Posebno opremljeni modeli ponuđeni u manjem broju primjeraka uvijek izazivaju pažnju, jer imati auto kakav se neće sresti već iza sljedećeg ugla mnogi potiho priželjkuju. Tko vreba takvu izvedbu, a ne raspolaže velikim budžetom, eto mu zgodne prilike u klasi gradskih minija, u vidu Toyote Aygo Limited Edition. Prodavat će se samo do kraja 2016., temelji se na vrlo dobrom paketu opreme X-Cite, a premda će se klasičarima šarena kombinacija ekskluzivne limun žute karoserije i crnih detalja izvana i žutih iznutra, možda učiniti prenapadna, sigurno je da nigdje neće proći nezamijećeno. Stoga je itekako zanimljiva opcija za osobe ekstrovertiranog životnog stila.
Foto: Ivan Lacković
Aygo je, uostalom, već sam po sebi skrojen baš za mlađe, nekonvencionalne vozač(ic)e, u startu dizajniran kao mala zanimljiva svemirska kapsula i jaki lovac na poglede. Spomenuta posebna žuta boja dostupna je samo u ovoj verziji, krov je presvučen crnom folijom, a crna su i kućišta retrovizora. Suprotno od vanjštine, unutrašnjost je tamna, ali prošarana žutim detaljima na oblogama vrata, rubovima ventilacijskih otvora, na ručici mjenjača, rubovima tepiha… U dobivanju vedrog i ležernog ugođaja posve se uspjelo, a Limited Aygo je istovremeno i vrlo dobro opremljen. S ovakvom kombinacijom dolazi isključivo u peterovratnoj izvedbi, a u nju još spadaju i crni, 15-colni aluminijski naplaci, klima-uređaj, dodirni zaslon s multimedijskim funkcijama i prihvatom aplikacija pametnog telefona, parkirna kamera, volan u koži, USB priključak…
U svemu ostalom nema neke veće razlike od ostalih verzija. Aygo već dvije godine znamo kao vrlo solidan gradski mini, čija ni 3,5 metra duga karoserija pruža dosta mjesta na dobro odmjerenim prednjim sjedalima i, naravno, skučeniji prostor straga i skromniji obujam prtljažnika. Tvrde plastične površine uglavnom ne djeluju preskromno, ponegdje su čak prekrivene piano lakom i zapravo su vrlo dobro obrađene. U početku nas je zasmetala slaba preglednost bočno unatrag (no tad je od velike je pomoći kamera), kao i neki manji detalji kao što su tanak zvuk pri zatvaranju vrata i jeftin u radu žmigavaca, labava platnena polica prtljažnika te samo odmično otvaranje stražnjih prozora. Brzo smo se, međutim, spustili na zemlju, uzevši u obzir vrijednosti klase kojoj Aygo pripada.
Ništa se nije promijenilo ni ispod prednjeg poklopca. I dalje se nudi jedino trocilindarski atmosferski 1,0-litreni benzinski motor, s promjenjivim otvaranjem ventila i provjerene pouzdanosti (isti kao u Yarisu). Razvija solidnih 69 KS i 95 Nm, a premda voli i visoke okretaje, najbolje se snalazi u gradu, gdje lagani Aygo dobro izvlači iz niskih okretaja i s lakoćom podnosi česte promjene ritma vožnje. S druge strane, sasvim dobro prati i normalan, smireniji tempo otvorene ceste.
Rastom brzine prometa, međutim, potpuno se razotkriva zbog štedljivosti duži proračun mjenjača, što za posljedicu ima nešto sporija međuubrzanja i nabiranje viših brzina. Uz proporcionalni rast buke to će usijane glave brzo odvratiti od nepromišljenih pretjecanja, premda smo treću brzinu razvukli skoro do 140 km/h, uz pomalo sportski hrapav zvuk. Lagan mjenjač i volan te solidan ovjes dobro su usklađeni s kapacitetima motora, koji uključivanjem klima-uređaja, međutim, postaje dosta tromiji i sporiji. No, potrošnja je zato očekivano skromna. Pažljiviji vozači s nježnijom nogom na gasu otvorenom cestom mogu krstariti s oko 4,5 litre, a ni u gradu neće trošiti više od 5,5. Sve u svemu, zanimljiva i štedljiva mala egzotika.
Ukratko Standardne verzije Ayga i dalje startaju na 69.900 kuna sa 3, odnosno na 72.900 sa 5 vrata. Veliki dodirni zaslon stjecište je multimedijalnih sadržaja, a služi i kao ekran parkirne kamere. Za navigaciju treba doplatiti 3350 kuna Kućište instrumenata presvučeno je piano lakom, a u opremu ulazi i dobar, ali i bučan klima-uređaj. Lagan mjenjač ugodan je za šaltanje, a crni naplaci daju sportski štih Ispod zatamnjenog staklenog poklopca krije se skroman prtljažnik, dovoljan za par vrećica namirnica. Praktičnost mu se povećava preklapanjem naslona. Aygo je malen i lagan, pa se neravnine s loših cesta neminovno prenose na unutrašnjost. S druge strane, rad ovjesa je ujednačen i dosta tih 1.0 VVT-I TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, 998 ccm Snaga 51 kW/69 KS pri 6000/min Moment 95 Nm pri 4300/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 346 x 162 x 146 cm Osovinski razmak 234 cm Prtljažnik 168 litara Gume 165/60 R 15, Continental Masa 840 kg Ispuh C02 95 g/km MJERENJA Brzina 160 km/h 0-100 km/h 14,3 sekundi Potrošnja 5,5 l/100 km Cijena 86.900 kuna S doplatama 90.250 kuna OPREMA X-CITE LIMITED: crni alu-naplaci • kromirane unutrašnje ručice • dodirni zaslon multimedije u boji • radio uređaj • bluetooth • diodna dnevna svjetla • maglenke • putno računalo • daljinsko centralno zaključavanje • višenamjenski volan i vozačko sjedalo podesivi po visini • volan i mjenjač u koži • parkirna kamera • pomoć pri kretanju na uzbrdici… DOPLATE: navigacija / ukupno 3350 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....