podnica povišena 4 cm, dvobojni odbojnici, zaštitne ploče sprijeda, straga i na pragovima, te uzdužni krovni nosači podarili su Volvu V40 avanturistički izgled i dodatak u imenu Cross Country. Sve skupa poziva na napuštanje asfalta i jurnjavu kroz blato, no sve je samo stvar privida. Cross Country se od standardne izvedbe prestižnog kompakta, u bitnom, razlikuje samo po visini podnice i njegov prirodni teren je asfalt. Pogon na 4x4 rezerviran je samo za najsnažniju benzinsku izvedbu, ali ni tada nije namijenjen off roadu, nego za bolje zauzdavanje 254 KS.

Ništa čudno. Izviđači su modi, osobito elegantni i sportski nabrijani poput testnog Cross Countryja, ušminkanog doplatnim naplacima od 18 cola, crnom saćastom maskom i okomito postavljenim dnevnim led svjetlima. No, nije sve samo stvar šminke. Povišena pozicija za upravljačem nudi i bolju preglednost, makar ne i unatrag, gdje masivni stražnji nosači poprilično skrivaju rubove karoserije, u ratničkom izdanju tek milimetar duže. U unutrašnjosti pogled plijeni dvobojna armatura, a sjedala s kožnim presvlakama primjer su udobnosti i prilagodljivosti.

V40 već u osnovnoj izvedbi opremljen je obiljem sigurnosnih sustava među kojima je i zračni jastuk za pješak, svojevrsni specijalitet Volva. No, altruizam prema pješacima tu ne završava, jer dio opreme je i sustav prepoznavanja pješaka i sprečavanja sudara. Bogata oprema Summum osigurava i hedonizam u vožnji, čemu pridonose i kvaliteta izrade. Veseli i što su šminkerski materijali korišteni čak i na mjestima gdje obično ne guramo ruke, a dojam kvari tek prekidačima prenapučen središnji greben.

Kombinacija 5-cilindarskog dizelaša sa 177 KS i 400 Nm i automatskog 6-stupanjskog mjenjača Geartronic nije loša, no klasičan automatik teško opravdava iznos od 15.750 kn. Doduše, sporost prebačaja nadoknađuje izdašna konjica i moment, ali program rada je ponekad teško shvatljiv. Na autocesti mane mjenjača nestaju, ali čim se krene zavojitim cestama, ni ručna izmjena stupnjeva prijenosa ne donosi puno zadovoljstva. Elektromehanički upravljač je izravan i precizan. Ulasci u zavoje ulijevaju povjerenje jer Cross Country usprkos povišenom težištu nije sklon pretjeranom lelujanja. Postignuto je to ukrućivanjem ovjesa, zbog čega je razina udobnosti ipak nešto niža, osobito straga. No, dio zasluga za to pripada i gumama, za naše ceste pune neravnina potpuno promašenih dimenzija 225/45 R18.

Cross Country V40 u prosjeku je skuplji nepunih 10.000 kuna od obične izvedbe, no želite li moderan i privlačan automobil, trošak je opravdan. Testni model s doplatama stoji paprenih 346.500 kn, što je teško provariti uspkos prestižnoj izradi, ali Šveđani su ovaj put odradili su odličan posao i malo tko će pronaći poveznicu s Ford Focusom s kojim V40 dijeli platformu i dio mehanike.

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1984 ccm

Snaga 130 kW/177 KS pri 3500/min

Moment 400 Nm pri 1750-2750/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 437 x 178 x 146 cm

Osovinski razmak 265 cm

Prtljažnik 335/1032 l

Gume 225/45 R 18

Masa/nosivost 1578/430 kg

C02 137 g/km

MJERENJA

Brzina 211 km/h

0-100 km/h 8,3 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
30. srpanj 2024 15:14