LUKSUZ BEZ GRANICA

TEST: Mercedes-Benz GLE 350d 4Matic Milijun razloga za zadovoljstvo

Mercedes ML dosad je slovio kao utjelovljenje luksuznog SUV-a, a njegov redizajnirani nasljednik s novom oznakom GLE na poznate vrijednosti poput vrhunske udobnosti, vozne osobine na asfaltu i izvan njega te moćni i ne pretjerano rasipni common rail motor dodaje osvježeni izgled po uzoru na sve nove modele
 Tvrtko Maras

Što biste sve mogli kupiti da osvojite milijun kuna na lotu? Komforni stan u centru Zagrebu, vikendicu u Dalmaciji, 12 Renaulta Clija, pet Audija A4 1.4, otići na put oko svijeta od godinu dana ili pak jedan Mercedes GLA 350d 4Matic. Da, upravo toliko stoji Mercedesov SUV koji nam je domaći zastupnik ustupio na testiranje. S obzirom da je automobil stigao iz testne flote samog proizvođača iz Stuttgarta, auto je bio je opremljen skoro svime što se može doplatiti kod ovog modela što ga čini svojevrsnim demo modelom pa i ne čudi cijena od 1,142.080 kuna do registracije.

Foto: Tvrtko Maras

Ako se netko kojim slučajem još nije priviknuo na novu Mercedesovu SUV nomenklaturu, iza imena GLE krije se, zapravo, osvježeno izdanje dosadašnjeg modela ML, što se bez obzira na novosti na limu može iščitati i iz njegova vanjskog izgleda, posebice straga. A što je oznaka ML značila za Mercedes ne treba posebno naglašavati jer je riječ o rodonačelniku luksuzne SUV klase koji su kasnije slijedili i svi ostali poput BMW-a X5, Audija Q7, Porschea Cayenne, a od nedavno i Maseratija Levante.

Dakle premda je oznaka nova, ispod lima je to i dalje dobri stari ML. Što se tiče izgleda malo tko može ostati ravnodušan na impresivnu pojavu Mercedesovog SUV-a posebice ako je poput testnog bio lakiran u Designo bisernu bijelu boju i postavljen na aluminijske AMG naplatke od 20 cola s gumama 265/45. Sada kao GLE dolazi s modernijim izgledom, a najviše promjena je doživio prednji kraj: s novom maskom hladnjaka, branikom i svjetlima stilom se oslanja na ostatak game, što bi se osim tradicionalistima trebalo svidjeti i mlađim generacijama te onima koji do sada nisu gledali u Mercedesove izloge.

Unutrašnjost je pak čisti primjer luksuza, no premda sada s puno detalja iz mlađih modela poput C-klase, uz još uvijek prisutno uređenje kokpita prijašnjeg ML-a sve se doima solidno usklađenim. O prostoru straga i u prtljažniku (690/2010 litara) ne treba trošiti puno riječi jer ovdje stane baš sva obiteljska prtljaga i za najduže godišnje odmore i baš nikada nije tijesno, a ako bi baš morali pronaći zamjerku onda nam nije jasno kako to da su sjedala presvučena dvobojnom eko kožom ugodnom na oko, ali ne i na dodir, a ne s vrhunskom Nappa kožom iz paketa Designo Exklusiv. Osim te činjenice, boravak u kabini za sve putnike gotovo da ne može biti udobnije ne samo zbog dodane opreme koju ćemo spomenuti nešto kasnije, već i zbog činjenice da je zvučna izolacija bolje izvedena nego kod ML-a, što se najbolje osjeti prilikom krstarenja autocestom.

Kako bismo novi GLE u četiri dana isprobali u svim uvjetima napravili smo kombiniranu rutu - od gradske vožnje po Zagrebu, vožnje lokalnom starom cestom preko Josipdola do Senja, na paškom makadamu i kamenim puteljcima i konačno na autocesti nazad do Zagreba. Ispod poklopca Mercedes nudi nekoliko opcija pogona uključujući i hibridni sklop, no nekako se kao optimalna mjera pokazuje 3,0-litreni V6 dizelaš od 258 KS u modelu GLE 350d (poput testnog). Motor radi mirno i uglađeno i uvijek imate osjećaj da će vas snažan pritisak na papučicu gasa bez pogovora izvući iz svake situacije zahvaljujući i najvećem okretnom momentu od 620 Nm koji su na raspolaganju već od niskih 1600 okretaja.

U kombinaciji sa sjajnom 9G-Tronic automatikom koja je toliko dobra da ćete joj u večini slučajeva prepustiti sav posao i nećete ručno mijenjati brzine na polugama iza upravljača. Prosječna potrošnja s obzirom na snagu, ali i masu veću od dvije tone na kraju testa zaustavila nam se na odlične 8,3 litre. Inače, čak ni u gradu ne prelazi deset litara dok se opuštenom vožnjom regionalnom prometnicom može proći i ispod sedam litara. Sjajno! Ne treba pritom zaboraviti da GLE ima pogon 4Matic, koji se itekako osjeti u raznim uvjetima vožnje cestom ili blažim terenom, tu je i Dynamic Select sa različitim opcijama načina vožnje (Individual, Comfort, Slippery, Sport i Sport+), a dostupan je i off-road paket s blokadom srednjeg diferencijala. Kod modela GLE 350d serijski dolazi i Airmatic zračni ovjes s prilagodljivim amortizerima što u praksi omogućuje promjenu karaktera Mercedesovog SUV-a kojim se rukuje jednostavno putem kružnog prekidača na središnjem grebenu. Off road vožnja po usponima, strminama ili pak makadamom za GLE ne predstavlja nikakav problem i ovaj se teškaš pokazao vrlo upotrebljivim no ipak, ako su gore golemi alu naplaci s gumama niskog profila itekako treba paziti pri prelasku preko oštrog kamenja.

Na koncu, nema sumnje - tko je volio ML, voljet će i GLE koji je i serijski "napucan" svime što vam srce može poželjeti, a tko poželi "sve sa svime" tada još može odabrati od opcija za sigurnost poput paket Driving Assistance koji uključuje Pre Safe sustav upozorenja mogućeg sudara, radarski tempomat, Steer Control za držanje pravca, nadzor mrtvog kuta, sustav za održavanje u voznoj traci, BAS sustav punog kočenja s implementiranim nadzorom prometa kompletnog prometa oko vozila i u nadolazećim križanjima, Active Curve System sustav aktivne stabilizacije u zavojima, dok od opcija za udobnost stižu električni stakleni krov, Bang&Olufsen AMG audio sustav, navigacija, Airmatic, električno sklopiva kuka, sustav s ekranima za zabavu za putnike na stražnjoj klupi, vanjski i unutrašnji AMG Line paket, park pilot sa senzorima i kamerom 360 stupnjeva, biserna bijela Designo boja... Za taj gušt zato treba pripremiti izdašnih 1.142.080 kuna koliko testni primjerak stoji u Hrvatskoj do registracije. Manja je utjeha da ćete ako se odreknete svih doplata osnovni Mercedes GLE 350d 4Matic platiti 622.080 kuna do registracije. No, dosadašnji je Mercedes ML uvijek imao svoju klijentelu koja je u jednom dobivala najmoderniju tehniku i tehnologiju uz osjećaj veličine i moći, pa ne sumnjamo de će i GLE nastaviti njegovim stopama na putu do srca vjernih kupaca ili i pritom privući nove zahvaljujući mladenačkijem izgledu.

350D 4MATIC

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski, V6, 2987 ccm

Snaga 190 kW/258 KS pri 3400/min

Moment 620 Nm pri 1600/min

Mjenjač automatski, 9 stupnjeva

Dimenzije 481,9 x 193,5 x 179,6 cm

Osovinski razmak 291,5 cm

Prtljažnik 690/2010 litara

Gume 255/50 R19

Masa 2150 kg

Ispuh CO2 149-156 g/km

MJERENJA

Brzina 212 km/h

0-100 8,6 sekundi

Potrošnja 8,3 l/100 km

Cijena 622.080 kuna

S doplatama 1.142.080 kuna

SERIJSKA OPREMA: alu-naplaci 17” • dvozonska klima • 4x4 • tempomat • Dynamic Select sa četiri programa vožnje • multifunkcijski kožni upravljač • ručice za izmjenu stupnjeva iza upravljača • halogena svjetla s diodnim dnevnim svjetlima • kamera za vožnju unatrag…

DOPLATE: alu-naplaci 265/45 20 AMG • paket Airmatic • paket AMG • adaptivna prednja svjetla • paket Driving Assistance • Pre Safe sustav upozorenja mogućeg sudara •radarski tempomat • Steer Control za držanje pravca • nadzor mrtvog kuta • sustav za održavanje u voznoj traci •BAS sustav punog kočenja • Active Curve System sustav aktivne stabilizacije u zavojima • električni stakleni krov • Bang&Olufsen AMG audio sustav • navigacija • Airmatic • električno sklopiva kuka • sustav s ekranima za zabavu za putnike na stražnjoj klupi • park pilot sa senzorima i kamerom 360 stupnjeva • biserna bijela Designo boja • hologramski potpis smješten u retrovizore...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 11:15