Nakon što je Opel u kolovozu 2017. postao dijelom moćnog francuskog PSA koncerna te se u portfelju marki pridružio Peugeotu i Citroenu, bilo je za očekivati kako će nakon toga idući modeli sva tri brenda dijeliti platforme i tehnologiju.
Do sada se to spajanje sudeći prema brojnim novim modelima Opela pokazalo punim pogotkom - njemački je brend dobio aktualnu vrhunsku tehnologiju, a pritom je zadržao sve ono što su i prije toga Opelovi tradicionalni kupci dobivali, te ga takvim i dalje doživljavaju.
Modeli poput nove Corse, dotjerane Astre, Crosslanda X ili Grandlanda X, izgledom su pritom potpuno samosvojni modeli, kako iz vana tako i u unutrašnjosti, međutim kod komercijalnog programa išlo se samo na izmjenu lica s karakteristikama i amblemom svakog pojedinog modela - Citroena, Peugeota ili Opela. Upravo je takav slučaj i s novim Opelom Zafirom koji smo testirali, a gdje je primijenjen takav recept.
Konceptualno i na sve druge načine, nova Opel Zafira je zapravo Citroen Spacetourer i Peugeot Traveller, ali s drugim licem i značkom, tako da u novoj generaciji, Opel Zafira više nije obiteljski jednovolumen kao do sada, već je postao pravi transporter.
Osim teretne verzije u tri duljine, na raspolaganju kupcima je i sjajna produljena putnička verzija Zafira Life s osam punovrijednih sjedećih mjesta koji se nameće kao idealan kombi za turistički prijevoz putnika i slične oblike transporta osoba.
Po pitanju dimenzija, testna Zafira u duljinu mjeri 5,3 metra, priličnih 1,9 metara u visinu i 2,2 metra u širinu, a osim za tri reda sjedala ostalo je mjesta i za prtljažni prostor od 989 litara koji potencijalno raste sve do 4500 litara.
Dobra stvar: za volanom Zafire i dalje plaćate cestarinu kao za osobne automobile, premda se priznajemo, za vrijeme testiranja pri dolasku na naplatu i kod očitavanja "ENC" uređaja ipak ne bismo iznenadili ni da smo za takvu grdosiju platili kao za kategoriju više. A kad se podigne rampa i kad jednom "zajašite" na autocestu, Zafira Life je definitivno na svom terenu.
I s osmero putnika te pripadajućom prtljagom, zahvaljujući snažnom i poletnom 2,0-litrenom turbo dizelašu od 177 KS i 400 Nm, Zafira Life suvereno vuče naprijed i to uvijek vrlo staloženo i s mekanim izmjenama odličnog 8-stupanjskog automatika.
Istini za volju, masa od 1800 kg se osjeti pri kretanju, ali mjenjač brzo ubacuje u drugu brzinu i odmah poništava taj efekt.
Isto tako u vožnji mjenjač uvijek pronalazi pravi stupanj, kako na autocesti, tako i na lokalnim prometnicama, a usto ako su uvjeti u vožnji promjenjivi (skliska prometnica, makadam i sl.) vozaču je na raspolaganju prekidač IntelliGrip sustava kod kojeg elektronika osigurava uvijek najbolje prianjanje u suradnji s papučicom gasa i mjenjačem.
No, premda je zakretni prekidač umjesto klasične ručice mjenjača smješten na konzoli odlično rješenje jer ne zauzima prostor između prednjih sjedala, da bi se mjenjač postavio u željeni mod, traži se od vozača naginjanje tijelom prema naprijed kako bi se dohvatio, osim naravno, ako nemate iznad prosječno dugačke ekstremitete.
U vožnji se pak Zafira 2.0D pokazuje gotovo poput osobnog automobila, kombi koji nikad nije nervozan, koji je pregledan i upravljiv, te vrlo komforan (ako ne računamo zaista izbočene poprečne neravnine), ali kod kojeg bi, sasvim očekivano, uski gradski prostori nenaviklom vozaču mogli stvoriti probleme kod manevriranja te vožnje unazad.
Srećom, stvar spašavaju ugrađeni senzori za parkiranje, a i kad se upravljač namota do kraja "skraćuje" se prostor koji 5,2 dugom kombiju treba za manevre.
Brojke: najsnažniji motor u ponudi Zafiri osigurava ubrzanje od 10,4 sekunde i maksimalnu brzinu od 185 km/h što bi zadovoljilo i i zahtjeve vozača za visokim brzinskim prosjecima na primjerice njemačkom Autobahnu, a prosječna potrošnja od 8 litara na kraju testa bez pretjeranog gledanja na šparanje goriva, pokazala se sasvim očekivanom. zato smo so sigurni da se može proći i s litrom manje.
Ugodnoj vožnji i to za sve putnike u ovom slučaju pomaže i bogata oprema Innovation. Serijski stižu dva reda sjedala, a treći dolazi s kožnim presvlakama i strujom namjestivim vozačkim sjedalom u doplatnom paketu (doplata 2640 kuna).
Luksuzna je to izvedba koja nudi i prestiž u kabini što se odlično nadopunjava uz ovakav moćan pogonski sklop. Dvostruka klima, nekoliko otvora ventilacije na krovu sa samostalnim podešavanjem, panoramski stakleni krov, kožna sjedala koja se lako pomiču kod oba stražnja reda za više ili manje mjesta u kabini ili prtljažniku, masaža prednjih sjedala, head-up zaslon... (vidi popis).
Dvoja bočna klizna vrata pritom je moguće pomicati putem prekidača na središnjoj konzoli (ili na ključu ako prilazite Zafiri), a praktično je i što se može odići samo staklo na petim vratima kako biste dohvatili manje stvari jer ponekad nema dovoljno prostora za odizanje golemih cijelih vrata.
Na koncu i cijena: Opel ovakav pet metarski paket vrlina za brz i ugodan transport osam osoba naplaćuje 338.950 kuna, a cijena se kod konkretnog testnog primjerka penje na 363.100 kuna, zahvaljujući brojnim doplatama za udobnost i sigurnost.
Tko se odluči na novu Opel Zafiru u ovakvom izdanju bilo za prijevoz velike obitelji ili za poslovni transport dobit će velik komad auta koji je brz i vrhunski opremljen i gdje se ni s jednog sjedećeg mjesta neće čuti nikakav prigovor bilo po pitanju prostranosti ili komfora...
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 1956 ccm
Snaga 130 kW/177 KS pri 3750/min
Moment 400 Nm pri 2000/min
Pogon na prednje kotače
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 530x188x192 cm
Osovinski razmak 328 cm
Prtljažnik 989/2932/4500 litara
Gume 215/60 R17
Masa 1845 kg
Ispuh CO2 151 g/km
MJERENJA
Brzina 185 km/h
0-100 km/h 10,4 sekunde
Potrošnja 7,5 l/100 km
Cijena 338.950 kuna
S doplatama 363.100 kuna
OPREMA Innovation: automatska klima • klima straga s namještanjem ventilacije na stropu • alu naplaci od 17 cola • tempomat • panoramski krov • pomoć pri parkiranju straga • el. bočna vrata • el. podizači prednjih stakala • el. namjestivi, grijani i preklopivi retrovizori • head-up zaslon • kožni volan dodirni zaslon od 7 inča • radio • USB • Bluetooth • el. utičnica od 230V u drugom redu • maglenke • senzori kiše i svjetla • prednji i bočni zračni jastuci • set za popravak gume
Doplate: metalik lak • Paket kožna sjedala Carla (jednostruko, el. namjestivo vozačko sjedalo s naslonom za ruku, zasebno uzdužno namjestiva sjedala u drugom redu, treći red sjedala) • Sigurnosni paket (pametni tempomat, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, 3,5-inčni zaslon u boji na ploči s instrumentima…) • Paket pomoći vozaču (upozorenje za izlazak iz trake, automatska kontrola dugih sjedala, IntelliGrip…) • prednji parkirni senzori • navigacija / Ukupno 24.150 kuna