TEST

TOYOTA YARIS HYBRID Napokon pristupačan hibrid

Triput hura za nove trošarine: Yaris je čak 50.000 kuna jeftiniji nego prije 1. srpnja 2013.

Otkako je na snazi nov izračun trošarina najmanji Toyotin hibrid jeftiniji je za - 50.000 kuna! Opa! U svojoj osnovnoj verziji Luna ispušta svega 79 g/km CO2 i zato ne podliježe plaćanju ikakve trošarine. Cijena je tako pala na 109.900 kuna i iznenada postala izazov za svakog tko je dosad razmišljao o dizelašu, ali i za one koji po dostupnoj cijeni žele nov doživljaj vožnje u miniju iz samog vrha svjetskih ekoloških standarda. Odmah slijedi pitanje: vrijedi li sada konačno ozbiljnije razmisliti o malom hibridu? Dio odgovora daju brojke: skuplji je tek 6600 kuna od 1,4-litrenog dizelaša sa 90 KS, no dizelaš prema tvorničkim navodima u gradu troši gotovo 1,5 litru više, a opremite li ga automatski mjenjačem zapravo postaje skuplji za oko 4000 kuna!

No, igra brojki samo je dio priče, jer hibrid pruža zanimljiv i u ovoj klasi jedinstven osjećaj pripadnosti svijetu visoke tehnologije. Simbioza 1,5-litrenog benzinca i elektromotora, ukupne snage 100 KS, te automatskog CVT mjenjača u gradu je - savršena. Težina zbog baterija (čija puna snaga traje najmanje 300.000 kilometara) jest veća za oko 100 kg u odnosu na obični Yaris, ali zahvaljujući elektromotoru s velikim okretnim momentom od samog kretanja i bezstupanjskoj automatici Yaris prve metre nakon starta guta većinom samo na struju i tiho, ali vrlo energično i također zahvaljujući bestrzajnoj CVT automatici fascinantno glatko. Na struju se bez prekida vozi i po nekoliko stotina metara, a pritom je uvijek zabavno iščekivati trenutak uključenja benzinskog motora, što ovisi o opterećenju gasa i napunjenosti baterija.

Čak i u zagrebačkom stani-kreni prometu na struju smo odvezli veći dio mjerne rute, s povremenim i kratkotrajnim, uvijek nježnim uključenjima benzinskog motora koji svojim radom puni baterije. Uvjet za to je staloženiji ritam vožnje, s nježnijim ubrzanjima . Potrošnju je defanzivnijom vožnjom lako držati na 3,8 do 4,5 litre, ovisno o prometnim okolnostima. Niti jedan mali dizelaš to ne može postići! Izvrsno izbalansirana sinhronizacija rada oba motora i mjenjača vožnju gradom čini glatkom i opuštajućom, a naviku traži tek neujednačen rad kočnica. Koriste regenerativnu energiju, pa nakon početnog „praznog hoda“ papučice traže jači pritisak kako bi Yaris na vrijeme stao.

Priča se mijenja izlaskom na otvorenu cestu, a posebnu autocestu. U tom slučaju potrošnja ulazi u kategoriju dizelskih motora i varira između 4 i 6,5 litara, performanse nisu za pamćenje, a užitak vožnje manji je nego u gradu. Viši okretaji potrebni za jača ubrzanja i brži ritam nabiru se relativno sporo i bučno, pa je dojam kao kod klasičnog mjenjača čija spojka proklizava. Uz to, spremnik benzina od 36 litara pokazuje se preskromnim, a ovjes je zbog težine baterija nešto pasivniji nego u običnom Yarisu. Malom hibridu se sve to zapravo ne može uzeti za zlo. Njegov smisao ionako leži na gradskom asfaltu, a tu mu potrošnjom i lakoćom vožnje praktički nema ravnog. Zanimljiva alternativa dizelašu!

YARIS HYBRID LUNA

TEHNIČKI PODACI

Motor: hibridni, benzin+struja

Obujam: 1496 ccm

Snaga: 55 kW/75 KS pri 4800/min

Moment: 111 Nm pri 3600-4400/min

Elektromotor: 45 kW, 169 Nm

Baterije: NiMh, 144V

Pogon: prednji

Mjenjač: automatski, CVT

Dimenzije: 391x170x151 cm

Osovinski razmak: 251 cm

Prtljažnik: 285 litara

Gume: 175/65 R 15, Continental

Masa: 1100 kg

Co2 ispuh: 79 g/km

Brzina: 165 km/h

0-100 km/h: 11,8 sekundi

Potrošnja: 5,2 l/100 km

CIJENA 109.900 kn

S DOPLATAMA 112.900 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. studeni 2024 12:51