Punih pet godina prošlo je od predstavljanja 3008-ice te je osvježavanje ovog modela, smatrao ga netko potrebnim ili ne, za Peugeot bio logičan korak. Prodajni rezultati dosad su nadmašili sva očekivanja, pa je jasno da si Francuzi pritom nisu mogli dozvoliti nikakav nepromišljen potez nego samo zadržati korak s konkurencijom. Stoga je 3008 doživio tipičan facelift kod kojega se najznačajniji zahvat svodi na novu masku hladnjaka i još nekoliko sitnica poput drugačijih sklopova s diodnim svjetlima i kromiranim okvirima maglenki.
U putničkoj kabini, međutim, značajnijih promjena neće zamijetiti niti iskusnije oko. Opremljenost je, doduše, izdašnija na svim razinama, što je posebno primjetno na najbogatijem paketu Allure, kakvim je bio obdaren i naš testni primjerak. No, važnije od toga svakako je spomenuti da je Peugeot 3008 i dalje vrlo praktičan i udoban automobil, koji po želji, u kombinaciji s dvolitrenim Hdi motorom poput testnoga, u prometu može biti i vrlo brz. Kapacitetan stroj sa 150 KS zahvaljujući izdašnom momentu od 340 Nm i više je nego konkurentan na cesti čak i kada se treba nositi s maksimalnim brojem putnika i njihovom prtljagom.
Najslabiju kariku i dalje, doduše, predstavlja ručica šeststupanjskog mjenjača koja bi mogla i morala biti brža i preciznija, no zahvaljujući samom karakteru vozila, kao i odgovarajuće proračunatim omjerima, ovdje za njom nije potrebno posezati pretjerano često. Potvrđuju to i podaci o potrošnji: u gradu se 3008 bez razmišljanja zadovoljava sa 7,5 l/100 km, no s izlaskom na otvorenu cestu ta se brojka ruši ispod 5, čineći ga potencijalno sposobnim za prelazak više od 1000 km u cugu. U vožnji neudobnijih ljuljanja i poniranja nosa nema, dapače, upravljivost na ulasku u zavoje ponekad je iznenađujuća te se 3008 općenito vozi bolje nego što bi se to moglo pomisliti. Osjećaja mu pomalo nedostaje, ali samo oko središnjeg položaja, no sve u svemu, s naglaskom na uvjerljive kočnice, u praksi djeluje vrlo dobro.
U putničkoj kabini 3008 je ostao na dlaku jednako prostran kao i do sada, iako se zahvaljujući ogromnom panoramskom krovu doima i većim od konkurencije. Masivna središnja konzola možda krade malo prostora za noge vozača i suvozača, no isplati se: njezina solidnost izrade oduvijek je bila na razini kakva se, budimo iskreni, dosad rijetko povezivala s francuskom markom. Prtljažnik u osnovi prima 512 litara, pristupa mu se kroz dvodijelna stražnja vrata, a rušenjem stražnje klupe moguće ga je povećati sve do 1604 litre. Na koncu, cijena od 209 tisuća kuna odnosno više od 230 za model poput testnoga, 3008 svrstava u mnogima nedostupnu kategoriju. No, ima i slabijih motora, ima i slabije opreme, a cjenik starta samo 150.242 kune...
150 Allure
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 CIL.
Obujam 1997 cccm
Snaga 110 kW/150 KS pri 3750/min
Moment 340 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 436,5x183,7x163,9 cm
Osovinski razmak 261,3 cm
Prtljažnik 512/1604 litre
Gume 235/45 R18
Masa 1529 kg
Ispuh CO2 139 g/km
Brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,7 sekundi
Potrošnja 6,1 l/100 km
CIJENA 209.104 kn
UKUPNO 231.787 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....