Prvu generaciju Nissana Jukea poznajemo od 2010. godine. Mnogi su frktali nosom na njegov svemirski izgled, no nije bilo malo ni onih koji su pozdravili takav njegov hrabar, neuobičajen izgled s -"napokon nešto novo!"
Izgled - ostao originalan, ali sada i vrlo privlačan
Bez obzira na oprečne komentare i mišljenja, prva generacija je uspjela u svom naumu - uspješno je skrenula pažnju na sebe, što nije bilo lako u već tada popularnom segmentu.
Taj je crossoverski model, naime, Nissanu bio toliko važan da su njime zapravo na neko vrijeme zamijenili Micru, gradski model koji je u Europi (uz terence) dugo vukao marku. Na koncu, u 10 godina prodano je 1,5 milijuna primjeraka!
Novi model možda izgledom nije revolucionaran poput prethodnika, no novom Nissan Jukeu ne nedostaje originalnosti s tim da je sada bitno privlačniji na prvi pogled.
Nova platforma i detalji koji obećavaju
Karoserija smještena na platformu CMF-B kakvu koriste novi Clio i bratski novi Captur straga prati linije zacrtane novom Microm, a naprijed su tu opet dva velika okrugla svjetla, povišena podnica i široko razmaknuti kotači s boka u sjećanje pozivaju siluetu originala…
Uglavnom, novi Juke posebno lakiran u varijanti s opremom Nezgodna je pojava i sigurno će dio kupaca pasti baš na izgled. Međutim, što izgled nije sve što nudi.
Novi Juke je s 421 cm duži za osjetnih 8,5 cm u odnosu na prethodnika, a još izdašnije je rastegnut u širinu gdje uz raspon od 180 cm nudi čak 17 cm više prostora za ramena.
Narastao je i međuosovinski razmak na solidnih 264 cm (+ 10,5) i sve to se itekako osjeti čim se sjedne za upravljač.
Više prostora sprijeda, ali još bitnije - i straga
Znatno više prostora nudi se i u drugom redu gdje sad ugodno sjede i odrasli putnici, a prtljažnik je narastao na čak 422 litre.
Znači, narastao je u mjeri da se može govoriti o obiteljskoj prostranosti, što bi kod prethodnika bilo krivokletstvo.
Veliki iskorak napravljen je i u samoj izvedbi unutrašnjosti. Korišteni materijali su primjereno kvalitetni, spojevi plastičnih dijelova čvrsti, a dojmu pridonose i kvalitetna sjedala.
Već od starta i osnovne opreme Visia nude sportska sjedala, što nije baš čest slučaj. Udobna su i dobro drže tijelo u zavojima i povećavaju užitak u vožnji.
Usto, Juke je dobio najnaprednijim multimedijski sustava ikad ugrađen u neki Nissan model. Uključuje jednostavno korištenje i umrežavanje svih funkcija s aplikacijom za upravljanje Jukeom te njegovo praćenje.
Multimedijski sustav NissanConnect omogućuje služenje uslugama Apple CarPlay ili Android Auto s prikazivanjem aplikacija s pametnog telefona na 8-inčnom dodirnom zaslonu (7 inča serijski).
Od osnovnog paketa bogata oprema za sigurnost
Od osnovne opreme Visia nudi se i bogata sigurnosna elektronika koja po potrebi sama koči, prepoznaje prometne znakove i zadržava Juke u voznoj traci. Tu je Nissan široke ruke, pa se vozač i putnici s razlogom osjećaju sigurno kao u zlatnom kavezu.
Osim toga, bezbrižnoj vožnji pridonosi i spoznaja o maksimalnih 5 EuroNCAP zvjezdica za sigurnost. Povećanje vidljivosti prema naprijed te lijevo i desno dobiveno je stanjivanjem prednjih nosača krova, između vjetrobranskog stakla i okvira vrata.
Međutim zadržana je čvrstoća zahvaljujući upotrebi laganog, ali vrlo snažnog čelika. Vidljivost noću je vrhunska zahvaljujući serijskim LED prednjim svjetlima koja povećavaju vidljivost na 10 metara po čemu je Juke najbolji u klasi.
Inače, prednja okrugla svjetla i dalje su zaštitni znak Jukea. Već od starta prednja, stražnja i dnevna svjetla dolaze s LED tehnologijom.
Ipak, uz takvu darežljivost još više čudi što neki elementi opreme nisu dostupni prije treće po redu izvedbe N-Connecta. U osnovnoj Visiji, pa niti u sljedećoj Acenti vozač neće dobiti kožu na volanu i mjenjaču.
Neće dobiti niti diskove na stražnjim kotačima, već bubnjeve. Osim toga, do N-Connecte klima će biti ručna, a ručna kočnica mehanička.
Motor - jedan ali vrijedan. Ručni mjenjač bolji izbor
Zasad jedini motor u ponudi je trocilindarski 1.0 TCe od 117 KS. Opremljen je izravnim ubrizgavanjem goriva i automatski prilagodljivim vremenom otvaranja ventila te spreman u overboostu ponuditi uvjerljivih 200 Nm.
Nije bezgrešan, u hladnijim jutrima treba mu vremena da dođe na radnu temperaturu, no kad se zagrije fino vuče i razumno troši. U prosjeku, oko 6,6 litara.
Primjetno je i da bolje funkcionira kad je uparen s ručnim mjenjačem, nego sa 7-stupanjskom automatikom. Brzinu tad razvija pravocrtnije i stotku hvata – izmjerili su u Nissanu – osjetnih 0,7 sekundi brže nego s automatikom, koliko god na papiru ova šarmirala izvedbom s dvostrukom spojkom.
Inače, Juke se lijepo vozi. Uz uvjerljive kočnice to može zahvaliti i primjereno utegnutom ovjesu, koji povišenu karoseriju čvrsto drži u zavojima.
S druge strane, japanski crossover dobro podnosi susrete s visokim ležećim policajcima i neravninama na asfaltu. Pritom upravljač manjih dimenzija i sportski podrezan u donjem dijelu, savršeno sjeda u ruke.
1.0 DIG-T
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski
Obujam 999 ccm
Snaga 86 kW/117 KS na 5250/min
Moment 200 Nm na 1750-3750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 421 x 180 x 159,5 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 422/1305 litara
Gume 215/60 R17
Težina 1182 kg
CO2 ispuh 112 g/km
MJERENJA
Brzina 180 km/h
0-100 km/h 10,4 sekundi
Potrošnja 6,6 l/100 km
Cijena Cijena 157.133 kuna
S doplatama 165.682 kuna
OPREMA N-Connecta
automatska klima • alu naplaci od 17 cola • prednji i stražnji parkirni senzori • kamera za vožnju unazad • multimedija sa zaslonom od 8 inča • navigacija • USB • Bluetooth • putno računalo na zaslonu od 7 inča • grijanje prednjih sjedala • grijanje upravljača • tempomat • senzor kiše • LED svjetla • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • sjedala u kombinaciji tkanine i umjetne kože • upravljač i ručica mjenjača u koži • zatamnjena stražnja stakla • automatsko kočenje • zadržavanje u traci •
DOPLATE
• dvobojna karoserija • navigacija Nissan Connect Ukupno 8549 kn