Nakon ekstravagantnih, ali i neshvaćenih Avantimea i VelSatisa svijet ponovno sa zanimanjem promatra dolazak novog velikog Renaulta, ovaj put pete generacije Espacea. Razlog? Prije svega monumentalan i avangardan dizajn snažnih proporcija, utemeljenih na promjeni dosadašnje dizajnerske i koncepcijske filozofije iz klasične monovolumenske u ublaženu crossoversku. Naime, interes za standardnim velikim monovolumenima neprestano pada… Ali, iz novog Espacea izvire i uskrsnuli duh romantičnog Avantimea u smislenijem izdanju s peterim vratima i višim bokovima, no veličinu i promjenu stava najbolje oslikava usporedba s izravnim prethodnikom, starim Grand Espaceom.
Nova konfiguracija definira i drukčiji doživljaj u unutrašnjosti, premda je zadržan vjetrobran panoramske veličine. Pozicija sjedenja je viša nego prije i pruža osjećaj SUV-a, a zbog spljoštenijeg gornjeg dijela karoserije i manjih staklenih površina ublažen je prijašnji osjećaj vožnje u velikom pokretnom staklenom izlogu iz kojeg se u svakom trenutku vidi na sve strane. Bez obzira na to, zadržan je foteljaški, salonski ugođaj prostranog i udobnog automobilskog space shuttlea, mekanih linija te entuzijastički dizajniranog do posljednjeg detalja (pogledajte samo ručicu mjenjača…). Mjesta je puno u svim smjerovima, a više nego ikad prije jak je naglasak na primjeni ugodnih materijala, kao i stremljenju ka najvišoj razini završne izrade. Najskuplja oprema Initiale Paris pritom daje dodatnu težinu i ugođaj kraljevski udobne jahte na kotačima.
Mogućnosti namještanja sjedala (5 ili uz doplatu 7) i dalje su maštovite, a sama sjedala su lakša nego prije. Međutim, ono što fascinira je tehnologija koja okružuje vozača, pružena prvenstveno kroz „lebdeću“ središnju konzolu i veliki dodirni zaslon R-Link druge generacije, veličine tableta (8,7 inčni), koji je s avionskom ručicom mjenjača i najupadljiviji dizajnerski detaljRazlike u programima nisu drastične, ali osjete se dovoljno snažno da pruže drukčije doživljaje vožnje na gasu, upravljaču i razini udobnosti. Konzervativnim vozačima će sve to na prvu izgledati kao prenagli skok u budućnost, ali onim sklonijim novim tehnologijama, Espace će biti bogata igračka koja teško da će ikad dosaditi. Ali, treba biti oprezan. Tablet, koji zna živcirati u potrazi za nekom funkcijom ponekad toliko privuče i zaigra vozača da odvuče pažnju s onog osnovnog - vožnje.
To je ne samo nezgodno nego i šteta, jer golem iskorak napravljen je i u tom segmentu. Smanjenje težine do 250 kg u odnosu na Grand Espace (poklopac motora i vrata od aluminija, blatobrani i peta vrata od plastike…) i aerodinamika od 0,30 vrijednosti su skoro na razini kompakta pa u vožnji osjećaj velikog auta jednostavno ne postoji. Svjestan Espaceove pozamašne dužine i širine postaje se jedino kad s prednjih sjedala svrnete pogled straga, pri parkiranju ili u vožnji užim cestama, u kojima sustav za upozorenje izlaska iz trake brujanjem često upozorava na blizinu ruba. Dobitak je i sustav 4control (iz Lagune). U sporijoj vožnji (do 50 odnosno 70 km/h, ovisno o programu rada) stražnji kotači lagano se zakreću u smjeru suprotnom od prednjih do 3,5 stupnjeva povećavajući okretnost pri skretanju te smanjujući krug okretanja i do čitavog metra, skoro na razinu vrijednosti Clija!
Iznad tih brzina zakreću se u smjeru prednjih kotača i poboljšavaju stabilnost i preciznost putanje pa Espace često puta iznenadi izvanrednom upravljivošću i stabilnošću na otvorenim cestama te odličnim osjećajem na malom upravljaču. Na spomen malog 1,6-litrenog dizelaša u tako velikom autu mnogi na prvu dignu obrve, ali podozrenju nema mjesta. S dvije turbine koje izvlače 160 KS i 380 Nm te s izvrsnim, gotovo bestrzajnim i brzim automatskim menjačem s 6 brzina i dvije spojke olakšani Espace je pristojno motoriziran. Uvjerljivo vuče i pretječe, pri tom je i salonski tih, pa je u većini prilika dostojna zamjena za prijašnji 2,0-litreni motor. Više obujma i snage prizivali smo tek u škakljivijim situacijama u kojima se sigurnost mjeri desetinkama sekunde.
Program Sport donosi određenu dodatnu dozu dinamike, dok su ostali programi ležerniji i blažim odzivom gasa i mjenjača unose opuštajući, „lounge“ ugođaj, s mekanijim radom elektronički reguliranih aktivnih amortizera koji tada mekše gutaju lošu cestu i pružaju lijepu udobnost. Uz zamjetnu dozu relaksirajućeg ljuljuškanja jedina zamjerka je lupanje ovjesa pri nesmotrenom nalijetanju na grublju poprečnu neravninu, poput ležećeg uspornika. Pritom je potrošnja od oko 7,5 litara umjerena s obzirom na veličinu auta i kapacitete motora. Cijena? Espace se izgledom, opremom i tehnologijom doima kao s druge planete, pa i ne može biti naročito povoljan. No, i dosad je bilo tako, bez većeg utjecaja na dobre uspjehe…
Initale Paris
TEHNIČKI PODACI
Motor: dizelski, 4 cil.
Obujam: 1598 ccm
Snaga: 118 kW/160 KS pri 4000/min
Moment: 380 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 6 stupnjeva
Dimenzije: 486x189x168 cm
Osovinski razmak: 288 cm
Prtljažnik: 247/2100 litara
Težina: 1660 kg
Najveća brzina: 202 km/h
0-100 km/h: 9,9 sekundi
Potrošnja: 5,0/4,4/4,6 l/100 km
Ispuh CO2: 120 g/km (Euro 6)
Cijena 369.900 kuna
Cijena s doplatama 409.840 kn
OPREMA INITIALE PARIS: aluminijski 19-colni naplaci * diodna svjetla * panoramski stakleni krov * zatamnjena stražnja stakla * sjenila na stražnjim prozorima * panoramska parkirna kamera i senzori *biranje rada tehnologijama auta MultiSense *dodirni višefunkcijski i multimedijalni zaslon R-Link2 (navigacija, Internet aplikacije, radio, bluetooth, USB…) * koža Nappa s ukrasnim prošivima * hifi Bose s 12 zvučnika * ambijentalno osvjetljenje * 4control šasija sa zakretanjem stražnjih kotača * prilagodljiv ovjes * el. podesiva i masažna prednja sjedala s memorijom * ventiliranje sjedala *klizna sjedala drugog reda * senzor kiše i svjetala * automatsko isključivanje i uključivanje dugih svjetala * tempomat * uređaji za upozorenje izlaska iz trake, na vozila u mrtvom kutu, održavanje sigurnog razmaka, automatsko kočenje i prepoznavanje znakova * pomoć pri kretanju na uzbrdici…
DOPLATE: otvoriv panoramski krovni otvor 9190 kn * posebna metalik boja 7690 kn * pomoćna sjedala u trećem redu 7690 kn * automatsko otvaranje prtljažnika i keyless 5390 kn * aktivni tempomat s radarom i head-up zaslon 6090 kn * grijanje prednjih i stražnjih sjedala 3890 kn / Ukupno 39.940 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....