S-KLASA U MALOM

TEST: MERCEDES C 220 BlueTEC Otmjen nastup malog Genschera

Upečatljivoj pojavi odgovara mišićav dizelaš sa 170 KS, a kvaliteta i imidž nikad nisu bili upitni
 Željko Puhovski/CROPIX

Mercedesovi lideri tvrde da peta generacija C-klase znači prekretnicu u njenom karakteru. Kažu, nikad nije bila bliža mlađim, naravno dobrostojećim kupcima. Na prvu doista ne izgleda tradicionalno ni uštogljeno, posebno straga, bez obzira što nije teško prepoznati otmjene stilske odrednice velike S-klase, pa i Maybacha. Zbijenija forma puna mekanih linija briše ukočenost oblika i unosi originalan štih sportskog prestiža, posebno ako je upakirana u paket AMG (doplata 29.000 kn), kao na testnom primjerku. Ni zvijezda više ne strši na poklopcu motora kao nišan (takva ostaje samo u paketu Exclusive). Unutrašnjost besprijekorne izrade i prvoklasnih materijala, baš je onakva kako se od Mercedesa očekuje, ali sa stilom koji u potpunosti ide niz dlaku mlađim vozačima.

POGLEDAJTE FOTOGALERIJU

Širok je i spektar doplata, pa premium osjećaj izvire iz svakog detalja. Prije svega to vrijedi za vrlo decentan rad aktivnih sustava sigurnosti, sjajan HiFi sustav Burmester kakav se ugrađuje i u Bugatti Veyron te infotainment sustav Command, kojim se surfa okruglim izbornikom, ali i fiksnim TouchPadom. Njime se na izdvojenom i fiksnom info-zaslonu oblika tableta mogu ispisivati i sms poruke. Vizualizacija svih mogućih funkcija, od podešavanja brojnih postavki funkcija u auta preko glazbe do navigacije i povezivosti s internetom je sjajna, a prčkanje po izborniku i touchpadu postaje svakodnevna zabava pri stajanju na semaforima. Vozačka pozicija je perfektna. Zavaljeni u sportsko sjedalo s čvrstim bočnim osloncem, s rukama položenim na izvrsno pogođen, mali i debeli kožni upravljač stječe se dojam da je sve napravljeno točno po mjerama… Kod nove generacije uglavnom, prostornog viška ni u kojem parametru nema osobito, posebno za koljena i po visini, ali nije niti tijesno, barem ne toliko da bi rekli kako „nema mjesta“.

Četverocilindarski 2,1-litreni motor sa 170 KS poznat je i u srednjoj klasi najpopularniji Mercedesov dizelaš i jedini dizelski izbor u počecima prodaje. Ništa zato, jer prvo jače pretjecanje, u kojem već na 1400 okretaja motor raspaljuje svih 400 Nm momenta i drži ih gotovo do 3000 pa s lakoćom i elegantno odradi namjereno, dokaz je da većini vozača moćniji stroj neće ni trebati. Osim toga, najveća brzina premašuje 230 km/h što jamči dominaciju na otvorenim cestama, a ubrzanje do stotke od oko 8 sekundi izazov je i sportašima. Uglavnom, AMG paket testnog auta nije samo šminka, već ima čvrsto uporište u briljantnim performansama naizgled ‘običnog’ dizelaša. Pritom 7-stupanjska automatika G-Tronic Plus radi savršeno. Ova doplata vrijedi svake kune (16.000), a zanimljiv je i sustav Agility Select, s pet tematski postavki brzine odziva na gas, režima promjene stupnja prijenosa i izravnosti upravljača (Eco, Comfort, Sport, Sport+ i Individual). Što se tiče potrošnje na otvorenoj cesti moguće je trošiti manje od 5 litara, a i bez pretjerane pažnje u prosjeku je vrlo povoljna - oko 6,5 litara.

Na autocesti pri 130 km/h motor se vrti na manje od 2000 okretaja i troši manje od 6,5 litara, a u gradu skače do 7,5 litara. Imajući u vidu te vrijednosti, ne smeta ni spremnik goriva od samo 48 litara. Jednim točenjem prelazi se oko 730 km, a dugoprugaši će rado doplatiti 400 kn za veći (66 l). Niskoj potrošnji na ruku ide i izvanredna aerodinamika (0,24), ali radi većeg udjela aluminija i manja težina nego prijašnjeg modela (do 100 kg). Za normalnu vožnju najugodnije je koristiti profinjen i nenaporan program Comfort, a za sportsku jurnjavu pametno je prebaciti u sportske programe, s britkijim odzivom na gas, šaltanjem na višim okretajima i tvrđim radom upravljača. U kombinaciji sa 1,5 centimetara sniženim i blago otvrdnutim podvozjem (dio paketa AMG) i na dinamiku podešenim novim prednjim ovjesom koji anulira težinu dizelskog motora, Mercedes priređuje pozitivan šok i pomiče granicu hrabrosti u baratanju stražnjim pogonom.

Bez obzira na odabrani program, ovjes je uvijek u pravom kompromisu udobnosti i tvrdoće, nikada premekan i nikada pretvrd, uvijek na razini udobnosti i mekoće kakva se od Mercedesa i očekuje, čak i na lošoj cesti s uzastopnim neravninama. Sve je prožeto dominantnim osjećajem sigurnosti, a efekt preupravljanja izazove tek žešće pretjerivanje. Pritom je užitak malenim upravljačem, koji i dalje ponekad na „Mercedesovski“ način prenosi osjećaj mase i inercije auta, pomagati decentnoj i tihoj elektronici u ispravljanju putanje. Mercedes je dakle i dobio finu dozu mladenačkog sportskog karaktera, pa nije više predestiniran samo za vrlo brzo, elegantno i udobno gutanje kilometara otvorenih cesta. Cijenu od 542.000 kuna za testni primjerak u današnje vrijeme nije lako ni pročitati, a kamoli zamisliti platiti. No, Mercedes je oduvijek bio najskuplji bez obzira na klasu, a ovaj puta to opravdava više no ikad. Nova ‘mala mečka’ je sjajna igračka za uspješne dečke, ovaj puta i za one mlađe koji su gledali u smjeru BMW-a Serije 3.

TEHNIČKI PODACI

Motor: dizelski, turbo, 4 cil.

Obujam: 2143 ccm

Snaga: 125 kW/170 KS pri 3000-4200/min

Moment: 400 Nm pri 1400-2800/min

Mjenjač: automatski G-Tronic, 7 stupnjeva

Dimenzije: 468,5x181x144 cm

Osovinski razmak: 284 cm

Prtljažnik: 480 litara

Težina: 1570 kg

Najveća brzina: 233 km/h

0-100 km/h: 7,8 sekundi

Potrošnja: 5,0/3,7/4,2 l/100 km

Ispuh CO2: 113 g/km

Cijena - osnovni model 316.380 kn

Cijena - testni model 542.200 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 17:49