
Prilagodljivost, praktičnost, te obilje prostora za putnike i prtljagu, nisu više dovoljni. U eri kada svi žele SUV ili crossover, od monovolumena se očekuje puno više kako bi uspio otkinuti dio tržišnog kolača.
Traže se solidne vozne osobine, moderna oprema i sve to upakirano sa stilom. Elementi koje uz dozu luksuza koja prati paket Initiale Paris nudi upravo Renault Grand Scenic.

Obiteljski automobili slavne povijesti kojim je 1996. lansiran segment kompaktnih monovolumena i koji je od tada privukao 5 milijuna kupaca, dobio je novi jaki adut. Turbodizelski 1.7 Blue dCi motor sa 120 odnosno 150 konja.
Testu smo podvrgnuli snažniju verziju koja se uz to može podičiti i s 340 Nm okretnog momenta. Krivulja momenta nema pada između 1750 do 2750 okretaja, a potisak motora ne nestaje ni iznad navedene zone. Vrlo uvjerljivo vuče sve do 4000 okretaja kada na scenu stupaju konji, a potom i mjenjač.

U slučaju testnog modela automatski s dvostrukom spojkom i dobro raspoređenih šest stupnjeva prijenosa. Motor je zadovoljavajuće elastičan i spremno prihvaća međuubrzanja bez posezanja za polugama mjenjača iza upravljača ili potragom za kick downom na pedali gasa.

Premda je Renault snažno zaigrao na električne modele, nisu zaboravljeni ni dizelski motori. U novi 1.7 dCi uloženo preko 2500 sati na radnom stolu, odrađeno 270.000 testnih km na cesti, a proizvodi se u španjolskoj tvornici u Valladolidu.
Temelji se na bloku od lijevanog željeza, čeličnim klipovima i potpuno novom pogonskom vratilu.
Za prednabijanje smjese u cilindrima koristi se turbopunjač promjenjive geometrije koji svježi zrak vuče kroz intercooler hlađen zrakom i vodom.

Gorivo se kroz mlaznice ubrizgava pod tlakom od 2500 bara, a mehanički komplet uključuje pumpu ulja s promjenjivim protokom, osmišljenu za smanjenje potrošnje električne energije, te SCR katalizator koji koristi AdBlue za bolju razgradnju dušičnih oksida u ispuhu. Rezultat svega je vrlo uglađen rad uz prosječnu potrošnju od 6 l/100 km.

Sasvim očekivano naglasak je stavljen na udobnost i komfor. Električni servo upravljača s opuštenim odgovorom poziva na mirnu vožnju kroz zavoje, kao i mjenjač s uglađenim prebačajima kojima se ne može zamjeriti ni na brzini.

Ovjes solidno upija neravnine, a zvučna izolacija popušta tek kada se od motora zatraži maksimalan potisak. Postavke u unutrašnjosti slične su kao u Meganeu, a kvaliteta materijala na zavidnoj je razini izuzev plastike u donjim zonama prednje armature.

Uz obilje prostora testni model može se pohvaliti i izvanrednom serijskom opremom što se u konačnici odražava i na cijeni, ali zauzvrat Grand Scenic pretvara u automobil s kojim ni jedno putovanje neće biti predugo.

Ukratko
Novi 1.7 dCi je uglađen, dovoljno snažan, primjereno štedljiv i na najbolji način ističe sve već poznate vrline Grand Scenica
Kada nisu u uporabi sjedala trećeg reda skrivena su u podnici, a dubina prtljažnik neznatno premašuje 1 metar
Sjedala u drugom redu zasebno su pomična i preklopiva, a kada se preklopi suvozačevo, dasku za veslanje ne treba ispuhivati
Prednja sjedala izdašnih dimenzija, pored električnog podešavanja i grijanja, nude i masažu koja se može podešavati po zonama i intenzitetu
Grand Scenic duži je za 23 cm od osnovnog izdanja što ostavlja traga i na razmaku među osovinama koji je s 273 narastao na 280 cm
Uz elastične trake i utore preklopivi stolići olakšavaju uporabu telefona i tableta, a ne nedostaju ni u USB ulazi za punjenje uređaja
1.7 BluedCi
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1749 ccm
Snaga 150 KS pri 3500/min
Moment 340 Nm pri 1750/min
Mjenjač automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije 463 x 186 x 166 cm
Osovinski razmak 280 cm
Prtljažnik 189/533 litara
Gume 195/55 R20, Continental
Masa 1660 kg
Ispuh CO2 126 g/km
MJERENJA
Brzina 200 km/h
0-100 km/h 12,9 sekundi
Potrošnja 6,0 l/100 km
Cijena 274.000 kuna
S doplatama 275.498 kuna
OPREMA Initiale Paris - aut. klima • sustav održavanja vozne trake, prepoznavanja znakova • nadzor mrtvog kuta, sigurnosnog razmaka, pomoć pri kočenju • kamere 360° + senzori, samostalno parkiranje • krovni nosači • head up • dvobojne kožne presvlake • 20 colni naplatci • multimedija 8,7’’ + navigacija, DAB radio, povezivost s internetom • aktivni tempomat • kožna ručica mjenjača i upravljač • otključavanje i pokretanje bez ključa • metalika boja • led maglenke…
DOPLATE - rezervni kotač • električno podesiva prednja sjedala s masažom
Ukupno 1498 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....