Temeljito dotjeran prednji dio, s razvučenom maskom hladnjaka kojoj više ne smetaju nemušto postavljena dnevna svjetla, jedino je što upada u oči na osvježenom Volvu S60, prestižnoj švedskoj limuzini srednje klase. N a cesti sad izgleda još smirenije i i elegantnije, no i dalje više nego dizajnom zavodi plemenitaškim nastupom i prvoklasnom izradom u unutrašnjosti, a šlag na torti je čudesan broj bodova na američkom i europskom testu sigurnosti, koji ga čine najsigurnijim autom današnjice. Ukratko, na modelu koji je začepio usta svima koji su najavljivali propast tvrtke nakon što je kineski kineski Geely od Forda otkupio Volvo, ništa revolucionarno i nije trebalo mijenjati.
Sjedi se nisko, kao u nekom coupeu, što je po ukusu ljubitelja žustrije vožnje, no taj se užitak plaća s ponešto gimnasticiranja pri ulasku i izlasku, a niti preglednost straga nije baš za peticu. Prije tek za solidnu trojku. No, stvar ipak popravljaju stražnji parking senzori, serijski od opreme Momentum, s kojima je manevriranje po uskim parkiralištima jednostavnije i sigurnije. S druge strane, niska pozicija za mesnatim i izdašno namjestivim upravljačem ne umara niti na dužim putovanjima te mami na žustriju vožnju.
Tome pogoduju i izravan upravljač, koji kad treba fino oteža u rukama i nudi pregršt informacija s podloge, te majstorski podešen ovjes. Doduše, na neravnoj podlozi zna biti bučan što remeti inače neupitnu udobnost. No, zato je na ispeglanom asfaltu prava milina brže projuriti kroz zavoje, kada se željena putanja hvata bez ikakvog napora. Užitku pridonosi i hukanje 5-cilindarskog dizelaša sa 163 KS, koji uvjerljivo pokreče robusnu karoseriju od 1,6 tone te se u praksi često čini da se stotka hvata brže od deklariranih 9,2 s. Tome pogoduje i okretni moment od 400 Nm, dostupan od niskih 1400/min, te brza 6-stupanjska automatika. Iako se uz D4 ne nudi ona s dvije spojke (Powershift), stupnjevi se nižu kao na traci.
Po svačijem ukusu jedino neće biti prerevni sustav Start&Stop, spreman ugasiti motor i pri najkraćem stajanju. Srećom, moguće ga je isključiti, kao i svu sigurnosnu elektroniku kojom je serijski (City Safety), ili uz doplatu (upozorenje za mrtvi kut i prelazak trake, prilagodljivi tempomat s automatskim kočenjem...) testni S60 nakrcan. Od elektronskih upozorenja kudikamo je u vožnji lijepše slušati glazbu, zavaljen u udobna sjedala presvučena finom kožom i temeljitom zvučnom izolacijom potpuno zaštićen od neugodne buke. Čak i prilikom jurnjave autocestom.
Ipak, u opuštenom krstarenju se kudikamo više uživa u prednjim, grijanim sjedalima. S60 je sa širinom od 186,5 cm nudi darežljiv prostor za ramena, no straga bi dobro došao koji centimetar za koljena, a dah ne oduzima niti prtljažnik od 390 litara. Usporedbe radi, BMW serije 3 i Audi A4 imaju prtljažnike od 480, dok onaj Mercedesa C klase broji 475 litara. No, u svemu ostalome švedska je krstarica na razini njemačkih konkurenata, a poštena je i cijena od 340.000 kuna. Posebno uz ovakvu serijsku opremu.
Volvo S60 D4
TEHNIČKI PODACI
Motor dizelski, common-rail
Obujam 1984 ccm
Snaga 120 kW/163 KS pri 3500/min
Moment 400 Nm od 1400 do 2750/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 463,5x186,5x148,5 cm
Osovinski razmak 278 cm
Prtljažnik 390 litara
Gume 215/50 R17
Masa/nosivost 1630/460 kg
Brzina 215 km/h
0-100 km/h 9,2 sekundi
Potrošnja 5,7 l/100 km
CO2 126 g/km
Cijena: 339.923 kn
S doplatama: 409.245 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....