UŽICI ZA VOLANOM ZAJAMČENI

VELIKI TEST OTKRIVA SVE O NAJATRAKTIVNIJEM NOVITETU NA TRŽIŠTU Toyota GR Supra vrhunski je vozački stroj pa makar i s nadimkom 'samuraj u lederhozama'

Nisko težište, ekstremno kruta šasija, široki trag kotača i mali međuosovinski razmak, japanska sportiva ima vrhunske temelje koji su potom znalački samo nadograđeni
 Marin Tomaš

Obično prođe i nekoliko mjeseci od pojavljivanja nekog modela u prodajnim salonima prije nego ga se tuning majstori dočepaju i ples brojeva vezanih u snagu i performanse krene put stratosfere.

U slučaju nove Supre stvari su ipak bile malo drugačije. Šefovi Toyote, svjesni koliko je industrija tuninga doprinijela slavi prethodnog izdanja izdali su neuobičajeni nalog i prije nego je nova Supra predstavljena javnosti, nekoliko primjeraka završilo je u specijaliziranim garažama.

Toyota Supra GR 2019.

Jedna od predserijskih Supri završila je u radionici Fat Five Racing koja je sasvim slučajno u vlasništvu drift majstora Daigo Saite. Japanac u potrazi za starom slavom za pripremu Supre potražio je pomoć Prodrivea, a prvi potez bilo je „čupanje“ motora. U nekim drugim vremenima bio bi to razloga za proteste, prekid suradnje ili sudsku parnicu, ali Toyota je ostala nijema. Razlog? Motor koji je Saito izbacio iz Supre proizvod je BMW-a, a na njegovo mjesto ubacio je neuništivi JDM motor iz prethodne generacije Supre.

Toyota Supra GR 2019.

Bio je to samo vjetar u leđa svima koji su suradnju Toyote s BMW-om na oživljavanju kultnog automobila iz 90-ih doživjeli kao blasfemiju. Supra je postala tema oko koje se lome koplja, ali u vremenima kada se na sjednicama upravnih odbora automobilističkih kompanija uglavnom raspravlja o električnim modelima, autonomnoj vožnji i smanjenju emisija, svaki model koji u središte stavlja užitak u vožnji zaslužuje pljesak i odobravanje. Istina, suradnja s Bavarcima je dublja nego se to očekivalo.

Toyota Supra GR 2019.

Grubo rečeno Supra je BMW Z4 koji je dobio tvrdi krov i oznake Toyote jer nije samo u pitanju, motor, mjenjač i platforma. Od zvučnog signala koji upozorava na neki zaboravljeni detalja, preko upravljača pa sve do ključa, umjesto plavobijelog propelera ponijelo je Toyotine elipse. No, ako niste fundamentalist i stvari uzimate zdravo za gotovo, pa i činjenicu da bez suradnje s Bavarcima nove Supre ne bi ni bilo, tada možete uživati u toliko dobrih stvari koje pruža nova Toyotina sportiva. Kompletan hardware je Njemački, ali krije se ispod originalne karoserije koja kao da potječe iz manga stripa.

Toyota Supra GR 2019.

Iz svakog pregiba izbija japansko poimanje nabrijanog automobila. Dugački prednji poklopac zavarava jer Supra je jednako duga kao i Porsche 718 Cayman, a i međuosovinski razmak im je gotovo identičan. Kompaktne dimenzije i široki traga kotača, na kojim su Toyotini inženjeri inzistirali od samog početka suradnje, ključna je za vozne osobine Supre koje će oduševiti sve koji za upravljačem traže užitak.

Toyota Supra GR 2019.

Brzina kojom se ubacuje u zavoje je zadivljujuća kao i okretnost pri promjeni pravca kretanja, a upravljač je iznimno precizan, vrlo izravan i uzvraća jasnim povratnim informacijama. Turbo benzinski 3.0 motor sa šest cilindara u liniji koji je predstavljao i glavni razlog suradnje s BMW-om, pravi je dragulj. Snaga koju isporučuje na nižim okretajima je impresivna, ali nakon 5500 okretaja dizanje kazaljke ne donosi većih promjena.

Toyota Supra GR 2019.

Potisak ne opada, ali inzistiranje na okretajima do samog limitatora ne donosi previše koristi. No, to je karakteristika većine modernih turbo benzinaca koji igru prekidaju kada postaje najzanimljivije, kojima nedostaje onog završnog vriska i brutalnosti u gornjem režimu rada. Učinkovitosti automatskog mjenjača s osam stupnjeva teško je pronaći slabe točke. U svakodnevnoj vožnji je uglađen, a kada se krene oštrije i posegne za polugama iza upravljača, spremno prihvaća sve prohtjeve uz zavidnu brzinu i preciznost.

Toyota Supra GR 2019.

Unutrašnjost pruža dovoljno prostora za dvije osobe, a pozicija za upravljačem je savršena. Pri naglom startu primjetno je lagano podizanje prednjeg dijela, ali to nimalo ne utječe na ponašanje u zavojima. Krutost šasije i nisko težište u kombinaciji s elektronski podesivim amortizerima ne dozvoljavaju iznenađenja. Supra se bez obzira na žestinu ritma vožnje ponaša vrlo neutralno.

Toyota Supra GR 2019.

Prednji kotači vjerno i uvjerljivo prate zadanu putanju, a stražnja pogonska osovina s elektronskom kontrolom blokade diferencijala dozvolit će lagani pomak stražnjice, ali tek koliko je potrebno za bolje ispaljivanje iz zavoja. Ni neravnine usred zavoja neće izbaciti Supru iz takta što samo dodatno ulijeva povjerenje vozaču.

Toyota Supra GR 2019.

Među rubnjacima trkaće staze Supra na stol stavlja još jedan jaki adut. Fini balans između okretnosti i stabilnosti koji proizlazi iz zlatnog omjera kratkog međuosovinskog rastojanja i širokog traga kotača. Istodobno ovjes s elektronski kontroliranim amortizerima čini sve kako bi automobil ostao miran i dobro oslonjen na podlogu za što bolji prijenosa snage, a isti zadatak ima i samoblokirajući diferencijal.

Toyota Supra GR 2019.

Doslovno je potreban samo krug zagrijavanja kako bi iz Rupe na Grobniku izjurili punim gasom rafalno izmjenjujući brzine sve do Zagrebačkog zavoja. Nekoliko krugova na Grobniku dodatno su naglasili krutost šasije Supre, ali reakcije koje su uvijek iskrene i tečne bilo da se radi o ulasku ili izlasku iz zavoja. Na visini zadatka su i kočnice koje žestoko grizu, ali i dozvoljavaju doziranje sile zaustavljanja. Znakove zamora na stazi pokazuju tek nakon serije žestokih krugova, ali pedala ne produžuje hod niti postaje spužvasta.

Toyota Supra GR 2019.

Toyota Supra GR 2019.

U Sport programu Supra je primjereno tvrda, nešto manje ako se aktivira Normal što osim ugodnijeg putovanja znači i bolju kontrolu na neravnim cestama. Gotovo sve što se može dodirnuti i vidjeti u unutrašnjosti kabini potječe od BMW-a, zauzvrat kvaliteta materijala i izrade je dobra, dvozonska klima učinkovita, a isto vrijedi i za multimedijalni uređaj opremljen navigacijom. Serijska oprema je bogata. Uključuje led svjetla, aktivni tempomat, 19 inčne naplatke i hrpu sigurnosne opreme, a Sport Premium paket kojim je bio opremljen testni model donio je i kožom presvučena sjedala s električnom regulacijom i grijanjem, head up displej, te ozvučenje s 12 zvučnika, a sve to ima i svoju cijenu.

Toyota Supra GR 2019.

Toyota Supra GR 2019.

Ukratko

Supra je serijski opremljena 19 colnim kotačima, a u potrazi za dodatnim gripom na pogonskoj osovini, stražnje gume su neznatno šire (Michelin Pilot Super Sport 255/35 sprijeda, 275/35 straga)

Spojleri, deflektori, profilirani pragovi, kao i stražnji difuzor dodatno naglašavaju sportski duh Supre, a stražnja maglenka i svjetlo za vožnju unatrag kao da je došlo direktno s trkaće staze

Led svjetla su učinkovita i svojim formama uklopljena u osebujan izgled, a prednja se prilagođavaju zavojima i automatski reguliraju dugi snop

Supra nije bučna ni neudobna, pruža solidnu dozu komfora i spremno prihvaća lagano krstarenje, no, aktiviranjem sportskog programa vožnje sve postaje oštrije i diže na razinu kojoj je teško odoljeti

Između prtljažnika i putničkog prostora nema pregrade što u pojedinim situacijama može biti i praktično, ali i zahtjeva oprez u slaganju prtljage

Turbo benzinski motor sa šest cilindara radi poput švicarskog sata. 500 Nm momenta koju izbacuje u širokom luku (od 1600 do 4500 okretaja) djeluje impresivno, ali nedostaje mu završnica

Bogata oprema pruža sigurnost i komfor i Supra je itekako upotrebljiva na cesti automobil, ali u isto vrijeme učinkovita i zabavna na stazi

Na Grobniku među rubnjacima staze resetirali smo misli, zaboravili na predrasude i uživali u vrhunskim performansama i voznim osobinama pete generacije Supre koja ne „puca“ poput prethodnika na Porsche 911, meta je tak malo niža i zove se 718 Cayman

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta turbo benzinski

Cilindri/ventili 6/24

Obujam 2998 ccm

Snaga 250 kW/340 KS od 5000 do 6500/min

Moment 500 Nm od 1600 do 4500/min

PODVOZJE

Pogon na stražnje kotače

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Ovjes sprijeda poprečna ramena,

straga višestruke spone

Kočnice samoventilirajući diskovi

sprijeda 348 mm, straga 345 mm

Gume sprijeda 255/35 R19,

straga 275/35 R19 Michelin Pilot SS

KAROSERIJA

Dimenzije 438 x 185 x 129 cm

Osovinski razmak 247 cm

Prtljažnik 290 litara

Spremnik goriva 52 litre

Težina 1570 kg

Nosivost 245 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 250 km/h

0-100 km/h 4,3 sekunde

Potrošnja 8,2 l/100 km

Ispuh CO2 170 g/km

BRZINA I REŽIM RADA

Najveća brzina 252 km/h

Okretaji pri 130 km/h 2100

UBRZANJE

0-60 km/h 2,4 sekunde

0-100 km/h 4,6 sekundi

0-130 km/h 7,1 sekunda

0-150 km/h 8,9 sekundi

ELASTIČNOST

70-100 km/h 2,1 sekunda

70-140 km/h 6,2 sekunde

KOČENJE

100-0 km/h 33,7 metara

POTROŠNJA

Otvorena cesta 7,8 l/100 km

Autocesta 7,5 l/100 km

Grad 9,9 l/100 km

Prosječno 8,4 l/100 km

OSTALE VRIJEDNOSTI

Okretaji upravljača 2

Krug okretanja 11,3 metra

EuroNCAP nije proveden

Proizvodnja Graz (Austrija)

CIJENE I TROŠKOVI

Osnovni model 590.000 kn

Testni model 610.000 kn

Testni s doplatama 614.900 kn

Godišnji porez 1500 kn

Jamstvo (opće) 5 god./bez ograničenja km

OPREMA

Sport Premium

Aluminijski naplaci (19 cola) • automatska dvozonska klima • automatska parkirna kočnica • središnji zaslon osjetljiv na dodir 8,8 inča + navigacija • multimedijalni sustav, DAB radio + Bluetooth, usb, 12 zvučnik • pokretanje bez ključa • električno podešavanje sjedala s memorijom + grijanje • kromirani detalji • led prednja i stražnja prilagodljiva svjetla • Head up displej u boji • radarski prilagodljivi tempomat • automatska duga svjetla • prilagodljivi ovjes • sustav upozorenja na prepreku (prepoznaje pješake i bicikliste) s automatskim kočenjem • kontrola vozne trake i slijepog kuta + prepoznavanje prometnih znakova • parking senzori sprijeda i straga s funkcijom automatskog kočenja + kamera za vožnju unatrag • kožna sportska sjedala • bežično punjenje mobitela • elektronska blokada stražnjeg diferencijala • senzor za svjetla i brisače • upravljač presvučen kožom s komandama • crvene kočione čeljusti • kromirane ispušne cijevi • kita za krpanje guma…

DOPLATE

Crvena boja Ukupno 4900 kn

S DOPLATAMA 614.900 KN

VRLINE I MANE

PLUS

Vrhunske vozne osobine i zavidne performanse • originalan vanjski izgled • opremljenost i sigurnosni sustavi • pozicija za upravljačem • mjenjač, upravljač, kočnice

MINUS

Nedostatak osobnosti u unutrašnjosti • malene poluge mjenjača iza upravljača • cijena

Suparnici

Alpine (252 KS) nije dostupna

Audi TT RS (400 KS) nije dostupna

BMW M2 (410 KS) 650.952 kn

Jaguar F-Type (340 KS) nije dostupna

Porsche Cayman S (350 KS) 678.034 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 00:29