Tko bi rekao da će volumen prtljažnika kod jedne Honde u drugi plan staviti performanse i vozne osobine? Pa evo, dogodilo se i to… Testirali smo novu karavansku izvedbu Civica, koja je još od samog predstavljanja podigla veliku buru. Jer premda izgleda kao raketa spremna za lansiranje, nekima koncept ovakve Honde nikako nije sjeo… Naše je pak mišljenje pak da su Japanci ‘pogodili u sridu’…
A, evo i zašto: očekivano sportski nastrojena karoserija, rastegnuta na solidnih 454 cm (+24 cm u odnosu na peterovratnu izvedbu) nudi zaista puno prostora i obiteljski bi kupci u Europi, kojima je Civic Tourer namijenjen trebali biti zadovoljni. Trebali bi biti zadovoljni i zbog činjenice da je Civic Tourer i dalje Civic, auto s karakterom. U vožnji pritom vozaču niti najmanje ne oduzima gušt za upravljačem. U zavojima se ponaša kao da je naslonjen na tračnice, dok adrenalin podižu i maleni, a ugodno zadebljani upravljač, futuristički dizajnirani instrumenti te praktično uzdignuti, vrlo precizan 6-stupanjski mjenjač.
Uz prednja sjedala koja izvrsno drže tijelo u zavojima slika je kompletna. I doista, rijetko će koji kompaktni karavan ponuditi toliko užitka za upravljačem u ovoj cjenovnoj klasi. Zasluga je to i dizelaša 1.6 i-DTEC sa 120 KS te priličnih 300 Nm. U vožnji ravnomjerno razvija brzinu, a odlikuje ga i miran rad. Po pitanju potrošnje, zadovoljit će se u prosjeku sa 6,7 litara, dok krstarenje autocestom pri 130 km/h traži samo 4,6 litara. Konačno, ovdje je riječ o punokrvnoj krstarici spremnoj bez puno muke primiti svu potrebnu prtljagu jedne obitelji u golemi prtljažnik od 624 litre (računa li se i spremište ispod podnice od 70 litara s kitom za krpanje gume). Ako preklopite stražnji klupu možete računati i na prijevoz većih komada tereta jer tada obujam raste do čak 1668 litara. Izvrsno.
Prag prtljažnika udaljen je 57 cm od tla što uvelike olakšava utovar. Jedina mana: preglednost ipak nije idealna kroz maleno stražnje staklo i isto takve treće bočne prozore. Na koncu, ako vas Civic Tourer osvoji izgledom, znajte da mu nije moguće naći ozbiljniju zamjerku, a s preman je oduševiti kvalitetom izrade, ponašanjem na cesti, prtljažnikom od čak 624 litre i u ovom slučaju bogatom Sport opremom (nudi sve potrebno za lagodnu vožnju, od automatske klime do pomoći pri kretanju na uzbrdici i tempomata). No, sve to Honda pošteno i naplaćuje: testni je primjerak stajao popriličnih 189.900 kuna. Za utjehu, početni model Civic Tourer 1.8 i-VTEC stoji od 172.000 kuna, a dizelaš 1.6 i-DTEC od 179.990 kuna.
CIVIC TOURER 1.6 i-DTEC Sport
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4. cil.
Obujam 1597 ccm
Snaga 88 kW/120 KS pri 4000/min
Okr. moment 300 Nm pri 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 453,5x177x148 cm
Osovinski razmak 259,5 cm
Prtljažnik 624/1668 litara
Težina/nosivost 1337/513 kg
Najveća brzina 195 km/h
0-100 km/h 10,5 sekundi
Potrošnja 6,7 100 km
Ispuh CO2 99 g/km
Cijena 189.990 kn
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....