Gilles Vidal zaslužio je bar pristojan bonus na kraju godine, ako ne i bistu u predvorju osmerokatnice na pariškoj aveniji Grande Armeé nedaleko Trijumfalnih vrata u kojoj je već desetljećima sjedište Peugeota. Jer, taj 47-godišnji francuski dizajner, koji je karijeru započeo u Citroënu pod mentorstvom velikog Jean-Pierre Plouea, a dizajnerski odjel Peugeota preuzeo 2010., najzaslužniji je za preporod francuske marke unatrag pet-šest godina - točnije od 2016. i pojave druge generacije 3008, a pogotovo od prošlogodišnje premijere novog 508, a zatim i 208, odnosno 2008. Vidal je za Peugeot što je Peter Schreyer za Kiju. Jedan u nizu dokaza karavan je 508 SW.
Nije to više dosadnjikavi karavan kao Ford Mondeo Turnier, Opel Insignia SportsTourer i Renault Talisman GrandTour, nego deluxe karavan koji se želi uspoređivati s Audijem A4 Avantom, BMW 3 Touringom i Mercedesom C-klase T. Ili, u najmanju ruku, Volvom V60. Jasno je to već na prvi pogled. Prvo, ostaje u za klasu skromnim gabaritima - dug je 4,78 metara (standard je preko 4,85 metara), i drugo, prepun je profinjenih detalja.
Od dviju svijetlećih dioda koje podsjećaju na lavlje očnjake, taj genijalno pogođeni zaštitni znak nove generacije Peugeota, preko stakala bez okvira na vratima do dijamantne maske hladnjaka s brojčanom oznakom modela na rubu poklopca motora kao sedamdesetih na legendarnom 504. Još bolje izgleda straga, pogotovo u najskupljem paketu opreme GT line s tvornički zatamnjenim stražnjim svjetlima što se protežu s kraja na kraj prtljažnika, dvjema ispušnim cijevima i aluminijskim naplacima od 18 cola.
Isti se osjećaj nastavlja i u unutrašnjosti, u kojoj u oči prvo upada i-Cockpit, odnosno minijaturni upravljač preko kojega vozač gleda na digitalnu instrumentnu ploču, veliki na dodir osjetljivi središnji zaslon s redom prekidača poput tipki na klaviru, neobična ručica automatskog mjenjača te gumb Start/Stop. Više od ergonomije, međutim, zadivljuju izbor materijala - drvo otvorenih pora, brušeni aluminij, najfinija koža i guma, odnosno klavirskim lakom presvučena plastika - i filigranska izrada (proizvodi se u Rennesu). Baš nimalo ne zaostaje za njemačkim trojcem Audi-BMW-Mercedes. Od njemačke prve lige, očekivano je preuzeo i skromnu ponudu prostora, pogotovo na stražnjim sjedalima, što i ne čudi s obzirom na samo 2,79 m međuosovinskog razmaka (kao i kod limuzine).
Od skromnog rasta - 4 centimetra u duljinu - profitirao je samo prtljažnik, koji je s 487 narastao na 530 litara. Knapp su i sjedala, pogotovo sjedeće površine koje su prekratke za sve više od 190 cm.
Od šest motora u ponudi - dva 1,6-litrena benzinca (180 i 225 KS), tri dizelaša (1.5 sa 130 KS i 2.0 sa 163 i 180 KS) te hibrida sa 225 KS - pod poklopcem testnog 508 SW našao se 2.0 BlueHDi sa 163 KS. Zlatna sredina. Četverocilindraš s turbinom promjenjive geometrije i raskošnih 400 Nm, poznat još iz suradnje s Fordom, doslovce se poigrava svega 1,54 tone laganim peterosjedom - stotku hvata za prosječnih 8,5 sekundi, a u lijevoj traci Autobahna bez nagovaranja dohvati sjajnih 226 km/h. Pritom je ugodno tih i zadovoljava se sa skromne 6,2 litre. Dojam kvari tek ugodna, ali neodlučna 8-stupanjska automatika (Aisin).
To najviše u oči upada na danas sve rjeđim brdskim cestama prepunima zavoja, na kojima francuski karavan s prednjim pogonom, neuobičajeno tvrdo podešenim ovjesom i iznenađujuće preciznim, premda ne i pretjerano osjećajnim upravljačem omogujuće vrtoglave brzine. Stvar ne spašavaju ni na nosač upravljača postavljene, ali prekratke ručice za mijenjanje stupnjeva prijenosa. Šteta. Petstoosmica po pitanju mjenjača i ovjesa, nažalost, još uvijek nije uhvatila korak s trojcem Made in Germany.
Zato je, međutim, osjetno jeftinija. I dok Peugeot za 508 SW 2.0 BlueHDi sa 163 KS, automatskim mjenjačem i najbogatijim paketom opreme GT line traži 288.043 kune, Audi, BMW i Mercedes za svoje 150 KS (BMW i Mercedes), odnosno 163 KS (Audi) snažne karavane s podjednakom opremom zahtijevaju najmanje 360.000 kuna.
Tehnički podaci
Motor dizelski, 4 cilindra, 16 ventila
Obujam 1997 ccm
Snaga 120 kW/163 KS pri 3750 o/min
Okr. moment 400 Nm pri 2000 o/min
Mjenjač automatski (8)
Pogon prednji
Dimenzije 478 x 186 x 142 cm
Osovinski razmak 279 cm
Prtljažnik 530-1780 litara
Gume 235/45 R18, Michelin Primacy
Težina 1540 kg
Jamstvo 4 godine
Mjerenja
Najveća brzina 226 km/h
0-100 km/h 8,5 sekundi
Potrošnja 6,2 l/100 km
Cijena 288.043 kuna
S doplatama 308.158 kuna
Serijska oprema
aut. kočenje u nuždi • prepoznavanje znakova • tempomat • diodna svjetla • autoradio + handsfree • aut. duga i kratka svjetla • nadzor mrtvog kuta • digitalni instrumenti • aut. dvozonska klima • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • el. podesiva ergonomska sjedala • ambijentalna rasvjeta • aluminijski naplaci (18 cola)
Dodatna oprema
bežični punjač telefona • el. preklopivi retrovizori • metalik boja • grijanje sjedala • navigacija • videokamera (360 stupnjeva) • pametni ključ
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....