U ponudi pogona za A i B-klasu Mercedes kao alternativu, još uvijek najtraženijim dizelskim motorima, nudi plug-in hibridnu verziju što je potpuno u skladu s vremenom. To je sad jednostavno tako, u toj sveopćoj jurnjavi ka smanjenju emisija štetnih plinova svih proizvođača i prebacivanja na elektrifikaciju, pa je posljednjih godina tržište doslovno "zatrpano" plug-in hibridnim modelima.
Sasvim očekivano i Mercedes, kako u "gornjem", tako i u svom "donjem domu" ponude traži dio kolača te nudi takav model.
Bilo je vrlo zanimljivo testirati kompaktnu limuzinsku izvedbu A-klase s oznakom 250e jer smo vrlo brzo shvatili kako ovaj model ima dva lica. Doduše, efekt štedljivog automobila s izvanrednim performansama prisutan je kod većine plug-in hibrida na tržištu, no to tako izraženo poput A250e ima malo koji.
Pogon: ispod poklopca se nalazi četverocilindarski 1,3-litreni turbomotor (160 KS i 250 Nm) povezan s elektromotorom od 75 kW i 300 Nm, a kombinirana snaga i moment od 218 KS i 450 Nm se putem automatskog mjenjača s osam brzina šalju na prednju osovinu.
Baterija kapaciteta 15,6 kWh smještena je u podnici i dijelu prtljažnika i teži 150 kilograma. Već su same brojke vrlo obećavajuće, međutim, u praksi se A250e pokazao kao prava energana koja s brojkama ubrzanja do 100 km/h iz stajanja za 6,6 sekundi, vrhunskim međuubrzanjima bez obzira na stupanj prijenosa te najvećom brzinom od 235 km/h lekcije može držati i pravim sportskim automobilima.
Pritom s neupadljivom bijelom bojom, limuzinskom formom bez kićenja AMG dodacima na karoseriji i bez velikih agresivnih usisnika zraka izgleda potpuno "obično". Tom dojmu pridonosi i činjenica da je auto postavljen na 17 colne naplatke s gumama 205/55 koji pridonose smanjenju otpora zraka za što bolju učinkovitost po pitanju potrošnje.
Zato još više fasciniraju mogućnosti ovo automobila na cesti, s kojim zapravo treba biti jako pažljiv kako biste ostali u okviru ograničenja brzine. No tada, ako "ganjate" visoke brzinske prosjeke zaboravite na učinkovitost i nisku potrošnju jer se tada kod automobila mase 1700 kg ona penje preko deset litara, ali i na doseg, jer obujam spremnika iznosi tek 35 litara.
No premda to radi jako lijepo i brzo, ovaj je model stvoren za štednju i ako vozite kao biste što manje potrošili i što dalje stigli,do izražaja dolazi Mercedesov vrlo promišljeni pristupu pogonu.
U smirenom ritmu u kombiniranim uvjetima vožnje na dionici od 320 kilometara putno je računalo pokazivalo brojku potrošnje od 3 litre benzina i 18,9 kWh struje. Objektivno, potrošnja uz normalno svakodnevno korištenje automobila prosječno iznosi 5,6 litara što je na razini ekvivalentnog dizelaša A 220d od 190 KS.
U vožnji, za volanom do izražaja dolazi sjajna sinkronizacija benzinca i elektromotora, a komociji pridonose neosjetni naizmjenični prelasci između vrste pogona. Očekivano, na gradskim ulicama s punom baterijom pogon preuzimaju elektromotor i baterija uz tek povremeni angažman benzinca, a u program vožnje Eco Assist gdje do izražaja dolazi najviši stupnja rekuperacije energije gradskim je ulicama moguće voziti do 60 kilometara.
Zanimljivo je da samo na struju A 250e može doseći do 140 km/h, dok će mu po pitanju punjenja baterije na brzom punjaču do 80 posto kapaciteta trebati samo 25 minuta. Ipak, do 100 posto - punjenje će potrajati sat i 45 minuta. Pritom kabel za punjenje na kućnih 230V stiže serijski, a onaj za AC punionice treba doplatiti prihvatljivih 1850 kuna što je preporučljiva opcija.
Sve ostalo je više manje kao i kod svih drugih A-klasa sedan - sjedi se u besprijekorno izrađenoj i bogato opremljenoj unutrašnjosti i sve bitno dolazi serijski poput zaslona MBUX sustava od 10,25 inča na kojem se putem različitih grafika može pratiti niz informacija o radu hibridnog sklopa, a tu je i kompletan paket za sigurnost.
Na koncu i cijena: ovakva plug-in hibridna limuzina A-klase do registracije stoji 292.637 kuna što je za 8363 kune manje od spomenutog ekvivalentnog dizelaša A 220d Sedan sa 190 KS koji stoji 301.000 kuna, što može zahvaliti brojci od tek 34 g/km, pa ovakva plug-in hibridna varijanta A-klase doista daje za misliti o odmaku od tradicionalnog dizelskog pogona...
A 250e Sedan
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski + elektromotor
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1332 ccm
Ukupna snaga 160 kW/218 KS pri 5500/min
Moment 450 Nm pri 1620-4000/min
Pogon prednji
Mjenjač automatski, 8 brzina
Dimenzije 455 x 180 x 145 cm
Osovinski razmak 273 cm
Prtljažnik 345 litara
Gume 205/55 R 17
Masa 1680 kg
Spremnik goriva 35 litara
Doseg na struju (tvornička brojka) 78 km
Brzina 235 km/h
0-100 km/h 6,8 sekundi
Potrošnja 5,6 l/100 km
Cijena 292.637 kuna
S doplatama 321.219 kuna
SERIJSKA OPREMA - alu naplaci od 17 cola • automatska klima • višenamjenski sportski upravljač u koži • tempomat • središnji zaslon od 10,25 inča • el. sklopivi retrovizori • prilagodljiva LED svjetla • prednji i stražnji senzori • kamera za vožnju unazad • senzor kiše i svjetla • izbor programa vožnje • pomoć pri zadržavanju u voznoj traci • automatsko kočenje • ukrasni elementi od imitacije karbona
DOPLATE - metalik boja • digitalna instrumentna ploča • Keyless sustav • navigacija • zatamnjena stakla • kabel za punjenje na AC punionicama • ambijentalno osvjetljenje • Ukupno: 28.582 kn