TEST

TOYOTA AURIS 1.6 GT Sportskom šminkom prikriva bore

Ušminkani odlazeći Auris izgleda sportski, a benzinac sa 132 KS pokazao se tek solidnim

Alu naplaci Toyota Sport, sportska prednja maska, šminkerske presvlake sjedala... Sve to serijski nudi Toyota Auris GT Style +, s očitim zadatkom zadržati pažnju kupaca na japanskom kompaktu do dolaska nove, druge generacije.

Znači, još nekoliko mjeseci, jer nasljednik predstavljen na salonu u Parizu na tržište dolazi već u siječnju 2013. Čini li to uspješno? Svakako. Sportski detalji daju živost inače beskrvnom dizajnu, pa će ovakav Auris na cesti rado pogledati i mlađa publika. Zapravo, dojam je da se pod haubom skriva i papreniji motor od benzinca 1.6, koji na papiru broji čak 132 KS, no na cesti rijetko kad pokazuje mišiće.

Barem dok snažnije ne pritisnete gas i zavrtite ga iznad 4500/min, kada počinje disati punim plućima. U osnovi, bliži je ljubiteljima umjerenog tempa, koji neće biti nimalo razočarani, posebno jer se potrošnja kreće oko 7 litara. A to je dobar rezulat, koji jamči da druženje s benzinskom crpkom (spremnik od 55 litara) ne bude prečesto...

No, pitanje je koliko je ovakva izvedba, vrijedna 134.444 kn, uopće isplativa. Zašto? Kad se maknu sportski dodaci, te još pokoji detalj (automatska klima, zračni jastuk za koljena, maglenke, el. stakla i retrovizori), zapravo je riječ o osnovnoj izvedbi Terra, uz benzinac 1.33 (ne nudi se uz 1.6) dostupnoj za 105.625 kn. Jednostavnijim se tako čini izabrati opremu Sport (uz 1.6 dostupna je za 133.333 kn, a uključuje veće 17” alu naplatke, sportska sjedala, stražnji spojler...). Čak je i povoljnija, a ne nudi ništa manje. Upravo suprotno, djeluje atraktivno i mnogima će biti ugodnija oku...

A kad je riječ o samom Aurisu, nepoznanica nema – čvrsta karoserija ovjekovječena je s pet EuroNCAP zvjezdica, a besprijekorna izrada u drugi plan stavlja prekomjerno korištenje tvrde i na dodir neugodne plastike. Udoban ovjes, prebučan samo na cesti punoj rupa, pritom solidno drži pravac u zavoju, makar Auris ni približno nije vozački orijentiran poput, primjerice, Honde Civic ili Mazde 3.

Potvrđuje to i upravljač, sportski podrezan s donje strane, ali pretjerano lepršav u rukama. S druge strane, treba pohvaliti poziciju, ali i preciznost 6-stupanjskog mjenjača, koji omogućuje gotovo sportski brzu izmjenu stupnjeva. Prostranost? Straga bi dobro došao koji centimetar više, kao i u prtljažniku od sasvim prosječnih 355 litara, no u cjelini Auris nudi udoban smještaj za četvero putnika. A nešto u cijeloj priči vrijedi i 5-godišnje jamstvo...

TEHNIČKI PODACI

Auris 1.6

Motor benzinski, redni

Obujam 1598 ccm

Snaga 97 kW/132 KS pri 6400/min

Moment 160 Nm pri 4400/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon prednji

Dimenzije 424,5x 176x 151,5 cm

Osovinski razmak 260 cm

Prtljažnik 355/1335 litara

Gume 205/55 R 16

Težina/nosivost 1275 kg/475 kg

Brzina 195 km/h

0-100 km/h 11,9 sekundi

Potrošnja 7,2 l/100 km

Cijena 134.444 kuna

S doplatama 137.940 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 21:16