Ne smetaju li vas skromnija zvučna izolacija, još uvijek živ imidž rumunjskog automobila ili po mjerilima digitalnog doba grafika multimedije kao iz crtića te poneki jeftin element interijera (plastika je tvrda, ali sada jako dobro obrađena!), a tražite robustan, vizualno efektan, snažan i dobro opremljen SUV koji ne teži ekskluzivnosti, kao jedno od rješenja nameće se Duster u najskupljoj izvedbi Techroad s turbobenzinskim motorom od 150 KS i Nissanovim pogonom 4x4.
Da je riječ o modelu koji iskače iz standardne ideje Dacije kao jeftinog automobila vidi se već po privlačnom vanjskom nastupu, s posebno dizajniranim 17-colnim alu naplacima, LED dnevnim i automatskim paljenjem glavnih svjetala, crnim stražnjim staklima i oplatama branika i krovnih nosača od matiranog kroma.
Obilježje su i crveni detalji tamnih kućišta retrovizora, naljepnice na bokovima i amblem Techroad iznad bočnih žmigavaca, elementi koji se mogu činiti nevažnima, ali nisu neprimjetni i daju pečat napadački skrojenoj karoseriji.
Poput vanjštine i unutrašnjost je ukrašena decentnim crvenim uzorcima vidljivim na udobnim sjedalima, djelomice tekstilnim oblogama vrata, okviru ručice mjenjača i otvorima ventilacije.
Iako su i ovdje u pitanju sitnice, udahnjuju svježinu već serijski dobro opremljenom interijeru s multimedijom i navigacijom, automatskom klimom, kožnim volanom, električnim paketom, ponekim aluminijskim ukrasom i u globalu za klasu finijom izradom nego što je se sjećamo iz prve generacije.
U bijegu od skromnosti kao bazične ideje Dacije, dobar adut je kombinacija modernog 1,3-litrenog turbobenzinskog motora od 150 KS i 250 Nm (slabija verzija ima 130 KS), mjenjača sa šest brzina i pogona 4x4, s mogućnošću fiksiranja omjera 50:50, kada to zahtijeva složenost podloge.
Koliko je automatski ili zaključan 4x4 pogon, u sprezi s vrlo visokom podnicom (21 cm) i umjerenim prevjesima efikasan odlično se vidjelo ani u osvajanju velebitskih pustara tijekom Autoklubove offroad akcije, u kojoj je 4x4 pogon pokazao sve razloge zašto u njega imaju povjerenja i gorske službe spašavanja, lovci i šumari.
Silaskom na asfalt uglađeni turbomotor od 150 KS pokazuje svu žustrinu i temperament i Duster može biti iznimno brz. S dovoljno momenta na nižim okretajima, izraženom voljom za razvlačenjem u visoke zasjenjuje misao o dizelašima i pruža dobar užitak vožnje, iako tada otkriva limite mekanijeg ovjesa i slabe zvučne izolacije koja donosi dosta buke kad se gas jače nagazi.
I mjenjaču ponekad nedostaje uglađenosti i brzine, posebno pri kretanju. Performanse u konačnici neznatno kaskaju za stotinjak kilograma lakšom verzijom s prednjim pogonom, a potrošnja od oko osam litara veća je za oko litru.
TEHNIČKI PODACI
Motor turbobenzinski, filtar čestica
Obujam 1332 ccm
Snaga 110 kW/150 KS na 5250/min
Moment 250 Nm na 1600/min
Pogon prednji, s uključivim 4x4
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 434 x 180,5 x 168 cm
Osovinski razmak 267,5
Udaljenost od tla 21 cm
Prtljažnik 445 litara
Gume 215/60 R 17, Bridgestone
Masa 1405 kg
Jamstvo 3 godine
MJERENJA
Brzina 192 km/h
0-100 km/h 10,8 sekundi
Potrošnja 8,2 l/100 km
Cijena 162.400 kuna
S doplatama 173.835 kuna
OPREMA TECHROAD: 17-colni alu naplaci • dnevna LED svjetla • dodatno tamna stakla • oplate branika, uzdužni krovni nosači i kućišta retrovizora od matiranog kroma • automatska klima • parkirni senzori i kamera • multimedija s radijom, navigacijom i 7-inčnim dodirnim ekranom • putno računalo • USB • električni paket prozora i retrovizora • kožni volan • pomoć na uzbrdici i nizbrdici…
DOPLATE: metalik • multiview kamera • keyless… Ukupno 11.435 kn
Racionalan i jednostavan, ali ugodan i funkcionalan interijer u opremi Techroad nudi i dizajnerske detalje
Najskuplja verzija s jakim Renault-Mercedesovim turbomotorom od 150 konja, efikasnim Nissanovim pogonom 4x4 i najvišom razinom opreme odmiče se od ideje Dacije kao jeftinog auta, ali pruža gušte izvan i na asfaltu
Cijena top verzije skače iznad okvira na koje smo navikli od Dacije, ali s ovako jakim turbomotorom, robusnim 4x4 pogonom i dobrom opremom to je i dalje najjeftiniji automobil u svojoj klasiIspod petih vrata koja se visoko dižu ukazuje se dobar prtljažnik ravnih površina, praktičan za unos stvari. Unutrašnjost ima dosta pretinaca, pa i ladicu ispod sjedala
Odlično izbalansiran četverocilindarski turbomotor plod je zajedničke pameti inženjera francusko-japanskog koncerna Renault-Nissan i njemačkog Daimlera
Manualno uključiv 4x4 pogon diže cijenu 20 tisuća kuna, ali može pružiti ponekad spasonosnu dozu prohodnosti na terenu
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....