Ovdje je sve na svojem mjestu: auto je lišen dizajnerskih ekshibicija po pitanju vanjskog i unutarnjeg dizajna, precizni spojevi plastike su već standard, dok u vožnji osjećate kako je auto napravljen čvrsto, a i prostranost aktualne Fabije također plijeni, premda u duljinu mjeri malo manje od četiri metra (399 cm). Dakle, sve kod male Škode djeluje nekako poznato i prijateljski pa ni s funkcionalnošću nema nikakvih nedoumica. Taj smjer Škoda njeguje već kod treće generacije malene Fabije. No malena ne znači i tijesna: prtljažnik raspolaže sa 330 litara obujma, dvoje odraslih se neće tiskati na stražnjoj klupi, prostran za glave i ramena ima mnogo, dok je tek za koljena taj prostor u skladu s klasom.
Ivan lacković
Ostaje samo pitanje kako oplemeniti ovaj prostor, ali i vanjski izgled, a to se svršeno uklapa oprema Ambition Plus koja ne nudi neke dodatke od kojih ti pamet stane već racionalno, baš sve što može zatrebati kod jednog modernog automobila. Točnije, sve čime raspolaže paket Ambition (koža na upravljaču, alu naplaci od 15 cola, radio/CD, naslon za ruke sprijeda, sportska prednja sjedala) uz dodatak Plus dolazi bez doplate poput zatamnjenih stražnjih stakala, naslona za ruku, ugodnijih, pa čak i sportski profiliranih prednjih sjedala. Sjajno, jer se odabirom paketa Ambition Plus štedi 16.000 kuna.
Ispod poklopca testnog primjerka se nalazio osnovni trocilindarski benzinac 1.0 sa 75 KS uopće nije loš izbor za te novce. Uz karakterističan trocilindarski zvuk čak se čini da stotku hvata znatno brže od tvornički deklariranih i nimalo prpošnih 14,7 sekundi. No, stvarnost je takva da za bilo kakvu žustrinu okretaje treba držati visoko, oko 5000/min. A to se pak ne isplati jer i potrošnja i buka drastično rastu. Zato, pomalo s ovom Fabijom, em što nećete uletjeti u mrežu radara, em što će vožnja biti bitno ugodnija kad mali benzinac radi pitomo i ne pre rastrošno. Tada ujednačeno razvija brzinu i u prosjeku troši sasvim prihvatljive 6,3 litre. Problem mu stvaraju samo uzbrdice, kad mu brzo ponestane daha naročito ako su u automobilu četiri odrasle osobe. I tako, dolazimo do cijene ovog dobro opremljenog i prostranog Češkog gradskog automobila, a ona iznosi 90.919 kuna do registracije. Pošteno...
Ukratko Uz čvrstu karoseriju i tvrđe podešen ovjes putnici nisu osuđeni na pretjerano naginjanje u zavojima, a performansama će biti razočarani samo oni koji očekuju sportski nastup od atmosferskog benzinca od 75 KS. A takvih, petpostavljamo, nema previše... Pregledni i ugodno osvijetljeni instrumenti lako se čitaju, no središnji zaslon mogao bi biti veći. Sa 330 litara prtljažnik dominira gradskom klasom, a skriva normalnu rezervnu gumu i praktične pregrade za smještaj sitnica. Bravo!FABIA 1.0 TEHNIČKI PODACI Motor benzinski, 3 cil Obujam 999 ccm Snaga 75 KS pri 6200/min Moment 95 Nm pri 3000-4300/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Pogon prednji Dimenzije 399 x 173 x 146,5 cm Osovinski razmak 247 cm Prtljažnik 330/1150 litara Gume 185/60 R15 Masa 1055 kg Ispuh CO2 108 g/km MJERENJA Najveća brzina 172 km/h 0-100 km/h 14,7 sekundi Potrošnja 6,2 l/100 km Cijena 90.919 kuna OPREMA AMBITION PLUS: 15-colni alu naplaci • ručna klima • električni podesivi i grijani retrovizori • električni podizači stakala • pomoć pri kretanju na uzbrdici • koža na upravljaču • radio/CD/mp3 • višenamjenski zaslon osjetljiv na dodir • sportska sjedala • prednji naslon za ruke • maglenke • prednji i bočni zračni jastuci • zatamnjena stražnja stakla • rezervni kotač normalnih dimenzija |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....