
Očekuj neočekivano, poznati je slogan koji se lako može primijeniti na Citroen, marku čiji novi modeli uvijek, ali baš uvijek izazivaju nemalu pozornost. Velika je lepeza automobila s poznatim, nedavno redizajniranim amblemom Double Chevron (naziv za specifičnu vrstu zupčanika, izum Andre Gustava Citroena, osnivača marke), od nekadašnjih Spačeka i Žabe do sada eto novog C3, čiji dizajn i proporcije iskaču iz okvira konfekcijskih rješenja i lijepo se uklapaju u imidž Citroena, brenda čiji su automobili već desetlječima cijepljeni od dizajna koji ne budi emocije.
Tim više što je četvrtom generacijom C3 napravljen i potpuni koncepcijski bijeg od prijašnjeg modela. S novom modularnom platformom Smart Car koja prihvaća i električnu verziju, odignutom od tla gotovo terenskih 20 centimetara (sedam centimetara više nego u dosadašnjem C3) i deset centimetara naraslom visinom na ukupnih 1,57 metra (jednako kao Volkswagen T-Cross) gradski Citroen transformiran je u pravi mali crossover, formu koja strelovito stječe sve veći broj poklonika i na našem tržištu. Dugačak 4,02 metra (dva cm više od prijašnjeg) kraći je od koncepcijski sličnog T-Crossa (11 cm), ali im je osovinski razmak od 2,54 metra praktički jednak, što Citroenove prevjese svodi na minimum.
Ovako visok na prvu zato djeluje simpatično zdepasto, kao da mu straga fali desetak centimetara da bi gabariti taman štimali. U njemu, međutim, ima puno vica - izgleda dobroćudno, vedro i urbano. Najkompletnija oprema Max u tome ima dobrih zasluga. Daje dvobojnu karoseriju, aluminijske 17-cole felge, markantnije branike, jače zatamnjena stražnja stakla, stražnja svjetla u 3D izvedbi i krovne nosače – elemente koji uvelike pridonose ljepšem i bogatijem vizualnom doživljaju. Pažnju privlači i maštovito razlomljena grafika dnevnih LED svjetala sprijeda i straga, a zgodan detalj su i male letvice u boji (Color Clips), umetnute u prednji branik i bočno, iza stražnjeg prozora. Boje im je moguće mijenjati izborom drugih letvica s liste doplata.
Optimizmom i vedrinom zrači i Citroenovski lepršava unutrašnjost u kombinaciji svijetlih i tamnih površina, s potpuno novim konceptom visoke, pomalo masivne terasaste armature razvučene cijelom širinom interijera. Sviđa nam se, jer na jednostavan način naglašava osjećaj prostranosti. Dopadaju nam se i mali digitalni instrumenti uvučeni u armaturu ispod samog vjetrobrana (Citroen ih naziva head-up, jer donekle i sliče takvom prikazu) te kožni volan bucmastog obruča lagano sportski odrezanog u gornjem i donjem dijelu, čiji mali obujam podsjeća na one iz Peugetovih automobila. Bez obzira na položaj ne ometa pogled na instrumente, a perfektno sjeda u ruke.
Tko voli male volane, uživat će. U cjelini prevladava dojam jednostavnosti, a nema se ništa bitno zamjeriti ni funkcionalnosti – osim možda što u instrumentima, koji su tek malo ispod razine vozačevih očiju i zato uvijek nadohvat pogleda - nema okretomjera (!). Vrata, naravno, pri zatvaranju zvuče malo tupo, čime se u startu shvaća da ne treba očekivati Volkswagenovsku robusnost, a i plastika je očekivano tvrda, kao u svim automobilima gradske klase. No, brižno je obrađena, na armaturi finije strukture na dodir i djelomice obložena ugodnom tkaninom, ponegdje izvedena i u tamnom piano laku, pa jeftiniji detalji poput poklopca suvozačkog pretinca padaju u drugi plan. Sjedi se ugodno povišeno i opušteno s dobrim pregledom na džipovski povišen poklopac motora i samu cestu, iako ponekad pri skretanju treba više pripaziti na pješake, jer debeli A nosač može omesti čist pogled, ovisno o kutu skretanja.
Važan dio opreme Max temeljitije su oblikovana i deblje ispunjena dvobojna sjedala, čiji najveći benefit su nijansu veća mekoća i udobnost, što je posebno dobra stvar baš na našim lošim cestama. Na stražnjim sjedalima prostor za koljena je uobičajen za automobie dužine četiri metra, ali visina, izvana i iznutra najveća u klasi, je ta koja donosi prednost. Naime, stopala suputnika koji sjede straga komotno se mogu staviti ispod povišenih prednjih sjedala i tako dobiti prirodan položaj sjedenja, bez skvrčenosti koja umanjuje komfor vožnje. Samo će krupnije osobe tražiti koji dodatni centimetar prostora.
Dobra zvučna izolacija i dosta mjesta za sitnije stvari također pridonose komforu, u kojem dobar dio zasluga (opet) ide na račun najbolje opreme Max. Automatska klima s fizičkim tipkama na središnjoj konzoli, korektan infotainment s navigacijom, koža na volanu i udobnija sjedala, puni električni i dobar sigurnosni paket, ljepše obloge, senzori i solidna kamera, automatsko paljenje svjetala i brisača… – sve su to gadgeti koji, posebno u automobilu gradskog formata daju višu dizajnersku i tehnološku dimenziju i lijepo ih je imati.
Ispod haube nema iznenađenja. Svi gradski i kompaktni modeli koncerna Stellantis, pa tako i novi C3, za osnovu imaju već desetak godina poznat trocilindarski turbobenzinski motor 1.2 sa 101 KS, poznat pod nazivom PureTech. Međutim, u inženjerski poboljšanom izdanju sada nema više ozloglašen i brzoraspadajući remen uronjen u ulje, već izdržljiviji i robusniji razvodni lanac. Francuski inženjeri kunu se da je “to sada to”, a novu eru ovog motora prati i nov, jednostavan naziv Turbo. Poboljšan trocilindraš u novom okruženju pokazuje svoja dobro poznata svojstva. Dobro je izbalansiran i bez vibracija, u leru i mirnoj vožnji na nižim okretajima zvuk mu je malo zrnat, na jačem gasu postane frktav, a kao i svaki turbomotor brzo diže okretaje i uvijek lijepo povuče.
Opremljen solidnom snagom i momentom, u gradu je dosta startan, solidnu živahnost potpomognutu zabavnim zvukom razvrtjelog trocilindraša pokazuje i na otvorenoj cesti, a normalnim stilom vožnje umjereno troši - uglavnom od četiri do pet litara na otvorenoj cesti do manje od sedam u gradu i na autocesti. Povišeno težište i ovjes s hidrauličnim ublaživačima udara amortizera fokus u vožnji također prebacuju na udobnost, što je za Citroen očekivano i vrlina je koja se rado ističe kao jak adut. To ne znači da se kroz zavoje ne može voziti brže, a sigurno.
Međutim, u crossoverskoj koncepciji s ovjesom koji više voli smireniji ritam, a takav je i volan koji je u gradu ugodno lagan i olakšava manevriranje, suzdržaniji tempo teren je na kojem C3 briljira i najviše paše njegovu karakteru. U sliku crossovera u kojem se najljepše voziti opušteno uklapa se i poznati ručni mjenjač sa šest brzina. Precizniji je i mekanijeg hoda nego što smo navikli, ali istovremeno zadržava karakteristiku duljeg i ponekad bučnijeg hoda ručice.
Novo izdanje C3 cijenom ostaje među najpovoljnijim automobilima gradske klase, a gledamo li samo stil crossovera - najjeftiniji je. Unatoč tome, ne ostavlja takav dojam. Osnovni starta na 16.490 eura, srednji na 17.900 eura, a čak i najbolje opremljen, kao što je primjerak na testu s alu felgama, dvobojnom karoserijom, automatskom klimom i navigacijom, ostaje ispod 20.000 eura. Solidan je i simpatičan automobil, jedan od najzanimljivijih u posljednje vrijeme.
Cijena 19.900 eura
S doplatama 20.550 eura
Tehnički podaci
1.2 turbo
Vrstaturbobenzinski, 3 cilindra, 1199 ccm
Snaga74 kW (101 KS) na 5500/min
Moment205 Nm na 1750/min
PODVOZJE
Pogonprednji
Mjenjačručni, 6 brzina
Ovjeshidraulični ublaživači udara,
sprijeda McPherson, straga polukrut
Kočnicediskovi sprijeda i straga
Gume205/50 R 17, Continental (zimske)
KAROSERIJA
Dimenzije402 x 176 x 158 cm
Osovinski razmak254 cm
Udaljenost od tla19,7 cm
Prtljažnik310 litara
Spremnik goriva44 litre
Masa/nosivost (testni)1265/355 kilograma
PERFORMANSE
Najveća brzina160 km/h
0-100 km/h10,6 sekundi
Potrošnja (WLTP)5,6 l/100 km
MJERENJA:
BRZINA I REŽIM RADA
Najveća brzina160 km/h
UBRZANJE
0-50 km/h4,9 sekundi
0-100 km/h10,9 sekundi
0-130 km/h18,2 sekundi
60-100 km/h7,8 sekundi
80-120 km/h10,9 sekundi
KOČENJE
100-0 km/h35,9 m
POTROŠNJA
Grad6,4 l/100 km
Pri 90 km/h (VI)4,4 l/100 km
Pri 130 km/h (VI)6,7 l/100 km
Prosječno6,0 l/100 km
OSTALO
Krug okretanja10,6 m
ProizvodnjaTrnava (Slovačka)
Jamstvo2 god/nema km limita
SVI MODELI (eura)
1.2 Turbo You (100 KS)16.490
1.2 Turbo You Pack+ (101 KS)17.900
1.2 Turbo Max (101 KS)19.900
44 kWh You (113 KS)25.900
44 kWh Max (113KS)29.500
OPREMA MAX
aluminijske felge 17” • LED sva svjetla • dvobojna karoserija • jače zatamnjena stražnja stakla • Color Clips dekorativni umetci • krovni nosači • automatska klima • volan u koži podesiv po dubini i visini • sva stakla na struju • grijani, el. podesivi i preklopivi retrovizori • infotainment s 3D navigacijom i dodirnim zaslonom 10,25” • tekstil na armaturi • automatska svjetla i brisači • sjedala posebne udobnosti • bežično punjenje mobitela • stražnji senzori i kamera • upozorenje na sudar i automatsko kočenje • držanje trake • čitanje prometnih znakova i upozorenje na prekoračenje brzine...
DOPLATE TESTNOG MODELA
metalik crvena boja Elixir 650 eura
KONKURENCIJA
Sandero 1.0 TCe (91 KS)14.900
C3 1.2 Turbo (101 KS)16.490
Swift 1.2 Hybrid (83 KS)16.920
i20 1.0 T-GDI (100 KS)17.790
Fabia 1.0 TSI (95 KS)18.235
Clio 1.0 TCe (91 KS)18.640
208 1.2 PureTech (101 KS)19.775
Arona 1.0 TSI (95 KS)19.835
T-Cross 1.0 TSI (95 KS)19.980
Kamiq 1.0 TSI (95 KS)20.540
Corsa 1.2 Turbo (101 KS)20.750
Polo 1.0 TSI (95 KS)20.890
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....