Honda je, prema svemu sudeći, ove godine u pravoj ofenzivi kada govorimo o modelima na dva kotača. Jedan od značajnijih noviteta svakako je model iz popularne naked kategorije motocikala - Hornet, koji je već 25 godina na tržištu, a sad je doživio brojne preinake. U stvari, mogli bismo reći kako je samo ime ostalo isto, a sve ostalo je novo.
Hornet (eng. stršljen) više nema pogonski stroj s četiri, već s dva cilindra. Paralelni twin motor u skladu je s posljednjim trendovima smanjenja ispušnih plinova i utjecaja na okoliš, no inženjeri su mu uspjeli podariti i uvjerljivije performanse i priličnu dozu živahnosti. Tako je već ispod 4000 okretaja dostupna velika količina okretnog momenta, a najveća snaga od priličnih 92 KS (konkurencija u prosjeku nudi 10 KS manje) ostvaruje se pri 9500 okretaja u minuti. Osim toga, kako Hornet 750 ima pomak paljenja od 270 stupnjeva, nudi se i imitacija zvuka motora V konstrukcije.
Vozač na raspolaganju ima tri predefinirana načina vožnje (Road, Sport i Rain), dok je četvrti User namijenjen osobnoj personalizaciji. Tu se može podesiti moment kočenja motorom te kontrola proklizavanja. Novi Hornet je s masom od 191 kilograma iznimno lagan, kako na mjestu dok stojite, tako i dok jurite otvorenim prometnicama ili se probijate kroz gradske gužve.
Potrebno je izvjesno vrijeme za privikavanje na tu lakoću upravljanja i strelovit odziv gasa, odnosno općenito na ubrzanje kojemu pogoduje uzoran omjer snage i mase. Vozači viši od 1,85 metra mogli bi imati problema s ergonomijom, ali i veličinom sjedala uzdignutog na 79,5 centimetara. Iako Hornet 750 raspolaže i sjedalom za suvozača, treba biti iskren i ustvrditi kako je to ipak samo za kraće staze. S druge strane, oslonci za noge su postavljeni baš gdje treba, a lakoći vožnje pogoduje i široki upravljač, koji ruke prirodno hvataju.
Pohvalu zaslužuje i upside-down prednja vilica Showa hoda 130 milimetara, koja osigurava visoku razinu udobnosti. Ne bi bilo loše kada bi istu razinu pružio i stražnji amortizer hoda 150 mm. Pored živahnog pogonskog sklopa, iznimno dobro zadaću obavljaju i disk kočnice potpomognute sustavom ABS. Posustajanja nema niti nakon dobrog zagrijavanja.
Hondin novi Hornet CB 750 je cijenom od 8980 eura najjeftiniji među konkurencijom u srednjoj kategoriji. Pored toga je i najsnažniji, što mu ostavlja prostora za brzo probijanje na ljestvici najtraženijih motocikala. Potencijalni problem mogle bi jedino stvarati dostupne količine za isporuku. Baš kao što je slučaj i s automobilima, domaći uvoznik Honde je i u slučaju motocikala “tanak” s količinama za prodaju.
Ukratko
Hornet CB 750 se izvrsno snalazi na prenapučenim gradskim prometnicama, a tijekom vikenda nudi zdravu dozu zabave na magistralnim cestama. U oba ambijenta oduševljava lakoćom upravljanja
U skladu s posljednjim trendovima TFT zaslon daje visoku razinu lako dostupnih informacija. Kontrola razine ulja riješena je šipkicom, a ne inače uobičajenim prozorčićem
Sjedalo za vozača nije preveliko, a još je manje i tvrđe suvozačko. Upravo se ono može otključati zasebnom bravom, kada se otvara prostor malom spremniku alata
Model CB 750 za sada je jedina dostupna izvedba Horneta. Nema informacija da stiže i snažnije izdanje, a za sada nema govora niti o opciji DCT mjenjača
CB 750
TEHNIČKI PODACI
Motor2 cilindra, paralelni twin, četverotaktni
s 4 ventila po cilindru, hlađenje tekućinom
Obujam755 cm³
Provrt i hod87 x 63,5 mm
Snaga67,5 kW/92 KS pri 9500 /min
Okretni moment75 Nm pri 7250 o/min
Mjenjač6 stupnjeva
Spojkavišelamelna
Okvirčelični
Ovjesupside-down vilica Ø41 mm,
straga čelična vilica i monoamortizer
Kočnice296 mm dvostruki/240 mm
Gumesprijeda 120/70 ZR 17
straga 160/60 ZR 17, Dunlop Roadsport 2 ‘L’
Spremnik goriva15,2 litara
Visina sjedala780 mm
Međuosovinski razmak1420 mm
Težina (mokar)191 kg
Cijena8980 eura