SUPARNIK KODIAQA

TEST: PEUGEOT 5008 2.0 BlueHDi GT Line veliki šminkerski SUV kao stvoren za duga obiteljska putovanja

U skladu s trendovima, Peugeot 5008 nije više klasični monovolumen, već veliki šminkerski SUV bez 4x4 pogona, ali obiteljski prostran, udoban i funkcionalan. U kombinaciji sa 2,0-litrenim dizelašem od 150 KS dobar je i gutač kilometara, niske potrošnje
 Marin Tomaš / Marin Tomas

Svjestan preokreta u tržišnim trendovima i činjenice da su monovolumeni postali “out”, a crossoveri i SUV automobili “in”, Peugeot je promijenio koncepciju modela 5008. Iz nekadašnjeg tipičnog monovolumena transformirao ga je u šminkerski urbani SUV, pa novi 5008, sad s visoko odmaknutom podnicom od tla (22 cm) i na visoko postavljenim sjedalima u novom stilu, nudi obiteljski ugođaj koji sugerira lagodniju vožnju lošom cestom. Novi model je, zapravo 19,5 centimetara produžena izvedba još uvijek svježeg 3008 (16,5 centimetara mu je veći i osovinski razmak platforme EMP2), ali novi 5008 veći je i od svog prethodnika. Duži je poštenih 11 centimetara i ima 10 centimetara veći osovinski razmak, ali je novom tehnikom lake gradnje i materijala i 95 kilograma lakši.

Foto: Marin Tomaš

Bijeli donji i crni gornji dio velike karoserije, upakirani u bogatu opremu GT s obiljem kroma i napadački dizajniranim, jakim diodnim svjetlima, efektno ističu proporcije i gotovo da nema prolaznika koji ne svrne pogled. Dojam bogatstva u ovoj razini opreme, skupljoj 45.000 kuna od osnovne Active, dodatno je pojačan doplatama poput elektromotorima otvorivog staklenog panoramskog krova i sitnozrnate bijele metalik boje, koja se lijepo presijava na suncu. Ekskluzivnost ugođaja kojeg nudi futuristički dizajnirana unutrašnjost, u osnovi poznata iz modela 3008, jednako je upečatljiva. Odabir opreme GT Line traži, naravno, jače grabljenje po bankovnom računu, ali paket vizualnog užitka, finijih tekstura materijala i brojnih tehnoloških gadgeta, ne odaju dojam uzalud potrošenog novca. Jedino što nedostaje (uvjetno rečeno) je tvornička navigacija, inače dobre i sadržajne multimedije (doplata). Sve ostalo je na broju, uključivo komplet efikasnih sigurnosnih elektronskih sustava (aktivno kočenje ima raspon rada između 5 i 140 km/h, radarski tempomat između 30 i 180 km/h…) Dozu otmjenosti daju i dvostruki končani prošivi, tri mirisa ventilacije, hi-fi sustav francuskog specijaliste dobrog zvuka Focal, masažna funkcija grijanih i strujom podesivih prednjih sjedala te virtualni instrumenti promjenjivog izgleda i sadržaja (i-Cockpit).

Peugeot 5008 GT Line 2.0 HDi 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas

Još da su plastične površine na manje izloženim mjestima malo bolje...Možda i najneobičniji detalj je najmanji volan u velikoserijskim automobilima, promjera svega 35 centimetara. Prelomljen u gornjem i donjem dijelu i obložen perforiranom kožom izgleda kao tijelo u tako velikom autu, kao iz nekog ultra sportskog auta. Dobar osjećaj, međutim, stječe se brzo i tako mali volan stvara dojam veće okretnosti i manje veličine auta nego što 5008 jest. Pogled na instrumente je gotovo uvijek čist i neometan gornjim rubom volana, što je zasluga povišenog položaja sjedenja. Kao i u manjem 3008, jedina prava zamjerka odnosi se na koncepciju rukovanja sekundarnim funkcijama isključivo putem dodirnog zaslona, posebno isključivanja klimatizacije i start/stop uređaja, čije namještanje u vožnji nije ni praktično ni sigurno.

Peugeot 5008 GT Line 2.0 HDi 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas

Prostor je, naravno, puno veći adut nego u 3008 i još veći nego u dosadašnjem 5008. Dogradnja karoserije za gotovo 20 centimetara u odnosu na 3008 i rastezanje osovinskog razmaka za 16,5 centimetara donijelo je osjetno više raspoloživog mjesta. Koljena suputnika u drugom redu sjedala imaju 6 centimetara više prostora, ne pritišću više prednje naslone i putuje se uz puno veću dozu komfora. Tomu pridonose i čvrsti preklopni stolići u prednjim naslonima. Sva tri sjedala srednjeg reda se i ovdje svako zasebno mogu klizno podešavati i preklapati, a produžena karoserija ističe još dvije dodatne vrijednosti: mogućnost doplate za dva pomoćna sjedala u trećem redu (5500 kuna) i veći prtljažnik nego u 3008. Pristup pomoćnim sjedalima i komfor koji nude nisu, naravno, ni približno kao na prednjim sjedalima i sam ugođaj je zbog visokih rubova malih stražnjih prozora pomalo klaustrofobičan, no vožnja na kraćim relacijama i nije tako loša. Varijabilnosti u prilog ide i smještaj sklopljenih sjedala u samu podnicu prtljažnika, nakon čega u konfiguraciji sa pet sjedala ostaje prtljažnik ravnog poda u ravnini s ulaznim pragom i obujma velikih 553 litre (do rolete). Pomoćna sjedala se mogu relativno i dosta brzo i jednostavno demontirati iz auta (teže po 11 kilograma), nakon čega u udubljenjima ostaje dodatnih 80 litara prostora. Zgodna stvar je i preklopivo sjedalo suvozača. Može poslužiti kao stolić, a može biti korisno i pri prijevozu dugačkih predmeta.

Peugeot 5008 GT Line 2.0 HDi 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas

Tehnički gledano, 5008 je identičan 3008-ici, osim što platforma ima veći osovinski razmak. Osjećaj za volanom je praktički jednak i da je u pitanju veća karoserija najčešće se spoznaje tek pogledom u retrovizor ili pri parkiranju. Masa od 1,5 tona i u ovom slučaju je jedna od najmanjih u ovoj klasi i koliko to pozitivno utječe na okretnost, toliko olakšava i posao poznatom 2,0-litrenom dizelskom motoru od 150 KS i 370 Nm. Zato, kao i zbog dobrog proračuna mjenjača, vuče bolje od prvotnih očekivanja, kao da ima više snage i momenta od deklariranog. Ubrzanje do stotke za desetak sekundi i konačna brzina veća od 200 km/h objektivno malo koga mogu ostaviti nezadovoljnima, a potencijali najbolje dolaze do izražaja na otvorenoj cesti, izvrsnim međuubrzanjima bez česte potrebe za šaltanjem. Gutanju kilometara na ruku idu i zbog većeg osovinskog razmaka osjetno bolja udobnost i čvršće držanje smjera nego u 3008, ali i odlično prigušeni rad motora i ovjesa. Potonji je dobar kompromis udobnosti i stabilnosti, pa veća karoserija s lakoćom guta neravnine i efikasnije ublažava udare na podvozje s grubih ležećih uspornika. Ne pretjera li se s ambicijama, kvalitete pokazuje i mjenjač, s masivnom ručicom. Ne manjka mu mekoće, preciznosti ni brzine, a vrline pokazuju i kočnice, snagom i mogućnošću istančanog doziranja kočne sile.

Peugeot 5008 GT Line 2.0 HDi 2017.
Marin Tomaš / Marin Tomas

Fino ugođen volan i ovjes (straga polukrut) zaokružuju dobru vozačku sliku, premda u brzoj vožnji kroz seriju kratkih zavoja, zbog uobičajenog proširivanja putanje prednjeg dijela visoke karoserije, ne treba pretjerivati. Nema 4x4 pogon, ali kao i 3008, nudi sustav Grip Control sa pet načina rada prilagođenih raznim vrstama terena i sustav kontroliranog spuštanja strminom. Sve to, naravno, nema moć 4x4 pogona, ali izvan asfalta stvara razliku. Veliki plus je i niska potrošnja, već poznata vrlina Peugeotovih dizelaša, pa se prosjeci između 6,5 i 7 litara ostvaruju i bez pretjerane pažnje. Peugeot je, dakle, uhvatio korak s trendovima i na temeljima 3008-ice preobrazio nekad relativno monoton monovolumen u atraktivan, prostran i komforan urbani SUV, kojemu je as iz rukava i jamstvo od četiri godine.

TEHNIČKI PODACI

MOTOR

Vrsta/obujam turbodizelski, 1997 ccm

Cilindri/ventili 4/16

Snaga 110 kW/150 KS pri 3750/min

Moment 370 Nm pri 2000/min

PODVOZJE

Pogon prednji

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Ovjes sprijeda McPherson, straga polukrut

Kočnice sprijeda i straga ventilirani diskovi

Gume 225/55 R 18, Conti Cross Contact

Dimenzije 464 x 184,5 x 165 cm

Osovinski razmak 284 cm

Prtljažnik 553/780/1060 litara

Spremnik goriva 53 litre

Masa/nosivost 1490/740 kg

PERFORMANSE

Najveća brzina 206 km/h

0-100 km/h 9,6 sekundi

Potrošnja 5,6/4,4/4,8 l/100 km

Ispuh CO2 125 g/km

Cijena 257.109 kuna

Do regisracije 319.096 kuna

SERIJSKA OPREMA GT LINE • matirani 18-colni alu-naplaci • kompletno diodna svjetla • dodatno zatamnjena stražnja stakla • prednji branik u GT dizajnu • kromirani ukrasi karoserije • krov i retrovizori u crnoj boji • parkirni senzori i kamera • automatska dvozonska klima • tri zasebna klizna sjedala u drugom redu • digitalizirani virtualni i-Cockpit sa 12,3-inčnim zaslonom • električni paket prozora i retrovizora • sportski volan u perforiranoj koži • sjedala koža/tkanina • preklopni stolići straga • multimedija sa 8-inčnim zaslonom • ambijentalno osvjetljenje • paket Sigurnost Plus (upozorenje na sudar i aktivno kočenje, samostalno držanje u voznoj traci, nadzor mrtvog kuta, automatska duga svjetla…) • paket i-Cockpit Amplify (paket Drive Sport, postavke odziva i zvuka motora, odabir tri mirisa interijera, masaža u prednjim sjedalima)…

DOPLATE • bijela perla boja • stakleni panoramski krov • dva sjedala u trećem redu • panoramske kamere (VisioPark 360) • Grip Control • el. otvaranje prtljažnika • el. podesiva, masažna i grijana prednja sjedala • navigacija / ukupno 61.987 kuna

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. rujan 2024 19:18