Mnogima je promaknuo zanimljiv podatak da je Duster još krajem 2016. dobio nov 1,6-litreni atmosferski benzinski motor. Nov je doduše samo što se tiče ugradnje u Duster, a zapravo je to poznat Nissanov motor jednakog obujma kao otpisan Renaultov (1598 ccm), ali ima dva bregasta vratila u glavi motora i efikasnije ubrizgavanje goriva. Pogodan je i za sustav start/stop i nešto je manjeg promjera klipa (78 umjesto 79,5 mm), a dužeg hoda (83,6 umjesto 80,5 mm). U konačnici, japanski benzinac oznake SCe (Smart Control Efficiency) veće je snage i momenta (115 umjesto 105 KS i 156 umjesto 148 Nm), a ima i konkretne prednosti u odnosu na francuski: veću najveću brzinu i nešto bolja međuubrzanja, niži C02 i ono što je potencijalnim kupcima posebno bitno, manju potrošnju. Uveden je dakle, još u vrijeme redizajniranog modela prve generacije, a ima ga naravno, i novi Duster.
Foto: Marin Tomaš
I moramo priznati, lijepo je osvježenje nakon višegodišnje dominacije dizelaša u terencu čuti mekan i topao zvuk uglađenog benzinskog motora, naročito prilikom prvog jutarnjeg paljenja, lišenog tvrdog i bučnijeg dizelskog rada. Motor nam se svidio i u vožnji, možda i zato što nismo znali što nas točno očekuje. Dobro prati ritam gradskog i prigradskog prometa, nije bučan i zdravo zvuči, a niti mjenjač nije naporan, dapače. Proračun prvog stupnja je osjetno dulji nego u izvedbi sa 4x4 pogonom i s mjesta se ne kreće u drugom stupnju, već potpuno normalno i bezbrižno, u prvom. Izlazak na otvorenu cestu i autocestu međutim, dosta brzo pokazuje limite atmosferskog motora, kojemu za brži ritam i izlaske u preticajnu traku često treba spuštanje u stupanj niže i ulazak u zonu srednjih, a pogotovu viših okretaja, uz gas do poda. Bez toga, benzinski Duster prilično je mlak i relativno sporo nabire brzinu.
Dizelaš 1.5 dCi koji ima veći moment na nižim okret ajima ili pak benzinski turbobenzinac 1.2 TCe, tu su u prednosti. Kad uhvati brži ritam međutim, i atmosferski motor dobro drži tempo i vozači uobičajenih prohtjeva neće biti razočarani. Potrošnja? Na otvorenoj cesti oko 6,5 litara, u gradu malo više od 9, na autocesti do 130 km/h oko 8,5 litara, a takav je otprilike i prosjek, za oko dvije do dvije i pol litre veći nego s dizelskim motorom 1.5 dCi od 110 KS. Na prvu nije malo, ali nije mala ni razlika u startnoj cijeni - 15.000 kuna. I zato, tko ne radi značajniju kilometražu, posebno u gradu, sklon je smirenoj, opuštenoj vožnji i strahuje od skupih kvarova i održavanja modernih turbodizelaša, fini Nissanov atmosferski benzinac može biti dobar materijal za razmišljanje.
Ukratko
Novi Duster kvalitetniji je od prijašnjeg, sjedi se ugodnije i prirodnije, a komotan je i prostorom. Najboljoj opremi Prestige nema se što prigovoriti, a benzinac 1.6 solidno odrađuje zadaću osnovnog motora. U detaljima i u vožnji nije toliko rafiniran kao skuplji konkurenti, ali je solidno napravljen, udoban i praktičan
Atmosferski benzinac 1.6 osnovni je Dusterov motor, dostupan samo s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem. Od jednako opremljenog dizela 1.5 dCi (110 KS) jeftiniji je 15.000 kuna, a od turbobenzinca 1.2 TCe (125 KS) 12.000 kuna
Duster 1.6 SCe TEHNIČKI PODACI Motor atmosferski benzinski, 1598 ccm Snaga 84 kW/115 KS na 5500/min Moment 156 Nm na 4000/min Pogon prednji Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 434 x 180 x 169 cm Osovinski razmak 258 cm Prtljažnik 410 litara Gume 215/60 R 17, Bridgestone Masa 1240 kg Jamstvo 3 god/100.000 km MJERENJA Brzina 172 km/h 0-100 km/h 11,9 sekundi Potrošnja 8,5 l/100 km Cijena s doplatama 124.150 kune OPREMA PRESTIGE: 17-colni alu-naplaci Maldive • diodna dnevna svjetla • tamna stražnja stakla • mat zaštite branika • mat krovni nosači • svjetla za maglu • automatska klima • parkirna kamera i stražnji senzori • multimedija s navigacijom dodirnom zaslonom • ladica ispod suvozačeva sjedala • kromirani ukrasi • tempomat • putno računalo • radio s kontrolama na volanu • USB • bluetooth • električni paket • kožni volan podesiv po dubini i visini • nadzor mrtvog kuta • start/stop… DOPLATE: metalik boja • kartografija Istočne Europe • keyless • Ukupno 5250 kn |