Okrenimo pilu naopako: zašto bi Lexus uopće uspoređivali s mainstream "svetim trojstvom" ili kako se već skupno kod nas vole nazivati njemački uglednici više srednje klase - Mercedes E-klase, BMW Serije 5 i Audi A6.
Lexus već godinama u toj klasi gradi neku svoju priču i svoj krug poklonika, barem na tržištima gdje radi rezultat, poput golemog Američkog ili Rusije.
Japanci pritom dobro znaju da mentalitet s ove, naše strane „velike bare”, nije lako mijenjati, posebno na velikom njemačkom tržištu gdje je spomenuti trojac odavno zacementirao svoje pozicije. Pitanje uvijek ostaje samo: koji je od te trojice kada se na kraju godine podvuče crta prodajni šampion u odnosu na drugu dvojicu.
Lexus je oduvijek u tom društvu slovio kao autsajder što se lako može iščitati i iz prodajnih brojki, no da marljivi Japanci ne rade ništa po pitanju što boljeg plasmana i u Europi gdje možemo ubrojiti i Hrvatsku, bilo bi pogrešno zaključivati.
S početkom ove godine na „stari kontinent” su tako dopremili svog bestsellera iz Novog svijeta, model ES sedme generacije koji u Europi zamjenjuje dosadašnji GS.
Foto: Ivan Lacković
A, da su se jako dobro pripremili i da je riječ o tipičnom Lexusu može se nazrijeti već od vanjskog izgleda u aktualnom kućnom stilu, s velikom prednjom karakterističnom maskom hladnjaka te oštrijim linijama karoserije koje je pun pogodak kod ove, gotovo pet metara duge klasične limuzine.
Dakle, uzbudljiv i futuristički dizajn nije iznenađenje, a uživo japanska premium limuzina impresionira još i više, premda bi se tradicionalistima takav stil mogao učiniti „zeru” previše u odnosu na izgled njemačke konkurencije, posebice vrlo konzervativan Mercedesa E-klase.
Po pitanju uređenja i dojma u unutrašnjosti Lexus ES 300h također iskazuje vlastiti „tech” stil. Komandna ploča s dozom elegancije vrlo je pažljivo izvedena, a izrada i materijali već tradicionalno su vrhunski.
Ergonomija i položaj za volanom su odlični, sjedala su široka i udobna, no „touchpad” kojim se upravlja funkcijama koje prikazuje 12,3-inčni ekran multimedije traži privikavanje.
Isto tako, biranje modusa vožnje putem zakretnog prekidača iza upravljača na sjenilu digitalne komandne ploče u najmanju je ruku neobično smješten, ako već moramo tražiti dlaku u jajetu...
Zato se za dobar zvuk brine fantastičan HiFi Mark Levinson sa 17 zvučnika koji podiže dojam u ionako uzvišenom ambijentu smirenog i „tech” ugođaja kabine.
Straga mjesta ima kao u priči kako i dolikuje limuzini ovakvog formata, dugonogi će pokazati palac gore, a ni na prtljažnik nema nikakve zamjerke: proguta 454 litre.
Lexus ES 300h pokreće hibridni sklop, a umjesto 6-cilindraša pod prednji je poklopac smješten učinkoviti 2,5-litreni četverocilindarski benzinac s Atkinsonovim principom sagorijevanja.
U kombinaciji s elektromotorom koji se napaja iz baterija koje su deset posto manje u odnosu na prošlu generaciju zahvaljujući čemu su stale ispod stražnje klupe, sistem isporučuje ukupno 218 KS i 221 Nm.
Možda te brojke ne zvuče raskošno s obzirom na gabarite ES-a i masu od gotovo 1,8 tona, no u praksi se pokazuje sasvim pristalim pogonom.
Ono što veseli jest činjenica da je prema tvorničkim podacima sklop troši prosječno tek 4,6 litara. Po pitanju potrošnje, Lexus ES 300h smo testirali u više režima – na autocesti do Trsta, isključivo u gradskoj vožnji Zagrebom te na magistralnim pravcima po Hrvatskom zagorju. Potrošnja: 5,5, 7,5 i 6 litara! Sjajno za jednu veliku poslovnu limuzinu, gotovo na razini dizelaša.
Što se same vožnje tiče, u ponekim se režimima može osjetiti da okretni moment nije kamionski, no sjajno izbalansiran rad elektromotora i benzinca što u svakom trenutku daje najviše i najpotrebnije, te u kombinaciji s bestupnjevanim CVT mjenjačem, može biti i vrlo dinamično.
No samo do 180 km/h, na koliko je postavljena blokada kao bi pogonski sustav uvijek radio optimalno. Na koncu, Lexus ES se pokazao kao sjajan dugoprugaš kad vozaču i putnicima pruža najviše ugode, komfora što Lexus kod nas uz opremu F-Sport Premium naplaćuje 535.000 kuna.
Lexus ES 300h F-Sport Premium TEHNIČKI PODACI Motor hibrid, benzinsko-električni, Atkinson, VVT-iE Cilindri/ventili 4/16 Obujam 2487 ccm Snaga 131 kW/178 KS na 5700/min Elektromotor 88 kW/120 KS Baterije nikal-metal-hidridne Ukupna snaga 160 kW/218 KS pri 5700/min Moment 221 Nm na 3600-5200/min Pogon prednji Mjenjač automatski CVT Dimenzije 497,5 x 186,5 x 144,5 cm Osovinski razmak 287 cm Prtljažnik 454 litre Gume 235/40 R 19, Bridgestone Potenza Masa 1755 kg CO2 ispuh 106 g/km Opće jamstvo 5 godina Jamstvo na baterije 10 godina Brzina 180 km/h (el. ograničena) 0-100 km/h 8,9 sekundi Potrošnja 6,5 l/100 km Cijena 535.000 kuna S doplatama 544.500 kuna OPREMA F-SPORT PREMIUM: Bi-LED svjetla • paket Navi Mark Levinson s premium navigacijom, multimedijom i HiFi sustavom • F-Sport dizajn maske i 19-colnih naplataka • el. krovni otvor • senzorsko otvaranje prtljažnika • el. i grijana sportska sjedala s memorijom • grijanje kožnog volana i vjetrobrana • automatska dvozonska klima • F-Sport dizajn interijera • prilagodljiv ovjes • head-up • paket Safety System+ • bežično punjenje mobitela • parkirna kamera i senzori... DOPLATE: metalik lak 9500 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....