Priđete joj i ona otvara retrovizore baš kao što pas podiže uši kad osjeti da dolazi vlasnik. No, usprkos pametnom ključu, za otključati automobil ipak treba dotaknuti gumb na elegantnoj, kromiranoj bravi, a otvaranjem vrata pred vama će se ukazati jedan od boljih interijera u poslovnoj srednjoj klasi. To je nova Optima, četvrta generacija Kijinog top modela na europskom tržištu.
Foto: Ivan Lacković
Premda se izvana ne razlikuje značajnije od prethodnice, ovdje, u interijeru, sve je potpuno novo. Elegantan i pregledan kokpit središnjom linijom inteligentno je horizontalno podijeljen na dva dijela - gornji, informativni i donji, komandni. Ergonomski je Optima zaista uzorita i nešto je na što bi se i neki etablirani modeli u ovoj klasi mogli ugledati. Ne robuje ustaljenim formama, a ne pati ni od bespotrebnih futurističkih izleta. Sve je ovdje upravo tamo gdje treba biti, svaki prekidač je jasno označen, dovoljno velik i kvalitetno izveden tako da je opsluživanje pravo zadovoljstvo. I pritom ništa u interijeru ne odskače od taktilno i vizualno ugodne slike, koja vozača čini smirenim i sigurnim.
Prostora ima u izobilju, a komfor je također na visokoj razini - automatski dvozonski-klima-uređaj ima ionizator zraka (premda ne i senzor zagađenosti zraka i automatsku recirkulaciju), buka od vjetra izvrsno je utišana, a od paketa EX Smart pa naviše kabinu zvukom ispunjava audio sustav koji je za Optimu razvio njemački Harman/Kardon. Ukupne snage 590 W, kad je propisno ugođen, može pružiti zaista moćnu zvučnu sliku. Da je Kia u samom tehnološkom vrhu govori i činjenica da Optima nudi i bežično punjenje vašeg pametnog telefona - dovoljno je mobitel staviti na predviđeno mjesto ispred mjenjača.
U potrazi za još više udobnosti inženjeri su posebno poradili na sjedalima. Sad su zaista izdašna i udobna sa širokim površinama. Malo nas je razočaralo što se podešavaju ručno, a vozačevo nema mogućnost lumbalnog podešavanja. Za pun komfor koji Optima može pružiti treba stoga posegnuti za 30.000 kuna skupljim top paketom EX Limited, koji osim panoramskog staklenog krova donosi upravo premium sjedala - električno podesiva s memorijom, hlađena i grijana (straga također). I na stražnjem sjedalu je raskošno, skoro kao u Škodi Superb, pa se nitko neće žaliti na manjak prostora. Posljedica je to nove arhitekture i centimetar većeg osovinskog razmaka.
Na putu od funkcionalne i prostrane putničke kabine do prtljažnika, Korejci međutim, kao da su malo izgubili koncentraciju. Otvor prtljažnika, naime, nije odveć praktičan, naročito za utovar glomazne prtljage, a podstava mu je mogla biti izdašnija. Poklopac je, pak, gotovo neobložen, a njegovi nosači spuštanjem ulaze u prostor i stišću prtljagu. Sa 510 litara prtljažnik nudi dovoljno prostora, ali nije u samom vrhu klase. Zato se otvara automatski - ne treba mahati ni rukama ni nogama nego se samo približiti poklopcu prtljažnika (ključ mora biti kod vas) i on će se sam otvoriti.
Krenete li u vožnju prvo što ćete primijetiti je mali upravljač koji vizualno djeluje vrlo sportski, a tako i radi! Kijini inženjeri, naime, servo uređaj su premjestili sa stupa upravljača izravno na letvu, čime su dobili bolje i brže upravljanje. Upravljač je zaista izravan (2,6 okretaja između krajnjih točaka) i reagira trenutno. Nažalost ne pruža dovoljno osjećaja, ali je njime veliku limuzinu moguće vrlo precizno voditi kroz zavoje. Takav agilni upravljač i brze reakcije karoserije lako vas mogu navesti na bržu vožnju, u čemu je DCT mjenjač izvrsna podrška. Prvi automatski mjenjač sa dvostrukom spojkom i sedam brzina Kia je razvila samostalno, no brzinom i efikasnošću gotovo uopće ne zaostaje za kultnim DSG mjenjačem tvrtke BorgWarner.
Izmjene stupnjeva su vrlo brze (naročito u višu brzinu), ali i mekane, a mjenjač je odlično programiran, tako da nikad ne zaluta u pogrešni stupanj. Pritiskom na gumb na konzoli moguće je mijenjati način rada vožnje iz Normalnog u Eco (kad je odziv umekšan), odnosno u Sport, u kojem je mjenjač u pravilu u stupnju niže spreman za bolje ubrzanje. DCT donosi i dodatnu sekundu u sprintu s mjesta do 100 km/h u odnosu na ručni mjenjač, no bar prema šturim tehničkim podacima Optima je ipak malo sporija od konkurencije. No, u vožnji se uopće ne doima tako, što treba pripisati i 1.7-litrenom turbodizelašu CRDi, koji je dobio nano premaz klipova i novu elektroniku za upravljanje turbopunjačem promjenjive geometrije. Osim dodatnih 5 KS, povećan mu je i okretni moment, na lijepih 340 Nm.
U uobičajenoj vožnji kombinacija motora i mjenjača funkcionira odlično, tiho, uglađeno i agilno, a tek kad se krene u kakvo zahtjevno pretjecanje ili se poželi voziti autocestom brže od 160 km/h, pokazuje određeni manjak snage. Treba pritom znati i da je sa 1530 kg na vagi Optima među težima u svojoj klasi, pa u usporedbi s konkurencijom obujmom ponešto zakinuti motor to i osjeća. Odražava se to i na nijansu većoj potrošnji, premda on nimalo ne izlazi iz granica umjerenosti. U gradu smo izmjerili 6,9 litara, na autocesti 6, a na otvorenoj cesti tek 5,2. Odlično!
Ovjes, koji sad ima deblje amortizere i prigušne blokove, dok je polukruta osovina straga zamijenjena dvostrukim poprečnim ramenima, odlično obavlja svoju zadaću i Optima u svakom trenutku udobno prelazi preko neravnina. I to usprkos sportskim gumama Michelin Pilot Sport 3, koje dolaze u dimenziji 235/45 R 18. Tako niski profil osjetljiv je na oštre poprečne neravnine, no zato je ležanje u zavojima jako dobro. Primjerak koji smo testirali bio je opremljen i brojnim elektronskim sustavima sigurnosti, od držanja u prometnom traku do adaptivnog tempomata i automatskog kočenja u slučaju nužde.
Svi rade izvrsno, nenametljivo i nisu pretjerano nervozni, no dio su bogatog paketa koji je povisio cijenu Optime na gotovo 285.000 kuna. Ni u startu, doduše, Optima nije jeftina, ali treba imati na umu njezinu bogatu osnovnu opremu, koju konkurencija nudi tek uz doplatu. S obzirom da prvenstveno cilja na poslovne ljude koji rade veliku kilometražu nije zgoreg spomenuti i da na servis treba tek svakih 30.000 kilometara ili svake dvije godine, što je u vrhu klase, a da o tvorničkom jamstvu od sedam godina i 150.000 km (prve tri godine bez ograničenja) i ne govorimo. Tomu još uvijek nitko ne može parirati…
TEHNIČKI PODACI Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1685 ccm Snaga 104 kW/141 KS pri 4000/min Moment 340 Nm pri 1750-2500/min Mjenjač dvije spojke, 7 stupnjeva Gume 235/45 R 18 Dimenzije 485,5 x 186 x 146,5 cm Osovinski razmak 280,5 cm Prtljažnik 510 litra Masa 1530 kg Najveća brzina 203 km/h 0-100 km/h 11 sekundi Potrošnja 5,1/4,1/4,4 l/100 km Ispuh CO2 116 g/km Cijena 284.990 kuna S doplatama 288.345 kuna OPREMA EX BUSINESS ECO: 18-colni aluminijski naplaci • automatska dvozonska klima s ionizatorom • automatska parkirna kočnica • navigacija • pametni ključ • premium hi-fi sustav Harman/Kardon • sportski, kožom prevučeni upravljač • kamera za vožnju unatrag • diodna dnevna i stop svjetla • pomoć pri parkiranju • tempomat • automatska duga svjetla • zakretni ksenon farovi • 8-inčni zaslon osjetljiv na dodir • automatsko otvaranje prtljažnika • autonomno kočenje • adaptivni tempomat • zadržavanje unutar prometnog traka • start/stop uređaj • WiFi • Bluetooth • bežično punjenje telefona DOPLATE: biserna boja / ukupno 3050 kuna |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....