Opel Astra, laureat izbora Europskog automobila godine 2016. dobro se snalazi na tržištu. Nova platforma, manja masa, nove tehnologije i prepoznatljiv izgled donose joj pozitivne bodove kod ljubitelja, ali i onih koji ranije nisu birali Opelov kompakt. Usto ni cijena nije prenapuhana pa nema razloga da se Astra ne nađe na listi želja kupaca kompaktnih modela.
Foto: Ivan Lacković
Kod motorne ponude kao najsnažniji dizelski stroj se ističe 1.6 CDTI s dva turbo punjača različitih dimenzija i opsega djelovanja od 160 KS kakav se našao ispod poklopca testnog primjerka jarko crvene boje. Odmah po kretanju primijetili smo živahan karakter ovog motora pa smo mu vrlo brzo oprostili nešto glasniji rad, posebice u praznom hodu. U vožnji pak ne dolazi do izražaja, a na vozačkom sjedalu najviše smo se fokusirali na razvijanje snage i momenta (350 Nm u rasponu od 1500 do 2250/min) koji su obilno dostupni već od 1500 okretaja. Upravo zahvaljujući sustavu dvostrukog turbo punjača pri kojem manja turbina djeluje na nižim, dok druga, veća, brine o potisku zraka na višim okretajima voziti se u ovakvoj Astri pravi je gušt. Pritom za ležernu vožnju okretaje uopće ne treba dizati preko 2000 okretaja, a kad smo poželjeli brže, Astra je a svaki pritisak gasa reagirala spremno i žustro uz vrlo ujednačeno nabiranje brzine. Ukupno, motor najbolje diše i snalazi se od 2000 do 4000 okretaja kad daje najbolje od sebe.
Mjenjač je pritom brz, ali tek zadovoljavajuće precizan s omjerima posloženim na taj način da i šesti stupanj jamči dobra ubrzanja. Položaj za upravljačem je uzoran, sjedala su vrlo udobna, a upravljač je podešen tako da vozaču pruža sjajan odaziv i kristalno čistu informaciju o kontaktu kotača i ceste. Pritom hvalimo i ovjes koji je sprijeda klasični McPherson dok straga pronalazimo polukrutu osovinu s dodatkom Wattovog paralelograma pričvršćenog za podnicu i uzdužnih krakova za stražnje kotače čime se umanjuje negativan nagib kotača u vožnji. Stabilnosti u sigurnim prolascima kroz zavoje uz ovjes i nisko težište pridonose i 18-colni kotači s nisko profilnim gumama. Naravno, premda je ovakva Astra u našim rukama vozila u bržem ritmu prosječna potrošnja na kraju testa zadržala se na vrlo prihvatljivih 6,2 litre.
Ukratko Još samo u Astri: inicijalno fiatov 1.6 CDTI u nedavnoj transakciji nije prešao u ruke PSA. Šteta. Unutrašnjost Astre korektno je dizajnirana i posložena, sve je praktično i funkcionalno i jedino što možda nedostaje je tračak originalnosti. Klasični instrumenti ne ostavljaju prostora za iznenađenje, a ergonomska sjedala (3608 kn) uz električno podešavanje lumbalnog dijela nude i produžetak za sjedeću površinu 1.6 CDTI TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 1598 ccm Snaga 118 kW/160 KS 4000/min Moment 350 Nm pri 1500-2250/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 437 x 181 x 149 cm Osovinski razmak 266 cm Prtljažnik 370/1210 litara Gume 225/40 R18 Continental Težina 1350 kg CO2 ispuh 109 g/km MJERENJA Najveća brzina 232 km/h 0-100 km/h 8,5 sekundi Potrošnja 5,3 l/100 km Cijena 178.651 kuna S doplatama 201.408 kuna OPREMA Innovation: aut. dvozonska klima • upozorenje na razmak, senzor za prevenciju sudara i automatsko kočenje • prepoznavanje znakova • pokretanje bez ključa • stražnji spojler • kožom presvučen upravljač s komandama • maglenke sprijeda • aktivni tempomat • upozorenja na promjenu vozne trake • aut. svjetla, brisači i zatamnjivanje unutarnjeg retrovizora • alu. naplatci (17 cola)... Doplate: metalik boja • paket Inovacije (Matrix led aktivna svjetla, IntelliLink + navigacija, displej na instrumentima u više boja • ergonomska sjedala sprijeda • aluminijski naplatci (18 cola) • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga • zatamnjena stakla |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....