SPORTSKA OPREMA

TEST: PEUGEOT 508 2.0 BlueHDi GT Line autocesta je njegov dom

Uz postojeće pakete uz 2.0 BlueHDi sa 150 i 163 KS u ponudi je novi paket opreme
 Željko Puhovski/CROPIX

Od listopada prošle godine kod nas se prodaje redizajnirani Peugeot 508. Francuska limuzina sada je uz novi 2,0-litreni BlueHDi motor dobila i paket opreme GT Line. Uz postojeće pakete Access, Active, Allure, sada je uz 2.0 BlueHDi sa 150 i 163 KS u ponudi i paket opreme GT Line (GT ostaje rezerviran samo za 2.0 BlueHDi sa 180 KS i 2.2 HDi sa 204 KS).

Od treće razine opreme Allure bogatiji je za diodna svjetla, aluminijske naplatke od 18 cola, kameru za vožnju unatrag i parkirne senzore sprijeda, nadzor mrtvog kuta i dvostruke ispušne cijevi. Vrijedi li to 12.261 kunu? Vrijedi. Barem kad je riječ o diodnim svjetlima . Premda je riječ o izvedbi bez automatskog zasjenjivanja dijela snopa koji smeta vozaču ispred (to je dio paketa GT), neusporedivo bolje osvjetljavaju cestu ne samo od serijskih halogenih, nego i od prijašnjeg Xenona.

Dovoljno se jednom noću provesti kroz Gorski kotar da biste uočili razliku. Pogotovo na dugim ravnim pravcima kad diode snažno osvjetljavaju cestu do udaljenosti do 300 metara. A da ne govorimo o autocesti, gdje je zbog visoke putne brzine to itekako važno...

I na taj je dodatak otišla većina novca, budući na popisu dodatne opreme inače stoje čak 9000 kuna. Sve ostalo je, dakle, bonus. Starijim vozačima dobro će doći nadzor mrtvog kuta, kamera za vožnju unatrag i parkirni senzori sprijeda. Sve ostalo već smo vidjeli sredinom listopada kad se redizajnirani 508 pojavio kod nas u Hrvatskoj. S lavom s poklopca motora spuštenim u sredinu nove, gotovo okomite maske hladnjaka, ravnim poklopcem motora i svjetlećim diodama u odbojniku izgleda neusporedivo ozbiljnije od originala iz 2010. I može stati uz bok svih suparnika - od Ford Mondea i Mazde 6 do Opel Insignije i Toyote Avensis.

Isto se ne može reći za unutrašnjost. Prostora u 4,83 metra dugoj francuskoj limuzini, doduše, i ma sasvim dovoljno i sprijeda i straga, a tijesno nije ni u prtljažniku sa 515 litara, instrumenti su najljepši u industriji, a izrada je besprijekorna. Unutrašnjost, međutim, vrvi prekidačima, unatoč središnjem zaslonu osjetljivom na dodir i činjenici da je upravo Peugeot drastično raščistio unutrašnjost od prekidača u manjima 208 još 2012., a potom i sa 308 iz 2013.

Peugeot 508 je uz francuski udobno podešen ovjes, serijski ugrađen tempomat i dovoljno snažan, a tih i štedljiv 2,0-litreni turbodizelaš BlueHDi kao stvoren za duge pruge... S jedinim spremnikom od 72 litre, uz prosječnih 6,9 litara za 100 kilometara, moguće prevaliti i više od 1000 kilometara. 1,5 tona teška limuzina do stotke sprinta za sasvim pristojnih 8,9 sekundi, a u lijevoj traci autoceste lakoćom stiže do krajnjih 210 km/h. I tu daje najbolje. Na otvorenoj cesti znaju ponekad naljutiti bezosjećajan servoupravljač i spora ručica dobro odmjerenog mjenjača sa 6 stupnjeva prijenosa no udobnost je besprijekorna...

2.0 BlueHDi GT Line

Tehnički podaci

Motor turbodizelski, 4 ciL.

Obujam 1997 ccm

Snaga 110 kW/150 KS pri 4000/min

Okr. moment 370 Nm pri 2000/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Pogon na prednje kotače

Dimenzije 483 x 183 x 146 cm

Osovinski razmak 262 cm

Prtljažnik 515-1380 litara

Masa/nosivost 1500/625 kg

0-100 km/h 8,9 sekundi

Najveća brzina 210 km/h

Potrošnja 6,9 l/100 km

Cijena 252.960 kuna

S doplatama 256.740 kUNA

Oprema GT Line: diodna svjetla • dvije ispušne cijevi • nadzor mrtvog kuta • senzori za parkiranje + kamera za vožnja unatrag • aluminijski naplaci (18) • kromirana maska hladnjaka • pokretanje bez ključa • grijana prednja sjedala koža/tkanina • navigacija • aut. dvozonska klima • tempomat • aut. svjetla + brisači • maglenke • el. podizanje svih stakala • el. podešavanje retrovizora

Doplate: automatska četverozonska klima/Ukupno 3780 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. studeni 2024 17:19