Nova C-klasa izgleda jako dobro, ali nova C-klasa Coupé izgleda kao milijun dolara. Zlobnici će, doduše, možda primijetiti da ni ne košta puno manje, pogotovo kad se osnovnom modelu pridoda sve ono što krasi primjerice naš testni primjerak (kod kojeg samo opcije stoje više od 285.000, a konačna cijena prelazi 657.000 kuna), no to je za ovu priču zapravo manje bitno… Sve ono što je u onom nekom halo-efekt vizualnom smislu nedostajalo prethodniku, ovdje je ne samo prisutno nego i potencirano do neslućenih vrijednosti. Sve to do pravog izražaja dolazi, dakako, tek nakon iskustva iz prve ruke. Jer, vanjske mjere ovdje su kopirane koliko god je to bilo moguće, pa je Coupé na milimetar jednako dug (4686) i širok (1810) kao i limuzina, uz isti osovinski razmak od 284 centimetra.
Foto: Ivan Lacković
Sve ostalo kao da priča sasvim drugu priču. Na stranu to što je očekivano niži (37 mm) i lišen dobrog dijela prtljažnog prostora, pa ovdje broji skromnih 400 litara, Coupé je coupé i u svakom drugom smislu. I izgledom (bočnom siluetom i karakterističnom stražnjicom, s registarskom pločicom spuštenom u odbojnik) i osjećajem za volanom. Postaje to jasno već s prvim ulaskom u kabinu kroz velika i masivna vrata, koja zahtijevaju nešto više prostora (pa im skučena zagrebačka parkirališta i garaže nisu najdraža boravišta).
A iza takvih vrata - bez okvira, kako i dolikuje coupéu ovog renomea - krije se glamurozna kabina. Kokpit je identičan onome u limuzini, ali uz bogatu serijsku i doplatnu opremu i detalje poput paketa AMG Line za interijer (s nepoliranim umecima od jasenova drva i posebne kože na sjedalima) ili posebne kože na oblogama vrata i armaturi…, Coupé zastupa prestiž kao stil uređenja. Stražnja se klupa sastoji od dva odvojena sjedala do kojih zavlačenje zahtijeva malo gimnastike, a i kad se tamo zavuku, odrasli će putnici vjerojatno poželjeti da im vožnja ne potraje predugo. Ovdje treba sjediti naprijed, po mogućnosti lijevo…
Coupé u izvedbi 250 d, s posebno podešenim podvozjem i prilagodljivim zračnim ovjesom u vožnji nastupa osjetno drugačije od limuzine. S potentnim 2,1-litrenim turbodizelašem od 204 KS, u kombinaciji s novim devetstupanjskim automatskim mjenjačem isprva se može doimati kao (pre)uglađeni premium coupé, no sa svakim novim kilometrom otkriva svoje drugo lice. Dobro, ne razuzdano i sirovo, ali svakako da moćno, precizno i vrlo responzivno.
Na odlučan pritisak papučice gasa motor odgovara trenutno, pri čemu zvuk od početno pomalo grubog brzo poprima znatno čišći, ali i glasniji i primamljiviji ton. Promjena stupnjeva prijenosa ovisi o načinu rada vožnje, ali je općenito obavlja brzo i glatko te je podjednako učinkovita i u potpuno automatiziranom radu i prilikom ručne izmjene putem leptir tipki na upravljaču. Performanse su uz okruglih 500 Nm vrlo upečatljive (maksimalnih 247 km/h i ubrzanje do stotke za 6,7 sekundi), no od njih tu upečatljiviji dojam ostavlja upravljač, na rukama zapravo prilično lagan, ali odmah vrlo precizan, baš kakav i treba biti u autu ove vrste.
Zato mu ni uži vezani zavoji unatoč nemaloj masi ne predstavljaju problem, premda je znatno više doma na autocesti. Potrošnja ovisi o nizu faktora, no nama je trošio najmanje 5,8, a najviše 11 litara, pa prosječnih 6,8 u konačnici zvuči solidno, iako za čak 2 i pol litre premašuje tvorničku deklaraciju. Bit će da smo se ipak trebali malo više kontrolirati…
Ukratko Iz limuzine dobro znani 2,1-litreni dizelski motor ima 204 KS i 500 Nm i Coupéu jako dobro pristaje, a ovisno o količini pritiska noge na gas može biti i dosta štedljiv Specifična stražnjica krije prtljažnik od relativno skromnih 400 litara, ali mora se priznati da Coupé iz te perspektive izgleda fantastično. Coupé izvedba C-klase osnovne mjere dijeli s limuzinom, a pravi je magnet za poglede jer djeluje poput skladne skulpture u pokretu Prednja sjedala nude raskošan smještaj, a stražnja se klupa sastoji od dva zasebna sjedala, no na njoj ima osjetno manje mjesta, a i pogled je ograničen. Prtljažnik se otvara i zatvara na klasičan način, ključem, tipkom u vozačkim vratima ili (ponekad svojeglavim) hands free pristupom. odnosno pokretom noge ispod branika Kokpit Coupéa identičan je onome u limuzinskoj izvedbi C-klase, ali je ovdje oplemenjen bogatom opremom i detaljima poput paketa AMG Line za interijer, s nepoliranim umecima od jasenova drva i posebnih kožnih presvlaka sjedala COUPÉ 250 D TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 2143 ccm Snaga 150 kW/204 KS pri 3800/min Moment 500 Nm pri 1600-1800/min Pogon na stražnje kotače Mjenjač automatski, 9G-Tronic Dimenzije 468,6 x 181 x 140,5 cm Osovinski razmak 284 cm Prtljažnik 400 litara Gume 225/45 R18 Masa 1645 kg Ispuh CO2 109 g/km MJERENJA Brzina 247 km/h 0-100 km/h 6,7 sekundi Potrošnja 4,2 l/100 km Cijena 367.284 kuna S doplatama 652.569 kuna SERIJSKA OPREMA: sustav prilagodljivog zračnog ovjesa Airmatic • Traffic Sign Assist • ukrasni umeci od nepoliranog drva jasena, paket unutarnjeg osvjetljenja… • proširenje blatobrana • run-flat gume • aktivni poklopac motora… DOPLATE: spremnik goriva (66 litara) • 360° kamere + sustavi Parktronic i Comand Online • artico koža • paket Driving Assistance Plus • grijana i ventilirana prednja sjedala • električni panoramski krov • Head-up zaslon • pametni sustav diodnih svjetala • audio sustav Burmeister /ukupno 285.285 kn |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....