CROSSOVER BOMBARDER

TEST: NISSAN JUKE NISMO RS mali brat GT-R-a NISMO

U najsnažnijoj izvedbi sa +18 KS i samoblokirajućim diferencijalom Juke je prava bomba
 Željko Puhovski/CROPIX

BMW ima M, Mercedes AMG, a više od tri desetljeća Nissanov simbol za performanse je Nismo. Taj akronim riječi Nissan i Motorsport, u Europi donedavno poznat tek sljedbenicima japanskih GT bolida i poklonicima Playstation igrica, na cestovnim Nissanima osvanuo je tek početkom 2013., a prvi model koji je prošao Nismo tretman bio je baš Juke. Doduše, japanski inženjeri morali su malo smanjiti doživljaj u odnosu na koncept R, kojeg je pokretao V6 sa monstruoznih 545 KS, pa su pod prednji poklopac ugradili Renaultov turbobenzinac 1.6 s puno humanijih 200 KS.

Ekstremno popularni gradski SUV prošle godine je doživio redizajn, a zatezanje bora Japanci su iskoristili i za dodatno brušenje izdanja Nismo RS. Tretman je bio temeljit i uz dvobojnu oznaku Nismo RS, najsnažniji Juke prepoznaje se i po širim pragovima, većim otvorima sprijeda i spojleru straga, crvenim i kromiranim detaljima te novom dizajnu naplataka, iza kojih se naziru impozantni kočioni diskovi s crvenim kliještima (umjesto 296 promjer prednjih diskova je 320 mm, a i stražnji su samoventilirajući). Isti pristup primijenjen je i u unutrašnjosti. Aluminijske papučice, upravljač presvučen kožom i alkantarom sa crvenim prošivima, kombinacija koja se ponavlja i na sportskim sjedalima Recaro, kojima je bio opremljen naš testni model (doplata 10.000 kn), nedvosmisleno naglašavaju njegov sportski karakter.

No, najvažnije novosti kriju se ispod lima. Motor je dodatno osnažen i u slučaju testnog modela s pogonom na prednje kotače i ručnim mjenjačem, broj konja je sa 200 podignut na 218, dok je okretni moment sa 250 skočio na 280 Nm. Ništa pretjerano, ali posve dovoljno da Juke postane još agresivniji i brži. Za ubrzanje do 100 km dovoljno je 7,6 sekundi, a najveća brzina premašuje 220 km/h. Japanci su pažljivo saslušali kritike i novo izdanje Nisma RS s pogonom na prednje kotače opremili diferencijalom s mehaničkom blokadom, dodatno ukrutili ovjesa, ali i karoseriju na čak 26 mjesta, čime je poboljšana otpornost na uvijanje. A premda je osjetno kompaktniji i tvrđi, Nismo je ugodan za vožnju čak i na neravnim cestama. No, želite li osjetiti sve prednosti koje donosi novo izdanje potrebno je podići ritam.

Ulasci u zavoje nisu najprecizniji premda je upravljač postao direktniji. Osim širokih guma i upravljača, koji slabo otkriva što se dešava s prednjim kotačima, ključni razlog je povišeno težište. Premda je ovjes prema tvorničkim podacima 10 posto krući, vanjski kotači u zavojima dugo traže oslonac. No, zauzvrat su izlasci zahvaljujući šperi puno uvjerljiviji i ne ostavljaju pretjeranog traga na upravljaču., makar to nije u potpunosti uklonilo proširivanje putanje prednjim kotačima. Upravljač, kao i rad motora podesivi su na tri načina, ali nakon što isprobate Sport, programe Normal ili Eco aktivirati ćete tek kad se upali lampica rezerve goriva. Uz agresivnije otvaranje ventila i krući upravljač, osnaženi motor često nadjačava snagu prianjanja guma na podlogu i pri svakom naglom dodavanju gasa u nižim stupnjevima prijenosa dolazi do proklizavanja kotača, koje elektronika u prvi mah ne uspijeva ukrotiti.

No, to je tek dio draži koje okretan i eksplozivan Nismo RS pruža. U cijelu priču sjajno se uklapa odličan sportski zvuk ispušnog sustava, no najviše pohvala zaslužuje mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. Hod ručice relativno je kratak, ali vrlo precizan, a svaki pomak popraćen ugodnom količinom otpora, koji ne ostavlja nedoumice pri ubačajima. Kočnice su vrlo učinkovite, a neznatno produženje hoda papučice nakon učestale uporabe ne umanjuje povjerenje. No, unatoč poboljšanjima Juke Nismo RS nema dinamičke kvalitete Clija RS i puno više podsjeća na Mini Countryman u izdanju JCW, s kojim dijeli i broj konja. No, ono što ne dijele je cijena, jer je japanski nabrijani SUV (u skupljoj verziji s pogonom na sva četiri kotača) jeftiniji 100.000 kuna...

JUKE NISMO RS

TEHNIČKI PODACI

Motor turbobenzinski

Obujam 1618 ccm

Snaga 160 kW/218 KS pri 6000/min

Moment 280 Nm pri 3600-4800/min

Mjenjač ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije 413,5 x 176,5 x 156,5 cm

Osovinski razmak 253 cm

Prtljažnik 354/1189 litra

Gume 225/45 R18

Masa 1390 kg

Ispuh CO2 165 g/km

MJERENJA

Brzina 223 km/h

0-100 km/h 7,6 sekundi

Potrošnja 8,6 l/100 km

Cijena 217.000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 23:49